Hoi medemoeders Ik ben moeder van een prachtige dochter van 9 maanden. Onze meid gaat best snel in haar ontwikkeling. Ze is geen wonderkind, geen prodigy, gewoon wat sneller dan de boekjes 'voorschrijven'. En natuurlijk ben ik ontzettend trots op onze spruit, zoals elke ouder dat is . Wat ik wel merk, helaas, is dat mijn trots wel eens de kop in wordt gedrukt door andere ouders met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Vermoedelijk wordt mijn trots verward met opschepperij of pronken, de-'mijn kind is sneller dan jouw kind'-wedstrijd (brrrr), of roept het zulke gevoelens op bij sommige ouders. Maar, als onze dochter zich omrolt, stroom ik ook over van trots. Natuurlijk! Ons hulpeloze minimensje heeft zichzelf wat nieuws aangeleerd! En je zou haar gezichtje eens moeten zien op dat moment Als mijn dochter zelf gaat zitten, ineens de kamer doorkruipt, en -zoals een paar weken geleden ineens gebeurde- de kamer vol trots door stapt, natuurlijk ben ik dan trots! Mijn moederhart stroomt over, ik wil het van de daken schreeuwen! Ik ben niet opzoek naar tips of adviezen over hoe om te gaan met 'die andere ouders' of hoe ik mijn trots zou kunnen uiten zonder hen voor de kop te stoten, of iets in die trant. Ik heb geen behoefte aan discussies of oordelen over wie of wat dan ook, en al helemaal geen zin in 'wedstrijd-deelnemers'. Gewoon gezellig kletsen, vragen stellen, elkaar -als daar om wordt gevraagd- tips and trics geven over opvoeding/spelletjes/activiteiten, passend bij hun ontwikkeling, en natuurlijk; vrijuit kunnen pronken en trots zijn op onze kindjes! Zijn er andere ouders hier die dat gezellig vinden? Laat even van je horen! -Even inventariseren of er animo is voor een kletsgroepje, hier of op Facebook-
Hi Coekie, Ik deel je gevoel hoor. Ik ben ook zo onwijs trots als ze iets nieuws kunnen. Zo van de een op andere dag soms. Geweldig. Zeker omdat ze veel te vroeg geboren waren ( 12 weken). Maar langzaam zie je dat niet meer. Sanne loopt al langs de meubels. Zo gaaf! En een eerste tandje, eindelijk.
Onze kleine is met sommige dingen ook heel snel vergeleken met andere kindjes, maar hij is nog te jong om te zeggen dat hij dat op alle vlakken is. Hij lachte met 3 weken, rolde naar zijn buik met 10 weken, ik hoor dat anderen hem 'slim' vinden kijken, etc. Ik vind het allemaal prachtig en ik krijg er ook geen commentaar op ofzo.
Hier ook zo'n vlugge dame waar ik super trots op ben! Wil ook echt niet meedoen aan de "mijn kind kan dit al" wedstrijd maar ben ook gewoon super trots wat ze dan alweer kan. Wat ik wel merk is (omdat dit mijn 1e kindje is) dat het voor mij heel normaal is wat ze doet. Pas als je dan met andere ouders praat merk je dat ze toch wat sneller is dan anderen. Enkele mijlpalen van ons meisje (met 41 weken geboren overigens): Na 2 weken beginnen met lachen. Na 6 weken je al nadoen (tong uitsteken) Voor de 4 maanden haar 1e tandje 5 maanden rollen. 8 maanden tijgeren 9.5 maand zitten, optrekken, kruipen en stappen langs de meubels 10.5 maand af en toe losse stapjes zetten. Waar ik vooral tegenaan loop is dat ik zeker niet wil afremmen maar ook weer niet weet of ik haar ook moet stimuleren. Ik stimuleer haar nu af en toe om losse stapjes te zetten. Ze staat namelijk al wel heel goed los maar wil ook weer niet te streberig overkomen (wat ik echt niet ben!). Meekletsen lijkt me dus echt heel leuk! Lekker trots zijn op onze kindjes!
Ik heb twee kinderen die in hun motoriek heel snel zijn. Maar nooit gekke opmerkingen gehad eigenlijk. Wel verbazing over hoe ze zich ontwikkelden. Ze liepen los naast me in de supermarkt met 8,5 maand. Mijn dochter groeit op de -1 lijn en die was toen echt nog heel klein, de reacties zijn dan heel grappig. Mijn zoon groeit op de +1 lijn en liep net zo snel maar leek al wat groter. Ze zijn nu ongeveer 3,5 en 1,5 en ze klimmen op alles wat ze tegenkomen, ze springen de hele dag en rennen het liefst. De zoon van mijn zus is qua motoriek sneller dan gemiddeld maar die praatte zo snel. Hij sprak rond een jaar al in volzinnen en hij heeft een mega woordenschat. Gok dat hij ook flink intelligent is.
Iris, wat geweldig van je kindjes! En wat een trots dan he Nacho, wat fijn dat je kindje het zo goed doet! Maar ik begrijp de bedoeling van je post niet helemaal geloof ik? Ik ben opzoek naar een groepje moeders (met vlugge kindjes) die het gezellig vinden om te kletsen (zie een aantal v/d redenen in de beginpost). Dus zijn er moeders die het gezellig vinden om hierover te kletsen? Dan kunnen we wellicht een kletsgroepje opstarten.
Oh, laatste 2 posts gemist tijdens het typen! Dat vind ik ook een lastige mamele! Tot nu toe heb ik niets vooraf gestimuleerd, pas wanneer zij het zelf een paar x heeft gedaan ga ik haar helpen. Zodat zij dus aangeeft er klaar voor te zijn en die handeling te willen kunnen, maar nog wel wat hulp/sturing kan gebruiken Werkt hier best goed! Ik heb ook nooit vervelende opmerkingen gekregen hoor! Dat moest er eens bijkomen zeg Maar merk soms wel aan de ondertoon of juist aan het uitblijven van een reactie (bijvoorbeeld op haar eerste stapjes) dat het bij een ander negatieve gevoelens oproept.. Helaas. Daarom lijkt het me leuk om met andere mama's te kletsen met vlugge kindjes, zonder dus enige vorm van strijd, jaloezie, negatieviteit enzovoorts. Dat kan ook met andere mama's, maar ik merk dat er wat mij betreft toch wat meer bij komt kijken.
Als jullie er beiden plezier in hebben en ze kan het lichamelijk aan dan kan stimuleren echt geen kwaad. Ik zie dan geen verschil met andere manieren van samen spelen. Juist goed dat je kindje zich snel ontwikkelt! Niet om te doemdenken, maar mijn zusje is een tijdje heel ziek geweest op jonge leeftijd en zij heeft zich toen weinig ontwikkeld, in die situatie komt het vroeg dingen ontwikkeld hebben juist van pas. Er kan nog van alles gebeuren. Die snelle ontwikkeling heeft je kindje dan maar vast in the pocket.
Helemaal leuk! Zo doe ik het inderdaad ook en wat nacho zegt, deze ontwikkeling heeft ze al maar mooi meegepakt. Je weet nooit wat de toekomst brengt
Wow 8.5 maand! Kan me voorstellen dat dat vooral bij je dochter er leuk uit heeft gezien. Zo'n mini meisje wat los stapt. Hier is dl juist groot (tussen de +1 en +2 lijn, zowel lengte en gewicht) dus dat scheelt wel.
Hoi! Ik wil ook best meekletsen hoor Al is mijn kindje al wat ouder dan die van de meesten van jullie. Hier trok dl zich op met 9 mnd en liep ze los met 11 mnd. Ze zat meestal net wat onder het gemiddelde qua grootte, dus dat gaf idd soms wel een grappig beeld. Ik heb wel eens kinderen gehad die zeiden: 'kijk mama, daar loopt een baby !' Sinds dl kan lopen is ze begonnen met klimmen en rennen en niet meer gestopt. Motorisch is ze dus aardig vlug en handig Praten gaat echter wat minder snel, zo zie je, je kunt niet altijd alles goed en snel! Ze leert echter wel twee talen tegelijk, dus het kan goed dat ze daardoor wat minder snel is met praten
Hoi hoi, ja dqt hoor je vaker he Goldsword, dat het op ander vlak dan juist wat achter blijft. Wat gaaf dat jullie 2talig opvoeden! Nederlands en? Carino, ah prachtig is dat he!! Onze meid was ook 8 maanden toen ze ineens los liep! Geweldig. En ook zij zit net wat onder de middenlijn haha, dus echt een iniminie aan de wandel, geweldig om te zien! Ik ga een groepje voor ons aanmaken! Leuk Zal de kink hier zo plaatsen
http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/586736-vlugge-kindjes-kletsclubje.html#post18888128 Het kletsclubje op bivenstaande link!
Hierbij een linkje naar de club: http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/586736-vlugge-kindjes-kletsclubje.html Deze doen we dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl