een ander huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoe denken jullie erover, woon nu in een splitlevel woning dat is keuken boven en kamer beneden
    Het huis is best wel groot, grote woonkamer, terras
    Maar we hebben alles naar onze hand verbouwd zelfs een speelkamer gemaakt, dan alleen niet met deur moet er wel even inkruipen, , maar dan kan je wel staan.(best wel groot)
    Maar wel hebben geeen tuin en de kinderwagen staat beneden, kan niet even op het terras neerzetten, want dan moet ik een trap op met kinderwagen en al
    Je blijft wel in beweging, dat wel, maar dat andere huis heeft ook trappen,

Wat lijkt jullie het beste voor die kleine ?
    Even jullie mening, wat zouden jullie doen in mijn geval ?

1 kan verhuizen naar een huis met tuin en schuurtje , maar wel kleiner
    2 of blijven zitten

gr jmm:)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denken dat jullie perfect zitten waar je zit, als je kindje straks ook op het terras kan spelen?
    Voor wat betreft de wagen neer zetten om lekker buiten te liggen: Misschien is een (2e hands) wiegje een optie? Of een campingbedje (die je mogelijk toch gaat aanschaffen?) . Toevallig hebben wij vorige week bij prenatal een muggennetje speciaal voor over het campingbedje gekocht. Je kan hem er helemaal overheen spannen. Ideaal. Wij hebben hem gekocht voor onze vakantie in griekenland binnenkort.
    Als je dat erbij hebt, kan je kindje ook prima buiten in het campingbedje spelen/slapen.

3. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    ik zou denken dat jullie perfect zitten waar je zit, als je kindje straks ook op het terras kan spelen.
    Voor wat betreft de wagen neer zetten om lekker buiten te liggen: Misschien is een (2e hands) wiegje een optie? Of een campingbedje (die je mogelijk toch gaat aanschaffen?) . Toevallig hebben wij vorige week bij prenatal een muggennetje speciaal voor over het campingbedje gekocht. Je kan hem er helemaal overheen spannen. Ideaal. Wij hebben hem gekocht voor onze vakantie in griekenland binnenkort.
    Als je dat erbij hebt, kan je kindje ook prima buiten in het campingbedje spelen/slapen.

dat is wel een idee, hebben jullie ook een matrasje en waar hadden jullie dat gekocht?
    gr jm:)m

4. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    #4 jmm, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    wie gaat er voor een tuin en wie niet als je een kleintje hebt met een gegeven moment gelijkvloers keuken en woonkamer of split levvel woning met kinderruimte , terasje, keuken appart/woonkamer appart, en 2 wc ( eerst een trap en dan wc boven en dan nog een trap een dan wc beneden?

ben wel benieuwd?
    gr jmm:)

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik mijn tuin niet meer kwijt zou willen vind het heerlijk om de deuren open te kunnen hebben zpdat het hele huile huis lekker doorwaait en ondertussen lekker met Jamila op het gras te kunnen liggen.

Daarbij vind ik een speelkamer altijd een beetje ongezellig vind het wel leuk om te zien wat ze aan het doen is en ondertussen gewoon mijn eigen ding te kunnen doen in de woonkamer/keuken.

Maar daarintegen is een speelkamer als ze een jaar of 7 zijn natuurlijk ideaal.

Maar nee ik kies toch voor mijn "normale" huis een gewone eengezinswoning met beneden woonkamer, wc, keuken en tuin en buiten een schuur.

Of ik ervoor zou gaan verhuizen, nee dat denk ik dan weer niet.

Haha volgens mij heb je niets aan mijn antwoord ;)

6. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    gisteren gekeken voor een ander huis, mooie tuin erbij, alles gesaust, alleen weinig plek voor je was, wel gelijkvloerse keuken, met woonkamer erbij
    tuin wel weer maar dat moet je ook weer, onderhouden
    zit meer mee met de trappen , kan nu nog lopen, maar misschien over 4 jaar niet meer?
    Dat speelt ook door mijn hoofd?
    En 7 jaar pas, of denk je dat het over 2/3 jaar ook leuk is de speelruimte?
    Zit zo te twijfelen, trappen houdt je ook weer lening, maar handig is het niet?
    ik weet het effe niet meer?
    gr jmm:(

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wat bedoel je met dat je over 4 jaar misschien geen trap meer kan lopen? :-|

Misschien is een speelkamer eerder wel leuk hoor voor je kleintje helemaal met broertje/zusje maar ik zou het persoonlijk zelf minder leuk vinden om niet te kunnen zien wat mijn kindjes aan het doen zijn. Vind spelende kindjes in mijn woonkamer altijd voor een hoop gezelligheid zorgen. Ik ben zo iemand die dan de halve dag bij de kleintjes in die kamer zit ;).

Maar nogmaals ik zou er denk ik niet voor gaan verhuizen, tenzij er natuurlijk meer dingen zijn die je niet leuk vind aan je huidige woning

8. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Wat bedoel je met dat je over 4 jaar misschien geen trap meer kan lopen? :-|

Misschien is een speelkamer eerder wel leuk hoor voor je kleintje helemaal met broertje/zusje maar ik zou het persoonlijk zelf minder leuk vinden om niet te kunnen zien wat mijn kindjes aan het doen zijn. Vind spelende kindjes in mijn woonkamer altijd voor een hoop gezelligheid zorgen. Ik ben zo iemand die dan de halve dag bij de kleintjes in die kamer zit ;).

Maar nogmaals ik zou er denk ik niet voor gaan verhuizen, tenzij er natuurlijk meer dingen zijn die je niet leuk vind aan je huidige woning
    de trappen

vindt ik wel eens vervelend je blijft lopen, en
    Waarom zou jij niet verhuizen ?

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou blijven zitten, maar da's puur omdat ik veel ruimte een grotere prio geef. Kinderwagen hoeft voor mij niet naar boven. Kindje kan ook in een wipstoeltje oid op het terras. Later op een kleedje. Genoeg mensen hebben niet eens een tuin. Speelkamer vind ik cool. Je kunt er ook bijin kruipen, als je dat gezellig vindt :)

10. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ik zou blijven zitten, maar da's puur omdat ik veel ruimte een grotere prio geef. De ruimte waar we nu naar toe gaan, is net zo, met meerdere kamers, alleen wel stuk ouder huis
    In de woning hebben we 3 kamers 1 kleine en 2 grote(1 voor ons en dan blijft er nog een slaapkamer over, en als je over uitbreiding??? wil gaan beginnen? tja
    Alleen het enigste is dat we nu in een nieuw huis zitten van 4 jaar oud, dat andere is stukken ouder, dat is wel weer balen Helpie en dan de speelruimte onderin,

Maar in dat andere huis waar we gekeken hebben, heb je 3 slaapkamers 2 grote en 1kleine en nog een zolder? best wel groot ?

Wat moet ik nou helpie, het erge is dat we in dit huis alles naar onze zin hebben gedaan, dat kan niet meer in een bestaand huis, of je moet weer alles veranderen en dat kost weer wel wat centjes?
    gr jmm

Kinderwagen hoeft voor mij niet naar boven. Kindje kan ook in een wipstoeltje oid op het terras. Later op een kleedje. Genoeg mensen hebben niet eens een tuin. Speelkamer vind ik cool. Je kunt er ook bijin kruipen, als je dat gezellig vindt :)

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Als ik het zo lees zou ik toch echt blijven zitten waar je zit hoor.

Wat betreft die trappen ach daar wen je wel aan en je kleine straks ook wel hoor ;).

Helemaal als het verder helemaal naar jullie zin is zou ik geen geld uit gaan geven voor iets anders.

12. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ook niet, omdat dat huis meer kamers heeft, stel je wil een beetje uitbreiden?
    Een tweede bijv, ?:(

gr jmm

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jmm,..je kan eigenlijk niet afgaan op de reacties. Jij moet een gevoel hebben bij een bepaald huis. Hoe praktisch of weloverwogen je beslissing is, een huis moet goed voelen. Als jij lekker in je huis woont dan moet je er lekker blijven zitten. Voor kinderen maakt het echt niet uit waar je woont. Je vind altijd wel een oplossing voor dingen. Je hebt altijd wat in een huis wat niet handig is. En dat merk je pas als je er woont.
    Als je twijfelt, ga gewoon lekker veel bezichtigen en kijk wat je aanspreekt.

14. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Jmm,..je kan eigenlijk niet afgaan op de reacties. Jij moet een gevoel hebben bij een bepaald huis. Hoe praktisch of weloverwogen je beslissing is, een huis moet goed voelen. Als jij lekker in je huis woont dan moet je er lekker blijven zitten.
    dat klopt opzich wel dat ik er lekker woon, alleen zit ik met die trappen, en dan is de wc weer boven zit een trap tussen) en dan weer onder en de boodschappen moet ik elke keer weer naar boven dragen?
    Dat soort dingen, en in dat andere huis is er weer wat anders het is een grote tuin (wel misschien veel onderhoud)??
    Maar de wc is weer op de begane grond, en de keuken
    Voor kinderen maakt het echt niet uit waar je woont. Je vind altijd wel een oplossing voor dingen. Je hebt altijd wat in een huis wat niet handig is. En dat merk je pas als je er woont.
    Als je twijfelt, ga gewoon lekker veel bezichtigen en kijk wat je aanspreekt.

15. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    #15 jmm, 29 jun 2009
    Laatst bewerkt: 29 jun 2009
    vervolg:

Morgen met makelaars praten, over de prijs enzovoorts,
    ga misschien toch verhuizen,

heb hier even een stelling: geef bij elke een cijfer van 1 tot 10
    10 is het hoogste dus dat betekend dat je dat heel belangrijk vindt.

huis met tuin, garage en fietsenhok
    huis met terras, berging en speelhok

splitlevvel woning
    huis met keuken en tuin gelijk

huis waar je familie dichtbij woont
    huis waar je familie iets verder weg woont

huis met trappen
    huis met minder trappen

huis met meer kinderen in de buurt
    huis met weinig kinderen in de buurt

school dichtbij en sport
    school verder en sport

meer winkels
    minder winkels

meer ruimte
    minder ruimte

later misschien minder mobiel door ziekte ms
    (huis met trappen)
    later misschien minder mobiel door ziekte ms
    (huis met minder trappen)

vindt het zooo moeilijk , weer het niet of ik er goed aan doe, en dan kan ik niet meer terug??

gr jmm

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Voor nu zou ik misschien mijn ogen open houden en kijken of ik mijn droomhuis tegen ga komen maar met de huidige crisis en de huizenmarkt die echt niet soepel loopt zou ik nog even lekker blijven zitten waar ik zit.

Waar woon je trouwens want wij zijn verliefd geworden op een splitlevel woning alleen liggen ze een beetje boven onze prijsklasse.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

je zult toch echt zelf je keuze moeten maken.
    jij moet er tenslotte wonen. Als je nu alles mooi hebt gemaakt zoals je het wil dan blijf je daar toch lekker wonen. voordat je dat ging doen heb je toch nagedacht over de toekomst?
    groetjes en succes met het maken van een keuze

18. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier gedeeltelijk gekozen voor een tuin, we hebben best een megatuin, enkel maar 2 slaapkamers, een bijkeuken, klein schuurtje, woonkamer en eetkamer in 1 in de Z-vorm. Er zijn genoeg gezinnen die op een flatje leven en geen tuin hebben, ook mijn ouders hadden vroeger een flatje, geen tuin, vanaf me geboorte tot aan 3e levensjaar, heb er niks aan gemist, vond het des te leuker om naar me oma te gaan, die had wel een tuin, genoot er dan ook heel veel van.

Maar goed wat vind jij zelf belangrijk? dat je voldoende ruimte heb in huis ? of in je achtertuin?

Een tip misschien heb je er wat aan, op mooie dagen lijkt mijn huis groot, de dueren kunnen open, de hond kan zowel achter het huis strunen als binnen, maar op vieze dagen lijkt het huis klein, je voelt je meer opgesloten omdat het huis zo klein is.

19. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn van een appartement (begane grond) verhuisd naar een maisonnette. Beneden een studeerkamer en berging, boven de rest. Wij hebben geen tuin, maar wel een groot terras. Zelf hecht ik geen waarde aan een tuin, daar gooi ik toch alleen maar tegels in, mijn terras is wel 7,5 bij 4 meter, dus niet echt klein.
    Ons oude appartement had al behoorlijk grote kamers, en wij hebben wel gekeken naar voor ons betaalbare eensgezinswoningen, maar daar gingen we alleen in ruimte achteruit en hier dus niet. Alle kamers zijn groter dan wat we eerst hadden.
    Heb 1 trap in huis en zo vaak loop ik die niet op en af, alleen als er iemand aan de deur staat of er post is en natuurlijk als ik wegga :)
    Vind dit een stuk prettiger dan als ik ook nog eens trappen zou moeten lopen naar de slaapkamers.
    Maar als het zou moeten, zou je daar natuurlijk ook aan kunnen wennen.

Wij hadden al een jaartje of wat gezocht en gekeken naar huizen, en over veel hadden wij onze twijfels, over dit huis niet. En dit was dan nog toen op papier gekocht (nieuwbouw).
    Dus misschien als je zo veel twijfels heb, is dat nieuwe huis niet jouw droomhuis?

Deel Deze Pagina