Ik ben vorige week bij een voedings workshop geweest van mijn kraamzorg, maar flessen hoef je niet meer uit te koken. Ze zeggen dat het gewoon in de vaatwasser mag. Als je maar niet iedere keer een ander vaatwasmiddel hebt.
nee, hij is te groot voor de magnetron heb het wel gehad bij mijn eerste dochter (andere magnetron, toen vond ik het super.) maar ik begreep dat dit helemaal niet meer nodig is? 1 x uitkoken en voor de rest gewoon afwassen/vaatwasser?
Ik heb een Avent magnetronsterilisator. Ik vind het ontzettend handig. Heb het voor ons eerste kindje een hele tijd gebruikt en ga het ook zeker voor onze tweede weer gebruiken. Je hoeft alleen de juiste hoeveelheid water erin te doen en het juiste aantal minuten in de magnetron en klaar is het! Heerlijk om geen pannetje water in de gaten te hoeven houden. Kan ik ondertussen lekker wat anders doen!
Door de kraamzorg is mij geleerd dat je alles voor het eerste gebruik uit moet koken. Daarna dagelijks 1x in een sopje afwassen en de rest van de keren met eerst koud en dan warm water omspoelen.
Ik kook foppspeentjes, flessen en spenen iedere dag uit, vind dit gewoon een frisser idee. Ik vind de magnetron-sterilisator ideaal !