Magnesium supplementen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimi1984, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Erg interessant topic is dit.

    Op dit moment zit ik mezelf dus ook gigantisch in de weg. Ja hoor inderdaad de dagen voor de menstruatie.:(
    Wat Loetje beschrijft klinkt me zo bekend; hoofd die overvol zit, piekeren, woede aanvallen (ik voel ze aankomen, dus loop ik maar snel weg bij de situatie), klemmende kaak/tanden knarsen, depressief gevoel, zou zo om alles kunnen huilen en dat spiertje boven mijn linkeroog heeft de afgelopen week voor mijn gevoel niet stil gestaan, zodra het rustig was en ik knipper een keer ja hoor gaat ie weer trillen.

    Het klinkt voor mij als een wondermiddel in de oren.:)

    Maar wat ik me afvraag.
    De dosis om mee te beginnen is 600mgr per dag gedurende 1 maand en na die maand stap je over op een onderhoudsdosis van 400mgr per dag. Klopt dat?
     
  2. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik heb een tijdje magnesium citraat gebruikt en moet eerlijk bekennen dat het mij in mijn hoofd wel rust gaf, ik dagelijks lichterlijke angst (doodgaan ect)het was niet heftig maar wel lastig en vervelend. Door langdurig gebruik van dit citraat werd het stukken minder. Nu ben ik al een tijd gestopt omdat de klachten die ik had wegblijven...(gelukkig)
     
  3. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Pfff interessant verhaal Loetje, en dan te bedenken dat artsen je antidepressiva geven of medicijnen tegen ADHD.
    En dat dan zo'n mineraal als magnesium ook werkt.
    Raar dat artsen dit niet weten zou eigenlijk meer bekend moeten zijn.
    ik bestel deze magnesium op qnaturals.nl
    Schijnt de beste opneembare te zijn.

    Bedankt voor je duidelijke uitleg.
    En succes met alles
     
  4. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    magnesium wordt door klinische artsen niet snel als goed middel beschouwed. artsen die openstaan voor homeopathie ed zullen dit eerder serieus nemen hoewel dat voor de meesten nog wel erg lastig is....
    jammer want er is zoveel meer.............
     
  5. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Zo ben ik wel begonnen. Als je echt goed zoekt kom je op zoveel verschillende begindoses, dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Er komen dan allemaal verschillende factoren bij kijken. Sport je veel? Welke klachten heb je? Hoelang al? Soms kwamen er doses voorbij van 1000 tot 1100mg per dag. Ervan uitgaande dat een onderhoudsdosis normaal rond de 400mg ligt, vond ik dit wel heel erg hoog. Maar voor een fanatieke sporter met een magnesium te kort is zo'n hoge dosis dus wel weer normaal..

    Mijn eigen leven in ogenschouw genomen (op het moment sport ik dus helemaal niet) en mijn klachten en het feit dat ik al een anti depressiva gebruikte, heb ik zelf gekozen voor een maand lang een begin dosis van 600mg en daarna gewoon op een onderhoudsdosis van 400mg. Dit werkt goed, dus hopelijk is mijn tekort goed opgevuld met die 600mg en blijft het op peil met die 400mg. Komt 1 (of meerdere) van mijn klachten terug, dan denk ik wel dat ik de dosis weer verhoog... Overigens verdeelde ik die dosis van 600mg wel over 2x per dag. 200mg in de ochtend, net uit bed half uurtje vòòr het ontbijt en 400mg 's avonds, voor het naar bed gaan...

    Maar google voor de lol maar eens op "magnesium tekort", "magnesium depressie" of "magnesium spieren" oid, dan kun je zelf bekijken of er overeenkomsten bestaan tussen jou klachten en een tekort aan magnesium. Ik had heel vaak het gevoel dat ze het over mij hadden als ik bepaalde dingen las;)
     
  6. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Is 400 dan wel genoeg voor mensen die snel de neiging hebben te piekeren? En daardoor moeilijker in slaap komen.
     
  7. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    #47 loetje, 3 jun 2012
    Laatst bewerkt: 3 jun 2012
    Er zijn best nog wel veel dingen die vaak niet worden erkent door artsen. Een magnesium tekort is vaak ook lastig aan te tonen in het bloed, omdat het vooral in de cellen wordt opgeslagen. Dus als je bloed laat prikken, kun je al vrij snel een vals positief beeld krijgen vwb magnesium en wordt er verder gedokterd..

    Mijn vader was bijna dood, doordat hij een aandoening heeft die niet werd erkent door de internist. Een simpel onderzoek had uit kunnen wijzen welke ziekte hij heeft (ziekte van Addison), maar hij wilde hier niet aan. Totdat de internist op vakantie ging en mijn vader door een Addison crisis in het ziekenhuis terecht kwam en belandde bij een hormoonarts. Deze beste man had binnen de kortste keren een vermoeden wat mijn vader mankeerde en liet dit direct testen. En daar kwam deze ziekte uit! Had hij dit niet gedaan, dan had mijn vader er nu zeker weten niet meer geweest.. Simpelweg omdat de internist er niet uitkwam en weigerde het B12 niveau en het bijnierschorshormoon gehalte van mijn vader te onderzoeken.....
     
  8. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Mag je een begin dosis van 600 mg ook in combinatie met borstvoeding doen?
     
  9. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Hier een interessante link, staat heel veel info in;

    Magnesium

    Ik las net ook in een andere hit, dat je 6 tot 8mg magnesium per kilogram lichaamsgewicht mag/kan gebruik. Ik weeg 69,5 kilogram, dus die 400mg komt bij mij aardig uit..

    Bij een teveel aan magnesium kun je trouwens last krijgen van lichte diarree. Blijft dit aanhouden, dan kun je je dosis iets verlagen (bijvoorbeeld terug naar 350 of 300mg per dag)
     
  10. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Tijdens zwangerschap en periode van borstvoeding heb je juist een verhoogde behoefte aan magnesium, dus lijkt me een dosis van 600mg niet te hoog. Maar ik zou dit zeker even met je ha overleggen. Magnesium is dus sowieso goed om in te nemen tijdens borstvoeding, maar ik als "leek" zijnde durf je verder geen advies te geven over een veilige dosis.. Mss zelf even googlen op "magnesium borstvoeding"? Dan wordt je van verschillende sites wss al een stuk wijzer..
     
  11. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Wat een goed stuk, snap gewoon niet dat de medische wereld hier niets mee doet.
    Zeker een kwestie van geld.
     
  12. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Hallo Loetje,

    Ik merk nog weinig van het sneller in slaap komen door de magnesium.
    Ik slik er smorgen's 1 van 200 mg en rond 22;00 net voor het slapen gaan.
    Slik het denk ik nu z,on anderhalve week maar slaap er nog niet sneller en dieper door..hoelang heeft dit bij jou geduurd?
    :(:(
     
  13. Beitsche

    Beitsche Fanatiek lid

    12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hallo,

    Ik ben gisteren begonnen met het slikken van magnesium. Mijn zoontje is 10 weken geleden geboren en ik denk nu, en anderen met mij, dat ik tegen een depressie aanzit. Ik wil dit dus eerst wel eens proberen voordat ik andere wegen ga bewandelen.

    Groet, Yvonne
     
  14. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoe snel merk je dat al?
    Ik ben er gister mee begonnen maar heb meteen veel dieper geslapen vannacht. Zal vast tussen mijn oren zitten? Of werkt het echt zo snel?
     
  15. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan heb je geluk, wand ik heb helaas nog niet dieper geslapen :x
    Mijn man trouwens ook niet welk suplement van magnesium slik je?
     
  16. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Jij geeft ook bv he?! Slik je extra om op te bouwen?
     
  17. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee ik heb een potje bij de tuinen mee genomen van magnesium met calcium en andere vitamines erbij. Kan nu even niet kijken welke.
    Ik heb twee pillen geslikt voor t slapen gaan, 400 mg magnesium heb je dan. Dus niet extra om op te bouwen oid.
    Zal wel tussen mn oren zitten haha. :DIk heb wel daadwerkelijk beter geslapen, maar kan goed zijn omdat ik dat verwachtte. ;)
     
  18. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Dan zal ik het ook eens proberen voor het slapen gaan ipv 1 pil smiddags en 1 pil om 22;00
     
  19. Luciaatje

    Luciaatje Fanatiek lid

    15 nov 2011
    2.347
    0
    36
    Psycholoog
    Hoi meidne :) Ik heb ook een succesverhaal, zal het even vertellen

    Tijdje geleden had ik al 4 maanden chronische hoofdpijn. echt elke dag, ik stond ermee op en ging ermee slapen. Sommige momenten was het iets minder, kon er wel mee functioneren (geen migraine), maar GEK werd ik er op een gegeven moment van. Ook gewoon depressief, je hebt nergens geen zni meer in als je alleen maar hoofdpijn hebt.

    De huisarts constateerde spanningshoofdpijn, ik kreeg niks en moest het 'rustig aan doen'. Heb ik geprobeerd, hielp allemaal geen fluit. Verder onderozek vond hij niet nodig.
    Uiteindelijk bij een homeopaat gekomen. Die zei dat veel mensen in het westen een onbekend magnesiumtekort hebben wat allerlei vage klachten kan veroorzaken. Soms is het ook in het bloed niet te zien omdat het tekort bvb in een orgaan zit en het 'gemiddelde' dus wel goed is.

    hij adviseerde ook 400 mg per dag, en zei dat er echt resultaat pas na 2 maanden zou zijn, omdat het lichaam tijd nodig heeft het tekort aan te vullen.
    Nou, binnen 2 weken HELEMAAL van mn hoofdpijn af! Nooit meer gehad, geweldig gewoon!! Alleen als ik heel gestresst ben of griep heb ofzo, maar goed.
    Ben nu weer gestopt met het slikken en tot nu toe gaat het goed, wilde het eens zonder proberen. Mocht het weer terugkomen weet ik wat ik moet doen!!!
     
  20. Mimi1984

    Mimi1984 Actief lid

    7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL

    Dus het resultaat kan ook pas na 2 maanden te merken zijn?
    Er is dus nog hoop:p
    Zou wel eens wat dieper willen slapen :D
     

Deel Deze Pagina