Ik kom er maar niet uit welke kinderwagen we moeten nemen.. Ik zoek een lichtgewicht wagen die ook makkelijk in te klappen is. Omdat we dus wonen in een appartement zonder lift, 1 hoog en geen berging hebben beneden helaas. Dus dat word sjouwen elke keer als ik wil wandelen met de baby straks. Omdat ik in september zo ga bevallen, en veel wil wandelen ook als er van de winter sneeuw ligt, wil ik er wel 1 met goede banden. Ik zat te denken aan; Bugaboo Cameleon Joolz Day Mutsy lightweight Wat raden jullie aan? Hebben jullie nog andere suggesties? Thanks alvast!
Ik woon ook 1hoog zonder lift. In overleg met de benedenburen hebben wij de wagen onder de trap staan, uit de weg, uit het zicht van de straat, maar zij kunnen hem wel zien. Eventueel kun j e hem op slot zetten, weet niet hoe groot je complex is? (hier 6 appartementen, dus goed vertrouwd en voordeur die op slot zit) Verder qua kinderwagen kan ik je niet helpen
nee daar is echt geen ruimte voor helaas.. het is gewoon deur, stukje gang, niet breed en meteen trap! we wonen in een groot herenhuis zeg maar..
Ik zou het zo ook niet weten. Hebben jullie een auto? Daarin zou je hem ook eventueel kunnen leggen? Succes!
Mutsy heeft niet zo'n grote kinderwagenbak als de Joolz of Bug dus daar zou ik niet voor gaan. Bugaboo heeft aparte banden voor de sneeuw en dat heeft de Joolz niet maar lees ook vaak dat mensen ook met de gewone banden goed uit de voeten kunnen in de sneeuw. Banden van de Joolz kunnen in theorie weer lek gaan maar dat gebeurd echt bijna nooit. Bugaboo vind ik zelf meer voor kleinere mensen omdat de wagenbak lager is dan de Joolz. Volgens mij is de Joolz ietsje zwaarder met optillen maar dat moet niet veel schelen, zijn allebei lichte wagens die compact zijn in te klappen. Joolz kun je rechtop ingeklapt wegzetten als je toe bent aan de buggygedeelte, dit kan volgens mij niet met de Bugaboo.
mykelti; we hebben nog geen auto, maaar vriendlief neemt die dan mee naar werk, dus daar heb ik ook niks aan hihi.. tuttie; mutsy heeft inderdaad niet zo een grote kinderwagen bak he? ik denk dat het toch de bugaboo word dan, gelukkig zijn vriendlief en ik allebei niet groot..
Wellicht is het handig voor je om er vaker op uit te gaan met draagzak/doek, scheelt een hoop gesjouw naar boven (hihi, al moet je dan wel de hele tijd je kindje "meesjouwen" , maar da's niet zo erg, fijn juist!)
Ik zou zelf voor een Joolz gaan ( Omdat dat nou eenmaal in onze mening de mooiste wagen is, ra ra wat er hier in de kofferbak ligt? ) een van de compactere, lichtere wagens waarbij de wagenbak ruim is, het zitje naar mama toe en van mama af kan. Het zitje is mooi hoog waardoor je straks de kinderwagen bij een restaurantje of familie zo aan de eettafel rijdt en je kindje mee kan eten. ( Vind dat zelf bij de buggaboo er niet mooi uit zien, zo laag ) Toch zou ik er zelf niet aan moeten denken elke dag mn wagen de trap op te tillen, zeker omdat je wagen + wagenbak + baby moet tillen dus ca 3x lopen? Dus zou ik er ook een Bondolino, Beco of Manduca bijkopen. Ohja of natuurlijk een Marsupi, die is ook ergonomisch, geschikt vanaf de geboorte en wat vriendelijker geprijst.
ik woon 3 hoog, en heb het eerste half jaar op en neer gesjouwd ( wij hebben wel berging beneden, een kelder) Heb toruwens de bugaboo gehad...en vooral toen baby nog in de wagenbak lag was het heel handig sjouwen...geowon eerst het onderstel en dan baby.. Je zou ervoor kunnen kiezen om vanaf dat je kindje in de buggy in zet mag een lichgewicht buggy te kopen, die ook plat kan bijv...(zoals nunapepp of zapp ofzo) en dan zou je nue en 2e hands bugaboo kunnen kopen ( goh ik heb er 1 te koop ) nee maar zonder gekheid..aangezien jij altijd zou moeten sjouwen..
Wij hebben voor de Babyzen gekozen. Hij staat bij ons in het hal portaal net na de voordeur en dan langs de muur. Hij is +/- 25 cm diep. Je kunt er gewoon langs. De wieg /Carrycot staat in de woonkamer en wordt ook als rocker gebruikt. Onderweg bij bezoek word hij tevens als wipstoel gebruikt om te voeden. De wieg heeft als een van de weinige reiswiegen een functie dat het bovengedeelte kan tilten en vergrendelen. Hier een linkje naar onze eigen zoektocht. Babyzen topic Succes met de zoektocht.
En er is beneden in de gang ook geen ruimte om i.i.g. het onderstel opgeklapt neer te zetten? strak tegen de muur?? ik moet er ook niet aandenken om de hele boel heen en weer te slepen hoor. ik woon ook op een bovenwoning en had de keus om de wandelwagen in de berging te zetten (buitenom) of boven in mijn gangetje. berging was lastig. heb ik een tijd gedaan maar omdat hij buitenom was moest ik elke keer met kind op de arm en hond aan de andere kant er naar toe en weer terug. toen een tijd boven gehad maar ook dat was shit. moest elke keer de hele wandelwagen naar beneden slepen. dat is echt geen doen hoor. zoals suusjeh zegt, je moet een paar x heen en weer. onderstel, bak en dan nog kind. en als je terug komt weer het hele riedeltje. om hem naar beneden te brengen en de hele zooi weer naar boven. echt, dat nodigt niet uit tot een wandeling hoor. en zeker niet als je een paar x per dag naar buiten wilt gaan. en vlak na een bevalling zeker niet. raden ze af om te tillen en al helemaal als je de pech hebt op een keizersnee. ik mocht van de woningbouw gelukkig m'n wagen/onderstel beneden in het portiek zetten. opgeklapt tegen de muur. scheelt echt een hele hoop. hoef hem alleen nog uit te klappen. kleine dingen deed ik met een ergonomische draagzak.
nee echt geen ruimte om het onderstel beneden te laten, moet er echt wat op verzinnen. heel vervelend allemaal. denk dat ik ook zeker een ergonmische draagzak ga kopen.
Ik woon ook in een bovenwoning (2e etage, dus 2 trappen op..) wij hebben wel een berging die nu is uitgemest door vriendlief, want tillen met het onderstel en bak met kind is niet prettig! Met zn 2 is er niks aan de hand, maar in je 1tje is het verrekteonhandig. 2 keer lopen (en dan moet je dus niet geshopt hebben of boodschappen gedaan hebben...) en ondanks dat de joolz niet heel zwaar is, is het toch niet echt prettig, daarnaast komen de oma's hier straks oppassen en die krijgen het echt niet zonder vallen of stoten van de trap..... Helaas hier een open portiek, anders had ik het onderstel wel beneden in de hal gezet.. De joolz en de bugaboo wegen ongeveer evenveel, en zijn qua afmetingen voor het kindje vrijwel gelijk. De joolz heeft alleen een hogere bak / buggyinzet. Het is maar net wat je wil!
ja het is echt heel vervelend. wij hebben echt geen berging beneden of wat dan ook. en hebben 1 bij 1 meter als je binnen komt en meteen trap! misschien dat ik als ik het aan de boven buren vraag of ik het onderstel naast de trap zet, aan een ketting. zodat ik niet met het onderstel hoef te slepen! dat zou echt het ideaalste zijn op dit moment. ik ga liever voor de bugaboo denk ik.