mail fb echt ? iemand ervaring ?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    totaal niet ontopic maar ben vorige keer hier zo goed geholpen hopelijk nu ook.

kreeg gister een mail dat er was geprobeerd mijn fb te herstellen en als ik dit was dan kon ik de link ww herstellen gebruiken of de link met hetstelcode.
    Nou heb ik dus nooit iets aangevraagd of wat dan ook.
    Twijfelde of het wel een echte mail was van fb. Wel was deze mail naar de 2 adressen gestuurd die ik idd heb bij fb.

Heb de mail gelaten wat hij was en via fb zelf mijn ww veranderd. zie verder bij fb niks geks. geen rare recente activiteiten en aangemelde activiteiten.
    Nu las ik ergens op Google van 2 mensen die dat ook hadden maar stond geen antwoord bij.

Jullie enig idee of het veranderen van ww voldoende is ?
    Ben altijd beetje voorzichtig hiermee.

hopelijk is het geen probleem dat ik het hier post .

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik klik nooit op dat soort links, maar ga idd zelf naar de website en kijk of ik bv nog gewoon kan inloggen, wijzig m'n wachtwoord etc.

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kan ook zijn dat iemand geprobeerd heeft op jouw account in te loggen. Als dat te vaak niet gelukt is, krijg je ook zo'n melding. Zou even de afzender van de mail checken/googlen...

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Oh ja, en denk dat je het zo goed hebt gedaan!

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dat is inderdaad een veiligheids stap die je toendertijd zelf in de instellingen hebt gezet. Als jij het niet zelf was, heeft er iemand anders geprobeerd in te loggen op jouw account. Fb brengt je ervan op de hoogte.
    Je kunt bij de instellingen zien waarvandaan er is geprobeerd in te loggen (instellingen ->, beveiliging -> waar je bent aangemeld). Sluit al die sessies buiten jouw gebied.

6. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ja maar bij die recente aanmeldingen en dergelijke zag ik ook geen vreemde aanmeldingen of apparaten staan

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Wie was het mailadres van de afzender? Bij phishingmails is dat nooit het bedrijf zelf.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dat kan. Dan is het ze niet gelukt binnen te komen.

9. Ansji

Ansji Niet meer actief

Klinkt toch als een phishing bericht. Goed dat je niet via die mail maar gewoon via je eigen account je ww hebt veranderd.

Ik krijg sinds de jaarwisseling ook vaker phishing berichten. Ik geef ze gelijk via outlook aan als phishing bericht en verwijder ze dan.

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ml en ik hebben vorige week zelfde email ontvangen. We hebben er verder ook niks mee gedaan.

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb het ook een keer gehad, bij mij stond er toen op FB dat er geprobeerd was in te loggen vanuit Taiwan, of ik dit zelf was ;)

Toen maar even wachtwoord veranderd enzo ghehe

Deel Deze Pagina