hoi hoi, ik zit een beetje in dubio..ga ik nu een magnetronsterl. gebruiken of ga ik de speentjes en flesjes uitkoken in een pannetje? Edit moderator: verplaatst naar De babyuitzet
IK heb ook een magnetron sterrelisator gebruikt bij mijn zoontje en zou nooit meer anders willen, echt heerlijk.
ik heb zo'n ding voor in de magnetron, erg handig. deed het eerst gewoon in een pan, maar we hebben hier veel kalk in het water en kreeg dan vieze aanslag op de flessen... eigenlijk hoeft het allebei niet meer he. Kreeg van de week een brief van de kraamzorg dat ze het niet meer hoeven te doen
Ik kook de flessen 1x per week uit in een pannetje, en de spenen gooi ik elke avond in de waterkoker..
nog handiger is een stoomsteralisator! daarvoor hoef je geeneens tijd in te stellen en kan je gewoon bij weglopen en de spullen eruit halen wanneer je ze weer nodig hebt. ik heb een van avent.
Wij hadden ook een magnetronsterilisator veel makkelijker en sneller. We hadden er eerst nog geen 1 gekocht maar dat hebben we na een paar dagen wel gedaan want dat uitkoken met een pan vond ik een ramp.
Hier gebruiken we een pan, die hebben we toch, heb geen zin in weer extra spullen in de keuken . Scheutje azijn erbij werkt heel goed tegen kalkaanslag!
hier ook een sterilisator en toen de 1e gesneuveld was, (foutje haha) hebben we diezelfde dag via marktplaats nog een nieuwe (in onze woonplaats) gekocht. M'n man wilde ook niet anders hoor haha, ik had het best even uit willen zingen met een pannetje, zeker nu Fae al wat groter is. Maar we vonden er dus 1 in de buurt..
Wij zijn begonnen met een pannetje, maar vond ik toch wel een gedoe. Toen Levi spruw kreeg ben ik alles 2x per dag gaan uitkoken en heb toen de magnetronsterilisator naar beneden gehaald en vind het ideaal ! Is veel sneller klaar en werkt 3x makkelijker dan dat geknoei met pannetjes.
Wij doen 't gewoon in 'n pannetje maar dat van die kalk is hier ook wel Ik gooi alles elke avond (en soms ook ochtend) in 'n pannetje, doe ik ondertussen de vaat in/uitruimen en dan is 't klaar.. Net zo makkelijk en kost niks