Magnesiumsupplementen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zonnetje3, Jan 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Heeft iemand ervaring met magnesium supplementen tijdens de zwangerschap? Ik heb al weken hoofdpijn en iemand attendeerde mij hierop. Als ik dingen opzoek over magnesiumtekort dan denk ik dat ik het best weleens kan hebben.

Ik heb alleen geen idee welke dosering dan nodig/ handig is. Ik heb de vk gebeld,maar die bleef vaag... Ze adviseren het wel bij onrustige benen, maar waren niet bekend met het effect bij hoofdpijn.

Ik ben dus heel benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die het tijdens de zwangerschap slikken of geslikt hebben en welke dosering.

2. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Is ook goed tegen nachtelijk kuitkrampen.

Voor hoofdpijn nog niet gehoord maar waarom het niet proberen?
    Magnesium kan geen kwaad voor je kindje. Ik zou de gewone standaarddosis van de apotheek eens een week proberen en help het dan niet, dan kan je er nog mee stoppen.

3. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik sowieso extra calcium omdat ze dat adviseren tijdens de zwangerschap (dit zit niet of in heel klein deel in een multi) en calcium wordt weer beter opgenomen met magnesium dus ik heb een combi.

4. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Wat is een standaard dosis? Bij de meeste drogisten hebben ze verschillende... Zodra ik zeg dat ik zwanger ben zeggen dat ze het me niet mogen adviseren...

Vk hield het een beetje af, misschien dat ik die nog een keer probeer te bellen hierover.

5. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet meer slikken dan de adh

6. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Ik heb het eventjes gebruikt voor nachtkrampen en nam promagnor magnesium 450mg. Ik zou die in de apotheek halen.

NIET de promagnor relaxatie nemen. Die mag namelijk niet tijdens de zws

Share This Page