Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al genoemd. Wij gebruiken een magnetisch wit bord/weekplanner van de Xenos. Staat wel in het engels de dagen boven, maar dat maakt niet uit: zoontje kan toch nog niet lezen. Wij geven met een gekleurde magneet aan welke dag het vandaag is. Verder gebruik ik picto's van Sclera picto's. Die print en knip ik uit. Vervolgens plak ik de 'vaste' dingen per dag met plakgum op het bord. En de afwisselende dingen zoals tandarts ofzo met een magneetje. Werkt hier prima! Het grote magneetbord staat in de gang. Dus 't staat ook niet in de weg. En elke dag als zoontje van boven komt loopt ie eerst bij het bord langs om te kijken wat er zoal gepland staat.
Ik heb een gewoon leeg whiteboard hangen waar we dingen opschreven. Maar sinds de stift het niet meer doet teken ik een agenda voor 2 weken op papier en hang die op. Ik gebruik de P en M voor papadag en mamadag, PM voor weekend, K voor kdv. Dagen die geweest zijn streep ik door. Speciale gebeurtenissen teken ik een plaatje voor. Zoontje vroeg op een gegeven moment elke ochtend als eerste wat voor dag is het vandaag, vandaar dat ik ben begonnen met een kalender. Ik hoef niet zoveel details op te schrijven, dus red het nog prima zonder picto's.
Zo ziet de weekplanning van mijn zoontje eruit. Alleen de vaste momenten dus. En met een wasknijper en foto's/plaatjes/picto's duiden we speciale dagen aan en als we de doordeweekse dagen omdraaien staat er een vakantieplaatje.