Sem heeft altijd doorgeslapen. Begon tot half 6, later half 7, toen opeens tot 9uur. Toen hij naar de opvang ging moesten we hem meerdere ochtenden in de week wakker gaan maken, dit deden we tussen 07.30 en 07.45. Hij is daardoor ritme gaan krijgen en uit zichzelf wakker gaan worden rond 07.45. Alleen nu sinds een week of 2 wordt hij steeds eerder wakker, eerst half 8, toen 7.15, toen 06.45, 06.30 en nu dus al weer 2 dagen om 06.10! We balen natuurlijk enorm. De opvang gaat pas om 07.30 open en hij wil niet meer slapen na 06.10 maar ook niet alleen spelen na de fles. Hij krijgt overdag 4 flessen nr. 2 van 180+6+nutriton 1x per dag paar hapjes fruit (gaat nog niet van harte) 1x per dag 150 gram groenten De laatste fles is rond 19.00uur. Voorheen was dat later, mar nu hij zo vroeg wakker is komen we met 4uur tussen de flessen zo vroeg uit. Hij gaat na de laatste fles ongeveer een half uurtje tot uurtje later naar bed, dus rond 19.30/20.00. Komt dit nog goed? Heeft hij misschien honger en moeten we de laatste fles wat groter maken?
Als je nr 2 voeding geeft zit je nu aan je max hoeveelheid scheppen Dus groter maken kan alleen met meer water, maar dat vult denk ik niet. Ws is het een sprong, hier sliep meneer rond 6/7 maanden ook wat slechter, maar daarna weer als vanouds
Ooh, hij is nu net een dag 6 maanden oud. Overdag slaapt hij redelijk, steeds 1,5 a 2 uur wakker en dan een slaapje van 45min tot 1,5uur. Vanmorgen was het alweer 06.15
Ja ik denk toch dat je je erbij moet neerleggen. Je bent even verwend geweest Het enige wat je kan doen is hem de fles geven en terugleggen en zolang hij niet huilt hopen dat hij in slaap valt....en anders toch eruit...helaas ! Dat is gewoon zo met die kleintjes. op een gegeven moment denk je echt: "Zo dit is een lekker ritme. Deze houden we aan". Ha ha ha en dan besluiten die kleine "monstertjes" het weer ineens helemaal om te gooien. Succes ermee ! In de zomer is dat toch lekkerder. Is het iig licht buiten !
Ik denk ook een fase. 't klinkt herkenbaar. 'K zou z'n broek verschonen, niet praten, fles geven in z'n bed of op z'n kamer en het licht uit houden. En hopen dat hij nog even verder tukt of dommelt. Hier werkt het tegenwoordig 9 van de 10 keer. Al is mijn zoontje wel ouder.
Mijn meisje hadden we net leren doorslapen op 8,5 maand, maar het heeft maar kort geduurd. Sinds enkele weken wordt ze weer 's nachts wakker rond 2-3 uur...(meestal helpt een speentje dan) En rond 5-6u is ze klaarwakker... We hebben werkelijk álles geprobeerd, met als slotconclusie dat we hier gewoon doormoeten... Hopelijk is het een korte fase... Dus ook geen tips voor jou...