Campingbedje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DragonBerry, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik zag dat er nu ook een vraag stond over een campingbedje, maar de mijne is net wat anders...!

Wij willen voor de kleine straks een goed en handig campingbedje omdat wij vaak de weekenden weg zijn en de kleine straks dus ook lekker meegaat. We gaan meestal naar het zelfde maar om nu nog een ledikant apart te gaan kopen vind ik een beetje zonde, omdat we het campingbedje ook wel eens ergens mee naar toe zullen nemen.

Nu zit ik alleen te twijfelen welke ik zal kopen straks:

Childwheels Campingbed Luxe Color Happy | Campingbedjes | Baby-Dump

Graco Campingbed Contour Prestige Primo | Babypark

Ik zit o.a. te kijken naar deze omdat deze ook een comode deel hebben en je de kleine dus makkelijk kan verschonen.

Heeft één van jullie ervaring met zulke campingbedjes?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn ouders hebben een soortgelijk aan de 2e, maar dan minder duur ( In het buitenland gekocht toen ze daar woonden ) het commode deel was wel fijn en je kon het bedje ook op hoogte opmaken, dus net als bij je ledikant voor het eerste half jaar minder bukken. Maar na een half jaar ongeveer kon je de commode deel niet meer gebruiken omdat ze er te groot voor werd en te zwaar was.

Het 1e bedje vind ik erg felgekleurd, lijkt me niet bevorderlijk voor de nachtrust. Kijk ook even of er een goed matrasje in kan, die die erbij zit is meer bodemplaat als matrasje om echt op te slapen. Mn dochter ligt bij mn ouders wel op de bodemplaat te slapen maar dat is eens in de paar weken een middagdutje, voor echt veel gebruik is een echt matrasje wel een must, en dat 2e bedje heeft zo te zien afwijkende maten.

3. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    #3 Poppe, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt: 4 jun 2012
    Die 2e vind ik absurd duur.

Die 1e lijkt me wel prima.

Sowieso zijn eigenlijk alle campingbedjes wel ok naar mijn idee, van goedkoop tot duur. Veel meer dan wat tentstokken en tentdoek van 60x120 is het allemaal niet. Als je geld te spenderen hebt, zou ik dat doen aan een zo fijn mogelijk matrasje. Soms staat erbij dat ze geleverd worden met een matrasje, maar in 99% van de gevallen is dat niet veel meer dan een bedbodempje, je koopt dus eigenlijk altijd nog een (opvouwbaar) matras erbij.

Wij hebben wel een verhoger bij ons campingbed (de Topmark Toppi Dream, uiterst tevreden), wat ik super handig vond toen onze dochter nog zo klein was, dat je niet te diep hoeft te bukken als ze nog klein en kwetsbaar zijn en je ze wat voorzichtiger moet oppakken en erin leggen. Zo'n verhoger is niet essentieel, maar ik vond het wel érg fijn.

Kind verschonen en aankleden doe ik op vakantie gewoon op het ouderlijk bed, dus een commodegedeelte (in aanvulling op een bedverhoger, waar je het ook al op kunt doen.) vind ik persoonlijk onnodig. Passen ze ook maar kort op denk ik.

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    De eerste heb je ook met minder felle kleuren, grijs met rood geloof ik, wil toch geen fel gekleurde....
    Ben toch van plan om er in elk geval een beter matrasje voor te kopen dan wat er standaard bij zit...
    Maar het commode deel is dus wel fijn?

Deel Deze Pagina