Magnetronsteralisator bambino?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxYasmina, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik zag vandaag bij kruidvat een magnetronsteralisator staan van Bambino, voor maar € 9,00.

    Ik ben voornemens borstvoeding te geven, is een steralisator dan overbodig? (Lees veel verschillende verhalen) Wil wel af en toe afkolven zodat meneer papa ook voedingen kan geven, maar dat zal dan misschien eens per dag zijn.

    En, zijn er dames die ervaring hebben met deze steralisator?
     
  2. firsttimemom

    firsttimemom Fanatiek lid

    26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Kraam was hier van de week, die zei resoluut... We stereliseren niet meer hoor! Sowieso vond ze het niet nodig alvast dingen aan te schaffen voor t geval dat BV niet lukt!
     
  3. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Ik heb mijn magnetron sterilisator ook gebruikt tijdens mijn borstvoedingsperiode.
    Je kolf moet af en toe wel even gesteriliseerd worden en daarnaast is een fopspeen even steriliseren ook wel zo fris.
     
  4. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik zag hem ook staan in de folder. Wil hem ook gaan gebruiken voor o.a. de kolfspullen als het allemaal goed gaat. Zou het wat zijn? Is wel een koopje.
     
  5. bijoux

    bijoux Fanatiek lid

    14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik heb altyd alles in de vaatwasser gemikt.

    of gewoon in een tupperware bakje met een bodempje water in de magnetron....

    :)
     
  6. Ebbie

    Ebbie Niet meer actief

    Wij hebben de magnetronsterilisator van Bambino gekocht. We hebben hem nog niet kunnen testen :p
     
  7. Bloempje56

    Bloempje56 Actief lid

    11 aug 2012
    241
    0
    16
    Ik heb die van Avent, gebruik hem na 10 maanden nog steeds heel intensief (dagelijks). Juist rondom de bv periode vond ik hem heel belangrijk, ik moest veel kolven ivm werk, en elke 24 uur moeten je spulletjes gesteriliseerd worden. Ik heb hem onder invloed van hormonen gekocht en wilde perse die van Avent omdat de flesjes er dan goed inpassen, maar aangezien mijn kolf apparaat van medela was, sloeg dat uiteindelijk nergens op. Als er maar water in kan, en het ding goed heet kan worden maakt het merk niets uit!
     
  8. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Of die van bambino wat is weet ik niet maar ik gebruik de magnetronsterilisator nog steeds vaak (bijna dagelijks). In verband met de houdbaarheid van de melk gebruik ik altijd gesteriliseerde flesjes en kolfonderdelen voor kolven. In de vaatwasser kan het ook verkleuren (door bijvoorbeeld tomaat) en dat vind ik zonde.

    Onze kraam kookte alles nog wel uit trouwens.
     
  9. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Heb m ook gehaald! 9 euro kun je je geen buil aan vallen en als t niks is dan mik ik m weg. Denk dat t sowieso wel handig is ook al geef je flesvoeding. Af en toe je flesjes en speentjes schoonmaken lijkt me wel zo fris :)
     
  10. Bloempje56

    Bloempje56 Actief lid

    11 aug 2012
    241
    0
    16
    Precies, tot 6 maanden wordt het sterk aangeraden om dagelijks de boel te steriliseren omdat je te maken hebt met melkproducten. Houden bacteriën heel erg van :D
     
  11. Sanny76

    Sanny76 Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Onze keuken is niet heel schoon en ik vind dat dingen vaak nog een beetje vettig uit de vaatwasser komen soms, dus wij gebruiken de sterilisator zelfs nu nog, hahaha. Onze zoon is al 2!

    In het begin gaf ik bv en gebruikte we 'm voor de kolfonderdelen en flesjes en nu eigenlijk alleen nog voor z'n spenen en af en toe een flesje. Voor de tweede straks gaat het precies zo. Ik hoorde inderdaad dat het hele steriliseergebeuren is 'afgeschaft' Maar doordat ik nu al voorzie dat wij echt ons leven niet gaan beteren qua schoonhouden van de keuken, etc. vind ik steriliseren een kleine moeite :D

    Wij hebben trouwens gewoon die van de hema van iemand gekregen. Volgens mij maakt het merk idd niks uit.
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nee, dat is al een tijd niet meer;)
    Alleen de 1e week....

    TS, een (diep)vries bak of magnetron/ovenschaal met een laagje water en deksel werkt precies hetzelfde.
     
  13. Charise

    Charise VIP lid

    9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb m gisteren toevallig gekocht. Zag 'm staan en dacht ach al gebruik ik m niet is het ook geen ramp. Kost niets.
    Ik ga ook BV geven maar wil op den duur ook gaan kolven dus dan vind ik het wel lekker makkelijk. Het is toch hygienisch.
     
  14. Mamalin83

    Mamalin83 Bekend lid

    2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik denk idd dat je je voor 9 euro geen buil kunt vallen.

    Het kan dan wel afgeschaft zijn, ik vind het zelf toch wel een fris idee om af en toe de boel even te steriliseren (idd je kolfspullen en bijv. speentjes enzo). In de vaatwasser vind ik ook niet zo fijn, hoeveel plastic bakjes er hier niet al verkleurd zijn door idd bijv. tomatensaus of wortel...
     
  15. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja hoor, ook als je BV geeft heb je een sterilisator nodig, al is het maar om de borstkolf te steriliseren af en toe. En het flesje natuurlijk. En zo een ding hoeft echt niet van een merk of duur te zijn.
     
  16. Bloempje56

    Bloempje56 Actief lid

    11 aug 2012
    241
    0
    16
    Vooral in dit warme weer is het heel handig, melk gaat snel broeien nu :p
     
  17. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat kraam misschien zegt dat er niet wordt gesteriliseerd omdat meeste huishoudens tegenwoordig een vaatwasser hebben? Die hebben wij dus niet. Lijkt me wel hygiënischer om de fles apart schoon te maken + te laten drogen dan in het afdruiprekje. Een kom met water zou dan inderdaad ook kunnen voldoen ja..

    Denk dat ik hem gewoon haal. Kraambureau is hier over twee weken, actie loopt tot 4 augustus dus koop hem gewoon vlak voor haar bezoekje. Mocht ze het totaal overbodig vinden, kan 'ie altijd nog terug.. Thanks ladies!
     
  18. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik heb hem ook gekocht, lijkt me een prima ding voor nog geen 9 euro. Het is toch immers de stoom die het werk moet doen lijkt mij.
     
  19. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nope. Dat is niet de reden. De reden is dat er tegenwoordig erg veel kids om van alles ziek worden. Te steriel is niet nodig en ook niet gezond. De eerste 1 a 2 weken steraliseren is meer als genoeg. Kind moet opgroeien met bacterien om weerstand op te bouwen. Flesje wassen in heet afwaswater en op droogrek is dus prima.
     
  20. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik vroeg me af of er ook flesjes in kunnen en of alle merken flesjes erin kunnen. Ik ben van plan de avent flessen te gaan gebruiken. Ben er benieuwd of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.


    Ehmm bakjes die in de vaatwasser verkleuren door wortels/ tomatensaus? Ben erg benieuwd hoe jullie dat voor elkaar krijgen.
     

Deel Deze Pagina