Ik heb gehoord dat magnesium helpt voor angsten. Ik heb nu die van davitamon alleen deze schijnt verkeerd te zijn voor te weinig opname ervan En krijg er enorme spierpijn van. Iemand ervaring?
Magnesium wordt ook goed opgenomen via de huid. Dus met een (voeten)bad of spray. Dan zit je idd niet met mogelijk de verkeerde vorm.
Inderdaad, magnesiumolie of magnesiumvlokken (via de huid). Als je toch liever pillen slikt, zorg dan voor een magnesiumcitraat. Deze zorgt ervoor dat het magnesium goed wordt opgenomen in het lichaam.
Ik heb nu magnesium oxiede.vandaar niet de goede.heb ongelovelijk last van spierpijn in mijn benen. Hoeveel mg of spray moet je ervoor hebben?
Welke vorm is dit dan? Het feit dat je er spierpijn van krijgt (helaas niet het gewenste effect), geeft toch wel aan dat het iets doet met jouw lichaam. Als deze vorm van magnesium niet goed door jouw lichaam zou worden opgenomen, zou je namelijk niets merken.
Oh, onze berichtjes hebben elkaar gekruist. Ik lees nu dat het een oxide is. Deze wordt inderdaad slecht opgenomen door het lichaam. Kan de spierpijn niet ergens anders mee te maken hebben?
Als het gaat om vooral nachtelijke krampen en of spierpijn, dan adviseren wij patiënten om een banaan te eten voor het slapen gaan.
Magnesium is toch voor krampen onrustige benen etc?? Of is angsten een spellingfout? Ik heb de bruidzakjes van lucavitaal gebruikt tijdens mijn zwschap hielp super goed!
Spierpijn is een teken van een tekort aan Magnesium. En van oxide is bekend dat dit slecht opgenomen word.
Ik heb die van Holland & Barret. Magnesium citraat 200 mg. Geen last meer van krampen sinds ik die neem. Ze zijn wel erg moeilijk door te slikken. Of ze voor angsten helpen weet ik niet.
Voetenbadje met magnesiumvlokken, magnesiumolie voor het slapengaan op de bovenkant van je voeten en in je liezen smeren. Dit zijn de gebieden waar het het bedt wordt opgenomen. Mijn kids vinden het heerlijk om voor het slapengaan een voetmassage te krijgen met magnesiumolie... Als je echt last van angsten hebt is LTO3 ook een aanrader! Gebruik het zelf als ik me gestresst voel of als ik een tentamen moet maken of een belangrijke presentatie moet geven. Maakt je hoofd helder en rustig....