Heb een aantal weken terug een complete nieuwe wieg gekocht incl bekleding en hemeltje.Met veel pijn en moeite heb ik er alles op en aan gekregen haha.Maar is het nu echt nodig om ook weer het hemeltje en de bekleding van de wieg te wassen? Dekentjes en lakentjes heb ik wel gewassen maar ik vind het zo overdreven om weer ook die hele bekleding te moeten wassen en dan weer te moeten strijken.Het komt allemaal schoon uit een doos.Ik ben nu ruim 36 weken dus ik moet wel gaan opschieten.Wat zouden jullie doen??. Gr.
Zelf zou ik het wassen. Je baby krijgt er vast niks van als je het niet doet, maar ik vind het zelf geen lekker idee als er ook maar iets in de buurt van mijn baby komt (hij/zij kan er ook wel aan gaan sabbelen) dat niet 100% zeker schoon en fris is. Er kan ook wel 'stijfsel' in de stof zitten om het langer kreukvrij te houden voor levering aan de klant.
Ikzelf: wassen. Ik heb ooit eens gelezen dat er allerlei, ehm, vieze zaken zit op kleding en textiel dat je in de winkel koopt. Mensen zijn toch met hun handen bezig om die artikelen in elkaar te zetten. Ik word al griebelig van het idee. Je baby zit eraan en steekt dan de vingers in de mond. Sorry, ik wil je geen smetvrees aanpraten. Kunnen trouwens ook chemische stoffen aan toe zijn gevoegd, misschien ook niet zo fijn voor de baby.
Wat jij wilt! Ik zou het zelf ook wel doen denk ik. Vind dat een fijn idee. Maar ik kan me goed voorstellen dat als het een heel gedoe is, dat je dat niet meer wilt.
Ik ga toch maar wassen want het is idd niet zo'n fris idee want je weet idd niet wie er allemaal aan heeft gezeten. Ik maak ieder geval even een foto van de wieg zodat ik weet hoe ik de bekleding weer terug moet hangen haha.
Als die in de doos heeft gezeten ook nog wassen? Wilde ik zelf niet doen, maar ga nu toch twijfelen haha. Ik ben bang dat het krimpt en het er niet meer goed omheen past eigenlijk? Knuffels en zo zit toch ook iedereen aan in de winkel?? Nog meer zelfs.
Ja knuffels was ik ook als ze bij in bed gaan. Voor de sier op de (stoffige) kast, dan niet. En over het krimpen: dat zal wel meevallen. gaat alleen om opfrissen en dus 30 graden op een heel kort programma zal echt wel goed gaan. Die foto maken is wel een goed idee!
Kunnen knuffels echt op 30 graden gewassen worden? Blijven ze dan ook zo mooi? Gaan ze niet pluizen of pillen ofzo?? Durf dat niet zo goed namelijk...
Ondertussen alles gewassen en gestreken en het zit er ook weer omheen. Het is misschien een beetje gekrompen maar past allemaal nog prima. Wel een hele klus om het weer netjes ed te krijgen maar idd wel een frisser idee.
Heb net mijn wiegje binnen. Bekleding zit er zo strak omheen. Durf het bijna niet te wassen, straks krimpt het? Of valt dat echt wel mee?