Verjaardag en alcohol, wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gemma79, 4 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is vandaag jarig.
    Nu drinken wij zelf geen alcohol.
    Vinden het niet lekker en hebben er nare ervaringen mee (mijn beide ouders alcoholist, moeder echt extreem)
    Nu komen vanavond de vrienden van mijn man.
    Daar zit 1 persoon tussen die graag whisky drinkt.
    Is het raar om niet speciaal whisky voor hem te kopen?
    Hij drinkt het als enige en ook duur merk nog.
    Vorige verjaardag van deze vriendengroep was ook bij iemand die niet drinkt.
    Hij had toen zelf een fles whisky meegenomen voor zichzelf.
    Ik vind dat een beetje raar merk ik.
    Alsof je geen leuke avond kan hebben met cola en een sapje.
    Wat vinden jullie?
    Kijk ik er raar tegen aan?

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Whisky zou ik niet speciaal kopen, maar misschien drinkt hij ook graag een wijntje? Helemaal geen alcohol op een verjaardag zou ik jammer vinden. En alcohol is vooral voor de smaak, dus niet perse om een leuke avond te hebben. Vind wel dat je iets kan kopen, maar niet perse whisky.

3. Diro

Diro Niet meer actief

Ik ben daar heel makkelijk in. Fris, bier en wijn kun je krijgen. Ik kan niet aan ieders wensen voldoen.
    Bovendien vind ik whisky van een andere categorie. Weet niet waarom, maar vind het niet zo geschikt voor een verjaardag.

Ik zou het dus niet kopen maar het niet erg vinden als hij het zelf meeneemt.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij hebben nooit alcohol in huis en halen het ook niet voor feestjes oid. Als iemand het wil, mag hij het prima zelf meenemen hoor. En daar voel ik me niet raar of rot door.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik zou het ook niet kopen. Al koop ik wel wijn en bier voor een verjaardag, wat overblijft geef ik met ze mee:p
    Wij drinken zelf dus ook niet/nauwelijks.
    Dat ie dan zelf een fles meeneemt, ach, daar zou ik me niet druk om maken. ikzelf zou het nooit doen, maar als iemand dat wel doet, ook goed.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Dit inderdaad

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wij halen wel altijd bier en wijn voor de mensen die dat lekker vinden. Maar whiskey is nogal prijzig, zou ik denk ik ook niet doen voor die paar glazen. Toevallig houdt mijn zwager ook v whiskey maar nooit in huis gehaald. Hij drinkt ook wel donker bier en we zorgen wel dat dat er is. Maar daar moet hij ook maar net zin in hebben, soms drinkt hij de hele avond gewoon fris.
    Lastig. Whiskey is wel heel specifiek, denk niet dat ik dat zou halen.

8. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Een biertje vind ik tot daar aan toe, 'aar speciaal sterke drank kopen is doen we niet.
    Mijn man drinkt ook graag wiskey , maar verwacht bij een verjaardag echt niet dat er wiskey wordt geschonken.

Ik ben er zelfs van je drinkt maar wat er is, dus ik haal geen speciale merken. Als het je niet zint dan drink maar water of niks.

9. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL

Bier of wijn wordt niet gedronken.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij drinken ook geen alcohol. Als we weten dat er mensen zijn die van een biertje houden, nemen we een paar flesjes mee. Maar that's it. We gaan geen wiskey of andere speciale alcoholische dranken in huis halen. Nergens voor nodig.

Als men geen bier drinkt, dan is het dus een feestje zonder alcohol. Ik moet zeggen dat ik een geen vrienden heb die daar moeilijk over doen. Ik zou het eerlijkheidshalve vreemd vinden dat het pas gezellig is met alcohol...

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dan zou ik het houden bij wat je standaard koopt, en geen alcohol kopen.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#12 MMarianne, 4 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2017
    Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met alcoholvrije verjaardagen maar dat je geen whiskey haalt vind ik niet raar. Ik heb een buurvrouw die cola rum drinkt en als ze hier komt neemt ze zelf de rum mee als ze daar trek in heeft.

Edit: gefeliciteerd natuurlijk :)

13. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Whisky zou ik zeker niet gaan kopen.
    Maar om op een verjaardag helemaal geen bier of wijn in huis te hebben vind ik ook raar. Is er dan verder niemand in jullie familie- en vriendenkring die een wijntje of een biertje wil?

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit! Bier of wijn is trouwens altijd in huis (al drink ik helemaal niet vaak en nu natuurlijk helemaal niet) maar voor een verjaardag zorg ik zeker dat het er is. Sterke drank haal ik niet of het moet echt zijn dat ik cocktails wil maken ofzo...

15. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Lees nu pas dit. Helemaal geen alcoholdrinkers dus. Wow, heb ik nog nooit meegemaakt op een feestje.

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat past ook wel bij je naam :D

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier wordt er op verjaardagen wel alcohol gedronken maar men mag het doen met het geen ik in huis heb (toevallig aardig wat en ook whisky), ik weiger speciaal voor 1 persoon ergens een fles van te kopen. Ten eerste kan je dat dan straks voor elke gast doen want iedereen heeft wel een lievelingsdrankje en ten tweede zal hij waarschijnlijk niet de gehele fles leeg drinken waardoor jij met het restant blijft zitten.

18. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier wordt whiskey zelf meegenomen. Nogal veel whiskey drinkers in de groep en iedereen heeft weer een ander merk. We hebben zelf wel wat in huis wat wij zelf lekker vinden maar de rest neemt maar zelf mee, doen we zelf af en toe ook.

Vind het niet raar dus ook om zelf mee te nemen of als iemand meeneemt. Zou dat gewoon doen, dat hij zelf wat meeneemt of gewoon fris drinken.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou niet speciaal whiskey gaan halen.

Zie dat ze geen bier en wijn drinken. Dan word het een alcoholvrij feestje. :)

20. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik drink graag likeur 43, maar verwacht niet dat mensen het voor mij kopen....op een verjaardag drink ik wat anders.

Deel Deze Pagina