Hey dames, Laatst bij de vk geweest. Was mijn bloeddruk 160/65. Redelijk laag dus. In de weken erna begon ik snel te 'tollen' in mijn hoofd zodra t ook maar iets warmer werd (bijv. na t douchen of bij t koken) of als ik een tijdje sta. Bij n volgende bezoek bij de vk was mijn bloeddruk gezakt naar 150/55. En dit was na inspanning. Ik ben dus op een zout dieet. Ik moet aan de zoute drop en boullion enzo. Nu blijf ik nog altijd licht in mijn hoofd na al dat zout en ik krijg er zoveel dorst van. Hebben jullie hier ook mee te maken (gehad)? en hebben jullie tips hoe ik de plotselinge duizeligheden kan opvangen? Vooral erg als je niet thuis bent en je staat in een winkel te draaien. Groetjes Lin en mijn mini-me
Vind hem niet belachelijk laag hoor, is je ijzer wel nagekeken?Geeft ook zulke klachten!Ik weet wel hoe vervelend een lage bloeddruk kan zijn, heb er ook last van gehad tot week 16 ongeveer!Maar die van mij was toen 88/45 dus flink wat lager...
bij een lage bloeddruk werd mijn moeder vroeger rust geadviseerd. Die stond ook te tollen op haar benen. In combinatie met Gravitamon. In mijn 1e zwangerschap had ik soms ook last van duizelingen en ook bij mij hielp gravitamon goed. (denk door de mineralen die er ook in zitten). Verder zou ik inderdaad ook even vragen hoe het staat met je ijzergehalte in je bloed.
ik zie net dat er 150/55 staat maar is 105/55. Mijn ijzer was laatst goed. Hoop gewoon dat ie niet verder gaat zakken
Gelukkig kan een lage bloeddruk niet zo veel kwaad, het is meer gewoon heel vervelend voor je. Rustig opstaan en probeer als je veel moet staan je benen te bewegen zodat je kuitspieren je bloed weer goed terug kunnen voeren naar het hart. Zout eten zal je structureel moeten doen, aangezien een zoute drop bij een licht gevoel geen effect heeft (hoogstens een placebo effect).
Op zich geen heel lage bloeddruk hoor, maar als je bloeddruk normaliter echt hoger is, kun je er natuurlijk best last van hebben. Heb zelf een lage bloeddruk (90/70) die nu tijdens mijn zwangerschap zo rond de 80/55 is. Zou eten helpt echt niet bij mij. Gewoon geen onverwachte bewegingen maken, rustige overgangen van positie, niet in te warme ruimtes, geen grote overgang van temperatuurverschil etc. Meer tips heb ik eigenlijk niet.
Wat is er laag aan 160/65????? Je bovendruk is wat aan de hoge kant eerder.. onderdruk is perfect! 105/55 valt ook nog mee hoor.. tis misschien iets te laag, maar dan ook niet echt dat je je zorgen moet maken. Het belangrijkste is je onderdruk!