Eventueel zwanger tijdens gebruik Provera?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bonnie87, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Beste allemaal!

Als 1e: wat fijn dat er toch zulke forums bestaan om je vragen etc. te delen! Geweldig.. Hier om je problemen, vreugde en verdriet te delen. :D

Mijn naam is dus Bonnie en ben vandaag voor het eerst op dit forum. Ik en mijn man zitten vanaf februari in de 'Medische Molen'. Dit omdat ik namelijk geen eisprong heb. Er is tevens een fijne benaming voor: PCOS. We zijn op dit moment bezig met Provera en Clomid. Provera om dus de menstruatie op te wekken en Clomid om een eisprong op te wekken. Ik heb al twee tabletten per dag gehad en we zouden in 1e instantie over gaan op drie tabletten.. dit omdat de eitjes nog niet groot genoeg zijn. En de laatste tablet wat betreft het proberen met Clomid.. daarna zouden we overgaan op injecties.

Afgelopen zondag (6 juni) heb ik de laatste Provera tablet geslikt. Normaal gesproken werd ik na drie dagen 'gewoon' ongesteld. Dat zou dus afgelopen woensdag moeten zijn. Tot op heden is er geen menstruatie, terwijl ik vanaf februari Provera al slik en telkens na drie dagen ongesteld word.

Weet iemand van jullie of het mogelijk is 'door' deze Provera heen nog eventueel zwanger te kunnen raken? Ik voel me verder niet vreemd ofzo.. wel een beetje een zeurende pijn onder in m'n buik.
    Is er iemand die mij hier misschien wat meer info over zou kunnen geven? Het lijkt mij namelijk erg sterk om hier doorheen zwanger te kunnen raken, maar omdat het zich maar uit blijft stellen begin je er toch over na te denken.

Graag jullie reactie en alvast bedankt! :)

Liefs,
    Bonnie

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In principe kun je door de Provera heen zwanger worden, mits je een eisprong hebt. Maar het kan ook zijn dat je lichaam deze keer gewoon wat later reageert. Bij mij duurde het de ene keer drie dagen, de andere keer vijf. Dat was niet altijd hetzelfde. Anders even een test doen, dan heb je duidelijkheid. Succes!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb daar ook eens over na zitten denken of dat kan maar voor mijn gevoel kan het niet. Of je moet je ei al gehad hebben voor je aan provera begint. Provera bevat namelijk progestron wat er voor zorgt dat je geen eisprong meer krijgt. Is hetzelfde hormoon dat je na je ei krijgt namelijk...

maar ik zou gewoon eens een testje wagen?

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou dat kan zeker wel..
    door de provera word je cyclus afgebroken en als je al een volgroeid ei hebt dan springen al die eitjes dus door provera. het word eigenlijk ook afgeraden om te klussen tijdens het gebruik van de provera..
    dus ja ze springen gewoon..

ik was de eerste keer na provera op dag 10 ongi de 2e en 3e keer op dag 5 na provera dus het kan tot dag 10 nog steeds doorkomen..

http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/207855-pco-deel-6-a-448.html#post7541717

anders kom hier maar meekletsen meiss pco topic zitten allemaal meiden met pco:)

Deel Deze Pagina