1e tandjes rare kleur?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora86, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hoihoi.
    Damian heeft begin deze maand zijn eerste tandjes gekregen.
    Toen ze aan het doorkomen waren leek het of er wat rare kleurtjes op zaten.
    Ik las hier en daar dat het normaal was en heb er verder geen aandacht aan besteed.
    Nu zag ik dat zijn tandjes een rare geel/groenige kleur erop hebben zitten.

Ik dacht dat het misschien met de hapjes te maken had , en heb nog even extra gepoetst .. maar het gaat niet weg?
    We poetsen zowieso elke dag al de tandjes maar het rare kleurtje blijft.

Is dit normaal?

2. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    misschien dat je het er met je nagel wel voorzichtig iets af kunt halen?

waarschijnlijk komt het van iets wat de kleine gegeven hebt, en ik neem aan dat je niet zo hard poetst en dan zul je het er ook niet afpoetsen.

hier hadden ze dat ook wel eens, en dan haalde ik het er voorzichtig met de nagel van af, en poetste als ik wist waar het van kwam gewoon een keertje extra.

succes

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dit heb ik bij Justin niet/nooit gezien hoor. Heb je t al geprobeerd er af te halen?

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ziet er inderdaad een beetje vreemd uit... geen idee!

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze zoon heeft het ook bij vlagen (vooral waar zijn tandvlees bijna begint), schijnt toch wel aanslag te zijn, maar die poets je er idd niet zomaar af. behalve dagelijks poetsen kun je er niks aan doen vertelde mijn tandarts

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heeft het niet en die zijn dus echt parel wit. waren ze al zo toen ze doorkwamen? of is het kater begonne. als het aftep poetsen is is het geen probleem dnek ik maar gaat het e rniet af zou ik toch is je tandarts bellen wat het kan zijn. een kindje van een collega van mijn die had dit ook en dat bleek te komen omdat hij als baby heel veel medicijnen had gehad en hier door hadden al zijn melktandjes een kleur en zag er inderdaad net zo uit.

verder de tandjes 2x per dag poetsen en kijken of het eraf gaat. kan ook gewoon wat tandplak zijn hoor en als ze het poetsen niet zo laten (zoals mijn dochter haha) dan kost het wat extra moeite

7. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik had het zelf als baby/peuter. Er zat geen glazuur op mijn tanden. Geen idee of dat bij jouw kleintje ook zo is hoor, ik zeg nu maar wat mij is 'overkomen'.

Vraag het even na bij de tandarts, als je misschien zelf moet. Geen idee wanneer kleintjes voor het eerst naar de tandarts gaan, dat is hier nog niet aan de orde ;) .....

Bij mij is het trouwens na het wisselen helemaal goed gekomen hoor!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Geen ervaring mee, maar ik ken wel kinderen die het hebben gekregen door bepaalde medicijnen, bijv. antibiotica. Misschien heeft hij onlangs een kuurtje gehad?

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik zal morgen eens kijken of ik het er met een nagel afkrijg (ik moet zo werken en papa heeft geen nagels :p)

Tandarts is voorlopig nog niet aan de orde heb ik begrepen , maar kan altijd even bellen als het er niet afgaat.
    Voor zover ik weet zijn ze zo doorgekomen , maar wat ik al zei heb er nooit veel aandacht aan besteed.

Hij krijg zantac tegen maagzuur en verder heeft hij geen medicijnen gehad.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ben toch even wezen krabbelen en het gaat er echt niet af.
    Zou het dan toch van de zantac kunnen komen?

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ojee, wat sneu, ik zie het al! Ik heb het zelf ook met een paar voortanden helaas. Ik had het overigens niet met m'n melkgebit, wel met m'n blijvend gebit en dus nog steeds.
    Hopelijk voor je kindje heeft hij het alleen met het melkgebit niet met zijn blijvende.
    Succes ermee!

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij onze zoon kon je het er ook niet met je nagel afkrijgen, toch kan het er weer grotendeels 'afslijten' hoor (bij hem iig wel)

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Gelukkig .. stelt me toch wat meer gerust :)

14. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Ben ik nu blind? Ik zie niks geks aan die tandjes namelijk....

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk dat je dan niet goed kijkt hoor, zit gele aanslag op.

16. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Heb je trouwens tijdens de zwangerschap een antibioticakuur ergens voor voorgeschreven gekregen?

Dat kan ook de reden zijn waarom de tandjes verkleurd zijn.

Dat is de enige reden die ik kan bedenken voor de kleur van de tandjes van je kleine.

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb zelf tijdens de zwangerschap 3 kuren gehad voor blaasonsteking , en vlak voor de bevalling ( 2 of 3 uur) antibiotica gehad ivm GBS.

Wel appart dan dat hij gele tandjes heeft doordat ik antibiotica in neem?
    Ik hoor nu overal dat t meestal wegslijt of in ieder geval met de wisseling dat t goed komt.
    Alleen papa en mama hebben geen mooi gebit en ik hoop zo dat kleine man een wat beter gebitje heeft :)

Bedankt voor alle reacties!

18. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    oh maar het zal heus wel wegslijten hoor, enkel de gekleurde tandjes die hij nu heeft zijn zogezegd aangeboren door de antibiotica die je tijdens je zw. hebt gekregen.

en het zegt ook verder totaal niets over de tanden nadat hij wisselt.

het schoot me enkel te binnen dat dat een reden kon zijn van de kleur van de doorgekomen tandjes, zeker als er nog geen andere voeding bij is komen kijken, en je het dus zoals je zelf al zei niet weg kon krabben.

maak je er verder ok niet druk om hoor, tis echt niet zo dat ie met gele tanden door het leven moet maar aan deze tandjes kun je nu denk ik niet veel doen.
    xx
    stuif

Deel Deze Pagina