Even testen wat jullie redelijk vinden. Ik ga met mijn schoonzus en haar twee kinderen 4 dagen / 5 nachten naar Euro Disney. Ontbijt en diner zit er allemaal bij in. We nemen samen één grote familiekamer met twee grote bedden. Bij elkaar een bedrag van 1200 euro. Nu is het zo dat de jongste gratis mag want ze is nog maar 3. Mijn schoonzus zegt dat ik haar dan een derde terug moet betalen: 400 euro dus. Helemaal niet duur. Maar ben er even niet uit of dit redelijk is. Als ik alleen zou gaan, op een eigen kamer kost mij dezelfde reis: 820 euro. Voor 1 persoon dus. Door een familiekamer te nemen ben ik extra goedkoop uit. Zou het daarom eerlijker zijn om te splitten? Ik 600 en schoonzus 600? Ik verschil van mening hierover met mijn man. Hij vindt dat ik gewoon die derde deel moet betalen, niet meer en niet minder. Dus nu toets ik het hier even
Als ik jouw schoonzus zou zijn, zou ik erg blij zijn met jouw voorstel. Maar als ik jou zou zijn zou ik het houden op 1/3.
tja dat is uiteindelijk keuze van jullie. wij doen onder famille met weekendjes weg, etentjes etcetera altijd alleen de volwassenen splitten. dus de kindjes worden over alle volwassenen gedeeld ook al heeft mijn broertje bijvoorbeeld geen kindjes. maar dat deed mijn familie vroeger al dus hier word nooit moeilijk over gedaan.
Ik zou idd de prijs delen door 3 mits ze voor andere kind wel de volle pond betaald. Is de prijs voor jullie allemaal 400,- dan zou ik idd 400,- betalen, maar is de prijs voor de 2 volwassene 500,- en voor het kind 200,- dan zou ik 500,- betalen. Snappie
Als er verder geen redenen zijn, waarom je haar extra geld zou willen toestoppen (bijvoorbeeld dat je weet dat ze krap bij kas zit, maar goed, dan ga je ook niet naar EuroDisney denk ik), zou ik gewoon 1/3 betalen.
Ik doe daar ook niet moeilijk over maar in mijn familie zou ik hier enorm bij inschieten. Hahaaa ik heb 3 broers en 1 zus en zij hebben 2 tot 4 kinderen per stel in variërende leeftijden. Voor een keertje niet erg om onder volwassen te splitten maar we doen regelmatig familieactiviteiten. Dan betaal ik liever voor mijn man en ik alleen.
Dit zou ik ook doen. Ik snap dat het veel duurder zou zijn als je alleen naar Disney zou gaan maar wie doet dat nou? Wat ik me wel afvraag, is haar oudste kind niet veel goedkoper dan een volwassene? Maar dan zou ik alsnog bovenstaande doen.
Bedankt voor het meedenken hé! Ik neig naar 400 euro en ieder kindje een cadeautje twv 30 euro per kind. Ik trakteer op lunch. (Diner is namelijk inbegrepen). Ik rijd overigens vanuit Groningen. Dus ik neem de reiskosten ook voor mijn rekening.