Beste dames, a.s. woensdag ga ik bij iemand kijken die haar complete kinderwagen wil verkopen.Het gaat om de maxi cosi mura 4 met reiswieg,maxi cosi en zitgedeelte en alle accessoires. Maar waar moet ik met kijken/uitproberen allemaal opletten? Dank je wel voor je advies.
Makkelijk in en uitklappen,of de rem werkt,of het in de auto past,hoe makkelijk hij door de deur kan,de banden.voor de rest weet ik het ook ff niet.
Even kijken of je zowel de reiswieg als het zitgedeelte (deze naar 2 kanten) er goed op krijgt. Verder zoals hierboven al genoemd is. Het is een super wagen. Mijn dochter van 2,5 zit er nog regelmatig in.
Zou goed kijken hoe de bekleding eruit ziet Het matrasje zou ik zowieso nieuw kopen dat kost je de kop niet Remmen/wielen en belangrijkste of jij ermee overweg kunt!! sommige meiden kunnen dus niet overweg met 3 of 4 wielen Keurmerk ken ik niet Als het voor je gevoel er verder goed uitziet dan lekker kopen!
Kijken naar de slijtage, of de remmen het doen. In en uitklappen. Zijn de banden nog goed. Is het frame stabiel, rijdt ie zonder weerstand. Veel plezier!
Hoi, Ik las op internet dat de maxi cosi een keurmerk sticker moet hebben. Er stond ook dat als er een ongeluk gebeurt en de maxi cosi heeft dit al eerder meegemaakt dat die dan niet meer veilig is. Het zou een oranje sticker zijn. Dus in die kleur zal ik hem vast vinden. Vind het zo spannend. Hoop dat de alles er zo uitziet als op de foto"s. We hadden in de winkels al gecheckt welke wagen we wilden. Wij vinden de mura4 dus helemaal geweldig. Maar heel duur en de kleuren niet zo leuk. En toen kwam ik dus een advertentie tegen voor een complete wagen met reiswieg,maxi cosi,zitgedeelte en alle accessoires. Als ik hem neem kost het 280 euro. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben of het echt wel zo mooi en schoon is op de plaatjes. De link is al verwijderd anders zou ik die erbij zetten. Ze vroeg trouwens 350 euro maar ik heb er dus 70 euro af gepraat. Sorry voor het lange verhaal. Iedereen bedanktvoor de adviezen. Groetjes Sylvana.
Wat ik altijd doe is kijken hoe het er bij die mensen thuis uitziet (schoon, netjes): zegt namelijk al vaak wat over hoe ze met de spullen zijn omgegaan. Maak een praatje, hoe lang hij gebruikt is. Bekijk of alles heel is, onbeschadigd etc. Ook bijv. het ruitje (als dat er is) in de kap van de kinderwagen/buggy. En inderdaad, probeer alle onderdelen uit, zet m in elkaar. Laat ze het voordoen (hoe handig ze daar mee zijn geeft ook al wat aan) en doe het dan ook zelf even, want dan voel je zelf ook hoe stroef of soepel dat gaat.
Ik heb ook een mura 3 2e hands gekocht. Of hij schoon is, zie je echt snel genoeg Die wij hebben gekocht zat een klein vlekje in de stoel, maar met wassen is die eruit gegaan. Ook zitten er wat kleine krasjes op het handvat, dat vinden wij geen probleem. Voor de rest ziet hij er helemaal goed uit. Wat wij hebben gecheckt: - zijn banden opgepompt? (als ze helemaal zacht zijn, zijn de banden misschien niet meer goed, ze kunnen natuurlijk net voor de bezichting zijn opgepompt, dus biedt geen garantie). - Doet de rem het goed - Kan het zwenkwiel nog vastgezet worden (of is dat kapot) - Even alles erop en eraf (stoel/maxi cosi/wieg) - Kunnen we hem opvouwen en past hij in de auto. Alles bij elkaar nog geen 5 minuten werk. Mijn ervaring met 2e hands kinderwagens, ook wat ik uit de omgeving hoor, is heel erg positief. Alleen over de 2e hands maxi cosi zijn wat twijfelachtigere verhalen.
de zitjes van de maxicosi mura kunnen snel stukgaan en daar bedoel ik eigenlijk mee de bekleding. Het is zulke dunne stof wat eromheen zit dat het snel stukgaat.
Hoi , De meeste dingen zijn hierboven al genoemd. ik zou alleen nog even kijken of de zonnekap goed werkt. Wij hebben vorig jaar ook een Mura 4 tweedehands aangeschaft. Bevalt echt uitstekend overigens Alleen de zonnekap is echt een gehannes. Nu las ik later dat dit in een bepaalde editie inderdaad niet goed was en dat je er een nieuwe kap op kon laten zetten..... met bon uiteraard (en laten we die nu niet hebben....)
Heb de wagen gekocht. Hij is,echt nog heel netjes. Ben er super blij. Dankzij jullie tips. Alles werkt en is schoon. Jippie
Veel plezier met je nieuwe aankoop!! Ik heb een paar maanden geleden een Mura 3 gekocht via MP. Ik kan niet wachten tot ik er mee op stap mag
Ja, ze adviseren wel om autostoeltjes en maxi-cosi's niet tweedehands te kopen. Eenmaal een aanrijding gehad is het stoeltje wellicht niet meer zo veilig als je denkt. Maar op zich zou een stoeltje natuurlijk wel een tijd mee moeten gaan. Er zijn mensen zat die 2, 3 of 4 kinderen na elkaar in hetzelfde stoeltje zetten. Maar goed, die weten wat ermee gebeurd is. Dus als je het vertrouwt...
Echt? Is serieus de eerste keer dat ik dit hoor. Wij hebben onze Mura ruim 3,5 jaar intensief gebruikt (en dus ook de bekleding regelmatig gewassen), en hij staat nu na een sopje weer zo goed als nieuw klaar voor nummer 2. Kan echt niet zeggen dat ik de bekleding dun of slecht vind? Fijn dat je zo goed geslaagd bent TS, veel plezier ermee!
Dat,ben ik met je eens. Maar voor in de auto kopen we een nieuwe. Maar om vanuit huis er mee te wandelen is er niks mis mee. We hebben nu een wagen die we graag wilden,helemaal compleet,dus met reiswieg,buggy gedeelte en alle accessoires voor 280 euro. Dus een nieuwe maxi cosi voor in de auto komt er echt wel. Groetjes Sylvana.
Gaat ook niet om de bekleding. Het gaat om de stevigheid van het zitje, of alle mechaniekjes nog goed werken, of ie nog crash-veilig is zeg maar. Beetje net als de bumper van je auto: zit er al een deuk in, zal ie de volgende klap minder goed opvangen, ook al zie je aan de buitenbumper verder niets. Meer info (van maxi-cosi): Tweedehands Autostoeltjes | Maxi-Cosi over Tweedehands Autostoeltjes Ik hou altijd wel een slag om de arm... maxi-cosi wil natuurlijk veel autostoeltjes verkopen (logisch), maar aan de andere kant willen ze ook een product in de handel zetten wat gewoon degelijk is. Ben geneigd om er dus wel wat van te geloven. Niettemin hebben wij ook een tweedehands stoeltje. Zat nog geen krasje of vlekje op; was maar 2 maand gebruikt en daarna bewaard voor een eventuele volgende.
??? Als je goed leest zie je dat ik reageer op iemand die schrijft dat de bekleding van het Maxi Cosi Mura stoeltjes snel stuk gaat...
Ja het kan zeker stuk hoor! ik heb het gehad namelijk. in de hoek waar de gordels zitten aan de onderkant is de bekleding uitgescheurd! t is een vrij dun stofje welke over het zitje zit en het kan wel snel scheuren. Je kunt wel nieuwe stofjes voor de zitting kopen maar die zijn ook niet goedkoop! maarja kinderwagen was voor oma dus verder geen probleem maar ik zou er zelf niet zo eentje willen kopen via marktplaats