Aerosleep hoeslakentjes - wat is er zo speciaal aan?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Babel44, Aug 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ben bezig zelf lakentjes te naaien van vrolijk gekleurde 100% katoenen zachte stofjes, want ik vond het aanbod zo beperkt.

Nu heb ik gehoord dat je per se deze hoeslakentjes moet gebruiken als je een aerosleep op het bedje legt. Omdat het effect van de aerosleep anders weg zou zijn :(

Ik neem ook aan dat je dan geen molton meer over de aerosleep legt, maar eronder.

En dat je dan ook geen anti-spuug-doek onder het hoofdje gaat leggen om dezelfde reden.

Klopt dat, ervaren aerosleep moeders?

Wie heeft ze en weet waarom die aerosleephoeslakentjes nou zo speciaal zijn? Zijn ze niet van 100% katoen? Zijn ze heel "open" geweven bijv?

Je snapt, ik maak ze liever zelf van de kleurige stofjes die ik in huis heb :), maar als het nodig is koop ik natuurlijk die van aerosleep.

2. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ze zeggen ivm verstikkingsgevaar als kindjes op de buik draaien of spugen....

heb een aerosleep opdekmatje, gisteren bij prenatal geweest, en die vonden het ook allemaal leuk dat het er was, maar had niet super veel meerwaarde...heb het ding dus wel, maar gebruik eigen hoeslakentjes, en idd eigengemaakte lakentjes.....

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tja, het voelt alsof je een beetje wordt banggemaakt, en dan voor de zekerheid maar alles erbij gaat kopen wat maar kan :D

Maar ik las wel ergens dat het spuug van het kindje op het lakentje blijft liggen als het ware? Dan kan het geen 100% katoen zijn lijkt mij. Maar dat zou ik dus wel willen weten van iemand die wel zo'n lakentje in bezit heeft.

Het is wel saai, want in maat 70*140 zijn de lakentjes er alleen in wit en ecru! 6*120 (ons bedmaatje nu nog) wel in kleurtjes gelukkig, maar ik zou ze toch liever op de groei kopen voor het geval we nog naar een spijlenledikantje gaan als ze uit dit bedje gegroeid is of eruit gaat klimmen ofzo :$. Ik heb nu nog een ouderwets ledikantje staan nl.

4. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gebuik helemaal geen Molton bij de Aerosleep. En gewone katoenen hoeslakens. Voor het optimale effect kun je wel het beste de Aerosleep hoeslakens gebruiken, maar door mijzelf getest (je had het moeten zien) heb ik gemerkt dat met een gewoon katoenen hoeslaken er nog prima door de Aerosleep geademd kan worden. Doe waar je jezelf prettig bij voelt.

Ik had wel een hydrofiele luier tegen het spugen in het begin want Amy spuugde zo veel...

Ik vind het vooral nu fijn om zo'n ding te hebben want nu slaapt ze inmiddels regelmatig op haar buik en dat vind ik een fijne gedachte.

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De aerosleep hoeslakentje hebben ook de open structuur net als het matje. Dus als je de structuur open houd kan de lucht door het matje blijven circuleren. Wanneer een kindje spuugt kan de aerosleep het meteen inzuigen in de absorbtie laag waardoor je kindje droog blijft liggen. Met een ander soort hoeslaken krijg je een natte plek op het hoeslaken omdat niet alles in het dekje kan worden gezogen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Hier dus wel een natte plek in het aerosleep hoeslaken als Lisa gespuugd heeft. Het is inderdaad een open structuur, maar de stof die er zit, wordt wel nat door het spugen en daar ligt je kindje dan op. Ik snap echt niet dat het bij andere blijkbaar wel droog blijft ;). Ik heb nu op Lisa's bed liggen: een hoeslaken, aerosleep aan haar hoofdeinde (zo'n klein matje) en daaroverheen een laken.

7. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    bij de babydump en prenatal zeiden ze dat een gewoon jersey hoeslakentje het beste voldeed....heeft een grovere structuur....nat blijft het volgens mij toch wel een beetje, aerosleep hoeslaken of niet....

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb me laten vertellen (bij Prenatal) dat een aerosleep hoeslaken niet speciaal nodig is. Je kunt ook hoeslakens gebruiken van ''Jersey'', deze zijn dun en net zo lucht doorlatend, waardoor de werking van het matras gewoon blijft bestaan.

Ik heb voor het bedje een matras beschermer, dan de aerosleep matras, en dan het jersey hoeslaken.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zie ineens dat Luukske hetzelfde gezegd heeft... ;)

10. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Bij 'mijn' Prenatal zeiden ze juist dat je wel een aerosleep hoeslaken moest gebruiken omdat anders het effect verdwijnt. Het is dus zeer persoonlijk en maar net wie je spreekt. Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de aerosleep en dus ook de hoeslakentjes. Anders had ik het net zo goed niet hoeven kopen vind ik, maar dat is mijn mening :D. Ik vind het iig super in gebruik, vooral omdat het zo hygienisch is. Je kan het wassen als je kindje gespuugd heeft of een spuitluier heeft gehad in bed, echt heel erg handig. Buiten dat is het ook een veilig idee.

11. kiddie

kiddie Niet meer actief

En het grote voordeel nog, het is super snel droog. Ik had het in de wieg en nu in het ledikantje. Zo'n hoes over het matras met elastiek aan de punten en dan een aerosleep hoeslaken. Altijd droog hoewel mijn dochter ook wel spuugde. Als je het wast is het in een mum van tijd droog, ook dat dekje. Gewoon 60 graden dus erg schoon. Hebt echt maar weinig hoeven wassen. Maar echt mooi.. nee. Er is veel mooier spul dat was ook mijn twijfel. Maar het bevalt wel goed!

12. Ella79

Ella79 Lid

Dec 18, 2008
    68
    0
    0
    Heb het aerosleep matras en topdek. Maar met gewone jersey hoeslakens en een hydrofiel luier tegen het spugen in het begin.
    Ze proberen je vanalles wijs te maken bij de winkels, heb bij prenatal ook de ervaring: Nee, moet echt dit hoeslaken hebben, anders werkt het niet tegen wiegendood.
    Newsflash: het is niet eens bewezen dat het beschermd tegen wiegendood.
    Ik heb 'm zelf ook, daar niet van. Maar ik heb 'm vooral voor de hygiene en voor het hypoallergene effect.

13. kiddie

kiddie Niet meer actief

Klopt, het is ook niet bewezen, mar ik had zoiets van, slechter is het iig niet. En mijn man heeft er even op gelegen en vind het wel fijner ademen als je er met je neus in ligt zeg maar. Het is er trouwens ook voor volwassenen heb ik me laten vertellen.

Share This Page