Magnesium supplementen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimi1984, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Je zou het idd kunnen proberen, schijnt goed tegen depressies te werken..Google maar eens.
     
  2. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Magnesium helpt fantastisch tegen die vervelende kuitkrampen die je tijdens zwangerschap kunt krijgen.

    Maar ook al is het maar een extra voedingssupplement, bij twijfel even overleggen met je huisarts of apotheek.
     
  3. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Als je zwanger bent, heb je juist een verhoogde behoefte aan magnesium;

    ZWANGERSCHAP
    Zwangere en lacterende vrouwen hebben een sterk verhoogde behoefte aan allerlei essentiële nutriënten zoals magnesium, om de kans op te vroege weeën en te vroeg geboren baby's, maar ook de kans op een postnatale depressie voor de moeder te verkleinen. Dubbelblind onderzoek heeft aangetoond dat magnesium beter in staat is eclampsie (zwangerschapsstuipen) te voorkomen dan phenytoïne.[17] V. Kuti et. al. hebben aangetoond dat het aantal miskramen dat optreedt door het tijdig geven van magnesium(citraat) met meer dan 80% verlaagd wordt. L. en G. Spätling konden vervolgens in hun dubbelblinde en placebogecontroleerde studie met 568 vrouwen aantonen dat door de inname van magnesium het optreden van vroegtijdige weeën met 55% en bloedingen met 76% gereduceerd kan worden. Daardoor kon het aantal ziekenhuisopnamen van zwangeren met 40% worden teruggebracht. Verder vonden in de magnesiumgroep 50% minder vroeggeboorten plaats en was het aantal zuigelingen dat met een ondergewicht werd geboren 40% lager. Maar liefst 40% minder pasgeborenen moesten op de intensive care behandeld worden. Wanneer een vrouw tijdens de zwangerschap extra magnesium krijgt toegediend, verkleint dit de kans op sterfte van haar baby wanneer deze twee maanden te vroeg geboren wordt. Ook treedt er minder hersenschade op, aldus de onderzoeker Dr. Caroline Crowther.[3] Maar liefst 80% van de westerse babypopulatie heeft onvoldoende magnesium in de lichaamscellen, hetgeen niet zelden tot darmkolieken leidt.[14]


    Je kunt inderdaad even overleggen met de vk of je ha wat een goede dosering is, alhoewel 400mg normaal is ene igenlijk geen kwaad kan...
     
  4. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Magnesium werkt erg goed tegen pre-menstruele klachten en inderdaad ook tegen depressies..

    En nee, ik heb geen aandelen:p;) Maar ik heb zoveel gegoogled en heb zelf zoveel baat bij magnesium dat ik het iedereen met bepaalde klachten aanraad om eerst eens te proberen om dit te gaan slikken voordat ze de medische malle molen ingaan.. Jùist omdat blijkt dat er zo ontzettend veel mensen zijn met een groot te kort aan dit mineraal...
     
  5. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ga het zeker proberen. Via google las ik idd ook dat het goed zou moeten werken! Maar er zijn zoveel verschillende soorten. Maakt het dan nog uit wat je pakt?
     
  6. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De goedkoopste is goed genoeg :p

    Een pot van orthica ben je al snel 14 euro aan kwijt, terwijl eigenmerk magnesium tabletten bij de apotheek misschien 100st 4 euro kosten of zo. ( maakt niet uit of ze de magnesiumhydroxide, of de magnesiumoxide hebben)

    Bij kruidvat etc, hebben ze vaak combinaties: calcium/magnesium/zink eigen merk. Die zijn ook goed.
     
  7. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Top, ga ik er morgen gelijk eentje halen. Las iets over de combi magnesium en calcium tegen PMS, dus ga dat dan maar proberen! Bedankt meiden en sorry voor t jatten van je topic TS. ;)
     
  8. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    De verbindingen die jij opnoemt zijn zeer slecht opneembaar.

    Kies voor een verbinding als Magnesium Citraat, Gluconaat, lactaat of chelaat. Deze worden prima opgenomen. Zijn inderdaad wel duurder, maar het lijkt me toch als je dit gaat slikken, dat het ook goed zijn werk kan doen.. Bij de DA drogist verkopen ze magnesium citraat van Solgar. Etos en Kruitvat hebben alleen de slechtere verbindingen (en die zijn inderdaad een heeeeeel stuk goedkoper)
     
  9. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vond ik op internet :

    Via google kwam ik op jullie site terecht. Ik wil mijn ervaring graag met jullie delen omdat ik er steeds meer van overtuigd ben (voor een groot deel) de oplossing te hebben die paniekaanvallen helpt voorkomen.
    Mijn verhaal..... Ik heb mijn hele leven last gehad van allerlei angsten...als kind al. Hele periodes ging het wel goed en dan weer heel slecht. Tot aan een straatfobie aan toe. Ik durfde de telefoon niet eens meer op te pakken. Heel veel situaties vermeed ik uit angst een aanval te krijgen. Op een gegeven moment was ik het zat. Ik besloot wederom een therapie te gaan volgens. Dit werd PRI van Ingeborg Bosch. Het duurde 1,5 jaar en ik moet toegeven dat ik er heel veel van geleerd heb. Aan het einde van mijn therapie ben ik begonnen met het slikken van Magnesium van Carlson...onder het mom baat het niet dan schaad het niet. Ik voelde me helemaal goed. Elke avond voor het slapen gaan twee magnesiumpillen en voila.... Uiteraard twijfelde ik of het nou kwam door de therapie of door de magnesium....maar ik voelde me zo goed dat het me niet uitmaakte. Ik bestelde keurig de magnesium in Amerika bij Vitaminlife via mijn creditcard en voelde me super. Tot ineens de Carlson magnesium Out of Stock was.....en nergens in Amerika is hij op dit moment te verkrijgen. Ik ben dus maar gaan afbouwen. Ik slik er nu om de dag eentje voor het slapen gaan. En wat blijkt????ik voel me dus een stuk minder....ik merk weer dat ik me onzekerder voel...nu kan het natuurlijk tussen mijn oren zitten maar door de therapie kan ik heel goed met mijn angsten omgaan als ze opkomen. Ik had echter helemaal geen angsten meer!!!! nu gebruik ik de therapie maar om de angsten te handelen... Ik heb inmiddels een andere magnesium besteld in Amerika namelijk die van KAL...die schijnt ook te werken het betreft ook magnesium-glycinaat (400 mg in 2 tabl) net zoals die van Carlson. Ik heb deze laatste enkele jaren achter elkaar gebruikt. Eind juni ga ik naar een natuurarts...omdat ik me dus toch weer slechter voelde zonder de juiste dosering magnesium en zal eens met haar overleggen wat ze ervan vindt het zolang te slikken. Maar ik weet het absoluut zeker nu...magnesium werkt!!... Mocht je dit ook willen proberen neem dan aub wel de goede magnesium en wel magnesium-glycinaat of overleg met een natuurarts. Lieve allemaal...ik weet als geen ander wat het is om steeds te worden overvallen door paniek......maar ik weet dankzij de magnesium ook hoe het is om het niet te hebben....en dat is zoooo heeerlijk.....dat wil ik echt weer en dat gun ik iedereen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Mochten er nog vragen zijn laat het me dan horen aub. Groetjes Lisa


    Deze magnesium is trouwens nu wel weer verkrijgbaar in Nederland ik heb hem namelijk besteld op: Populaire Producten Fish Oils, Cod Liver Oil , Healthy Fats , Aminoacids , CoQ10, Vitamins & Minerals, Antioxidants, Probiotics & Enzymes, Herbal Formulas, Superfoods,      Natural Remedies

    Zo zijn er op Google nog meer wonderbaarlijke verhalen.
    Daarom vonden mijn man en ik het zo raar dat wij er juist energie van kregen.
    Nu een paar dagen later merken we idd dat we er rustiger van worden dus idd misschien doorzetten.
     
  10. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Als je voldoende voeding met calcium met je voeding opneemt, kies dan enkel voor magnesium. Magnesium zorgt ervoor dat de calcium die je uit je voeding haalt, beter door je lichaam opgenomen wordt. En normaal gesproken is er voldoende calcium in je lichaam aanwezig, omdat je dat namelijk wel gemakkelijk uit je voeding haalt, itt magnesium. Teveel calcium doet het werk van magnesium teniet, dus enkel bij een ernstig calcium tekort zou je moeten kiezen voor een combi suplement..
     
  11. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik heb hellp gehad en dus 2 weken magnesium via het infuus gekregen, dus ik krijg al kippevel als ik magnesium op het potje zie staan :)

    Maar even serieus, je moet een bepaald soort magnesium hebben anders werkt het niet. In veel pillen zit spul wat dus niks doet. Even op google kijken, ik weet niet precies meer hoe het zat, maar er is vast veeeeel over te vinden.
     
  12. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Die van Carlson is inderdaad een chelaat, erg goed opneembaar..
     
  13. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Maar is het nu dus verstandig om calcium te nemen?
    Wij gebruiken eigenlijk weinig calcium in onze voeding?
    Drink geen melk, eet bijna nooit toetjes. Etc etc??
     
  14. sorien

    sorien Actief lid

    3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu 8 weken zwanger.
    en ik heb al een hele tijd last van spiersamentrekkingen.
    Nu heb ik gelezen dat magnesium hier tegen helpt iemand ervaring hiermee en welke kan ik dan het beste gebruiken?
     
  15. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Even stukje door het topic heen lezen, daar is al een paar keer geschreven wat de best opneembare magnesium verbindingen zijn;) En tijdens je zwangerschap heb je een verhoogde behoefte aan magnesium (lees een stukje naar boven de rode tekst). Gewoon de aanwijzing op de verpakking lezen (meestal wordt 400mg geadviseerd) en liefst op lege maag innemen aangezien magnesium opgelost wordt in maagzuur.
     
  16. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ik had je nog een vraag gesteld Bam, maar ik denk dat je die niet hebt gezien.

    Je gebruikt poeder magnesium he? Mag ik vragen welk merk en waar je het koopt?

    Wat is nou een betrouwbare site? je hebt zoveel "dokters"winkeltjes tegenwoordig. Straks koop je een supplement en zit er iets anders in de verpakking, of is het dikke rommel wat je slikt.
     
  17. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Calcium haal je voornamelijk dus uit andere voeding. Calcium uit groente worden beter opgenomen, dan calcium uit zuivelproducten;)

    Calcium zit vooral in de volgende producten;

    ~Goed door het lichaam opneembare calciumleveranciers zijn: donkergroene bladgroentes, bijna alle koolsoorten (vooral boerenkool, Chinese kool en broccoli), noten, zaden (vooral sesamzaad), gedroogde abrikozen en vijgen~

    Ook vis is een goede bron trouwens..
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Calcium zit ook veel in groene groenten hoor :) Er is ons de laatste jaren wijs gemaakt dat we calcium vooral uit melkproducten moeten hebben, en dat we daarom dus perse koemelkproducten moeten hebben.
    Maar dingen als broccoli bevatten erg veel calcium en als volwassene heb je een totaal andere calciumbehoefte dan baby's en peuters, dus uit je groente moet je in principe genoeg kunnen halen...

    Van wat ik er van begrepen heb is de verhouding calcium-magnesium in koemelk zodanig dat we de calcium daaruit erg slecht opnemen en zuivel dus helemaal niet zo zinnig is als altijd beweerd wordt. Dat we die bewering doen, heeft veel te maken met het feit dat er door subsidies aan boeren een enorm melkoverschot ontstond en dat er dus noodzaak bestond dat men meer melk zou gaan nuttigen..... ;)
     
  19. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Hallo Loetje,

    Ik lees dat je aardig wat ervaring hebt met magnesium.
    Mag ik vragen waarvoor jij t gebruikt?
    Ik zelf las er zulke goede verhalen over, dat ik dacht ik ga er eens een topic over starten.
    Ik kan namelijk heel snel erg piekeren, en malen, maak me te snel druk om iets, en dat het ook goed zou zijn voor het zwanger zijn en kuit krampen.
    weet je ook wanneer je het het beste kan slikken? Ben nu op jou advies begonnen met 2 pillen van 400 mg.
    Ben erg benieuwd naar het resultaat.
     
  20. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik gebruik het omdat ik erg veel last had van krampen in 1 been (ik heb een zenuwbeschadiging in mijn rug en zodoende problemen aan mijn rechterbeen). Daarbij heb ik de laatste 7 jaar veel voor mijn kiezen gehad qua ziekte en narigheid in de familie, daartussendoor 2 kindjes gekregen en zijn de tropenjaren echt af en toe een zware tropische storm geweest hier... Al die dingen hebben uiteindelijk zoveel stress veroorzaakt, dat ik het niet meer onder controle kon houden. Een hoofd vol, piekeren, woede aanvallen, klemmende kaak, verkrampte maag, depressieve gevoelens, huilen, noem het verder nog maar op.. Hiervoor heb ik hulp gezocht bij mijn huisarts en ben zodoende begonnen met een anti depressiva.. Dit hielp op zich heel erg goed, maar de gespannen spieren, het kaakklemmen en een licht gevoel van onrust bleven, alsook de spierkrampen in mijn been. Ook had ik veel last van die vervelende trilspiertjes bij m'n oog, soms ook in mijn bovenarm, werd er gek van, soms dagen achter elkaar. Dus ben ik gaan googlen en kwam ik terecht op een tekort aan magnesium.

    Ik heb me er behoorlijk in verdiept voordat ik het ben gaan slikken. En sinds ik het slik ben ik zoveel rustiger geworden. Eindelijk geen last meer van een vermoeide kaak, de kramp is gewoon verdwenen, geen trilspiertjes meer en ik slaap veel beter. Gelukkig sliep ik op zich wel goed, maar sinds ik de magnesium slik, slaap ik veel dieper en wordt ik veel uitgeruster wakker, wat ook weer positief is voor m'n algehele functioneren;) Fijne bijkomstigheid is ook dat ik bijna geen last meer heb van die vervelende sjaggo dagen voordat ik ongesteld moet worden en de buikpijn is ook veel minder geworden..

    Ook geef ik magnesium aan mijn zoontje van 7. Hij is onrustig, had veel last van concentratieverlies op school en had aardig wat symptomen richting ADHD, maar kon niet zeggen dat hij dat ook echt zou hebben. Voor mijn gevoel kwamen de symptomen net niet genoeg overeen. Wel heb ik veel gelezen over het geven van magnesium aan kinderen met ADHD en dat 90% procent van de kinderen die dit stempel al opgedrukt hadden gekregen en in veel gevallen al medicijnen kregen, heel erg opknapten van magnesium en dat medicijnen in bijna alle geteste gevallen achterwege gelaten konden worden.. Mijn zoon is ook heel erg opgeknapt nadat hij magnesium is gaan slikken. Hij kan zich veel beter concentreren, is rustiger geworden in zijn doen en laten, maar vooral veel socialer. Hij kan het allemaal veel beter handelen. Bij hem was het voorheen ook erg druk in zijn hoofd, dit is volgens hem helemaal weg...

    Ik slik de gehele dosis in 1x een kwartiertje voordat ik ga slapen. Mijn zoon krijgt het ook voordat hij naar boven gaat om naar bed te gaan.. (hij krijgt overigens 100mg) Ik heb de magnesium Citraat van Solgar, omdat dit de enige goed opneembare is die ik hier in de buurt in een winkel kan krijgen (DA drogist).. Op de meeste potjes staat trouwens om het in te nemen tijdens de maaltijd, maar de deskundigen op internet spreken dit tegen en adviseren om het op een lege maag in te nemen, omdat het dus wordt opgenomen mbv het maagzuur. En velen langere gebruikers slikken het het liefst vlak voor het slapen, omdat het dus helpt om in een diepere slaap te komen......

    Pfoeh, hele lap tekst nog geworden;)
     

Deel Deze Pagina