Hoi! Ik kom net bij de vk vandaan, en ze vond dat de baby 2 weken voorliep op mijn daadwerkelijke aantal weken zwangerschap. Nu krijg ik morgen een echo... Nu is mijn vraag: waarom een echo, en wat kan eruit blijken? Ik heb het haar ook wel gevraagd, en ze zei dat ze gingen kijken of het daadwerkelijk zo was dat ie groter is ofzo, en dat dat voor hun belangrijk was om te weten, en ik me geen zorgen hoefde te maken.. Maar als ik een echo krijg is het dus wel erg belangrijk... Ik begrijp er niet zo heel veel meer van.. misschien als het me nog een keer word uitgelegd dat ik het dan snap
hoi, soms lijkt het "op de hand" alsof een kindje ineens veel gegroeid is. Maar omdat we dat niet altijd zeker weten vragen we dan een echo aan. Dan kun je goed zien en opmeten hoe groot het kindje nu echt is. En ook hoeveel vruchtwater er is en of het kindje al een stukje is ingedaald. Dit is allemaal niet verontrustend hoor! Het is de afspraak dat als je in groei voorloopt (of achterloopt) dat er dan een echo wordt gemaakt om te kijken of het daadwerkelijk zo is. En als dat zo is is er bijna nooit wat aan de hand hoor, er zijn nu eenmaal kinderen die bij de geboorte 6 pond zijn en die 8 pond zijn! Mirjam