Wat voor huidtype en welke gezichtscreme ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Selena149, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik zit een beetje met het probleem welk huidtype ik heb.

Ik heb PCOS en dus hiervan ook last van (veel) puistjes op mijn gezicht.
    Tegelijkertijd merk ik nu weer (en vooral richting winter, zoals vorig jaar) dat mijn huid weer erg droog gaat worden. Vorig jaar bijv. de gehele winter gewoon goed last van mijn gezicht, het voelde enorm trekkerig aan, het jeukt enorm en de schilfers stonden er op. Wanneer ik (mousse)foundation op mijn gezicht smeer (moet dat toch echt doen om mijn etna landschap te verdoezelen) zie ik er vooral 's winters flink geplamuurd uit door de droogheid (ook al doe ik maar een beetje op), maar tegelijkertijd dus ook puistjes. Je zou dus zeggen dat de puistjes komen door een vette huid, maar nu de herfst/winter er weer aan komt is er geen spoortje vet/glimmends te ontdekken, enkel schilfers van de droogheid, maar dus TOCH (veel) puistjes. Vorig jaar wel af en toe een dagcreme gebruikt voor de droge huid, maar dan wordt mijn huid weer supervettig, alsof het niet intrekt. Als ik kijk op huidtypebeschrijvingen op internet kom ik er ook niet uit. Een droge huid bevat zogenaamd totaal geen puistjes (ik barst ervan), een gecombineerde huid heeft droog en vet (maar ik heb dus wel droog, en geen vettige delen), een vette huid bevat puistjes maar geen droge delen (en dat heb ik dus wel) en een normale huid heb ik ook bij lange na niet... Wat is het nu ? :( En vooral: welke dagcreme (want die wil ik nu echt gaan gebruiken) moet ik nu gebruiken ? Want als je een dagcreme gebruikt voor een droge huid heb je ook weer verschil tussen creme voor een droge huid, en een creme voor een vochtarme huid; wat is daar dan het verschil tussen ? Weet iemand welke dagcreme ik het beste kan gebruiken ? Hebben puistjes en droogheid invloed op elkaar ? En wat moet ik het eerst aanpakken ?

Help ? :)

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wat lastig!
    Hier voor de zwangerschap hetzelfde probleem. Ook veel pukkels door PCOS maar toch een droge huid.
    Ik denk toch dat het verstandig is om verzorgingsproducten te gebruiken voor de droge huid. Probeer anders voor de gecombineerde/droge huid. Zelf heb ik het Clinique 3 stappen plan gebruikt. Facewash, tonic en een moisturizer. (Dry to dry combination) Kost wel even wat, maar je doet er heel erg lang mee, en het werkte bij mij heel goed.
    Puistjes zijn nooit helemaal verdwenen maar toch al een stuk minder geworden. Ik gebruik een dagcrème voor alle huidtypen en ook daar geen last of extra puistjes van.
    Qua foundation zou ik kiezen voor eentje die compleet op waterbasis is, om te voorkomen dat je nog meer puistjes krijgt. En behalve een foundation kun je ook een goede concealer aanschaffen om de puistjes te verdoezelen.
    Ik zeg dit op grond van mijn eigen ervaringen, dus alles wat ik zelf heb geprobeerd.
    Mocht je professioneel advies willen, zou ik even naar Douglas of een andere goede parfumerie gaan.
    Succes!

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

ik vond de lijn van Vichy erg fijn. Die is namelijk niet vettig en trekt lekker in. je huid wordt er ook zacht van.

En biodermal pc-l-e creme, die vond ik ook wel fijn.

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik ben ook van de Vichy, de normaderm versie dan
    Ik gebruik de dagcreme en de facewash!
    Vind ik heel fijn.

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier ook het 3 stappenplan (facewah, tonic, moisturizer), van Clinique, en het bevalt erg goed. Als ik een erg droge huid heb (in de winter), smeer ik er ook nog een dagcreme bij (ook van Clinique). M'n huid is er van opgeknapt!

6. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gisterenavond nog wat lopen neuzen op drogisterij.net, daar staan een hele hoop producten op met informatie en recensies. :) Ik was er nog steeds niet goed uit wat voor huid ik had, herkende vrijwel alles van zowel de vochtarme (kurkdroog, droogte-rimpeltjes, schilfers, trekkerig gevoel) en de gevoelige (gauw rood, schilfers, puistjes, jeuk, trekkerig gevoel, prikkende huid) huid (hebben zoals jullie zien veel overeenkomsten), maar vrijwel alle cremes hadden die huidtypen gescheiden. Maar wonder boven wonder, ik heb een dagcreme (van zarqa) gevonden voor de vochtarme, gevoelige huid in 1. Precies wat ik volgens mij nodig heb dus. En het (de hele zarqa lijn trouwens) is ook nog eens op basis van dode zeezout (hebben vriendlief en schoonouders zeer goede ervaringen mee), 100% veilig, ongeparfumeerd, niet getest op dieren én goed te betalen... Datzelfde merk heeft nog heel veel andere producten voor alle huidtypes, heb er ook een creme van gevonden (pure skin cream) tegen een onzuivere huid, speciaal tegen puistjes/acne/hoeveelheid talg normaliseren. Ben benieuwd. Heb het vanavond binnen gekregen en zojuist de creme voor de vochtarme/gevoelige huid (is ook nog eens zowel dag als nachtcreme) opgedaan en het lijkt alsof mijn huid daar wel blij mee is (logisch want ik heb eigenlijk nooit echt dagcreme gebruikt, wat gewoon heel slecht voor je huid sowieso is, laat staan met mijn huid). :)

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    DE OPLOSSING voor je, foundation van Biotherm!! Ik heb een verschrikkelijke probleemhuid, puistjes, schilfers, eczeem achtig, rood, en dit is perfect!! Ik had t probleem dat de foundation altijd droog oogde en schilfers enz nog meer opvielen maar met deze niets te zien. Heel natuurlijk en vochtinbrengend, houdt de huid soepel en mooi, echt helemaal top!
    Natuurlijk is dit per persoon verschillend maar ik denk voor jou ook ideaal. Flesje kost 28 euro, ik gebruik het iedere dag en doe er ongeveer drie maanden mee. best lang dus!

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ohja de gezichtscreme van biotherm is ook heel goed, ik gebruik nu dermalex, voor atiopisch eczeem, eigenlijk geen gezichtscreme maar mijn huid ziet er beter uit dan ooit!

9. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    mijn tip

avocado olie voor gezicht en teunisbloem olie voor ogen en nek en buste lijn.. is voor zeer gevoelig , droge , of vochtarme huid. verkijgbaar bij de vitamine winkel , en eco winkels en sommige internet winkels ,, niet duur en je doet er lang mee en na 1 week een zeer zachte soepele huid,, drink genoeg water en eet zo'n 2 tomaten per dag en 1 glas vers geperste sinaasappels sap,, tomaten hebben een stofje in zich zitten wat huid herstellend werkt .

p.s ga niet schrubben wordt het nog erger van.. gewoon niet aan zitten en laat de oliën en voeding zijn werk doen je ziet al snel verschil

10. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb trouwens ook een huidje altijd gehad waar je aaaaaaaaaaaaa gek van werd maar zins ik die oliën dus gebruik nergens meer last.. ik had pukkels, rode huid en schilfers..

Deel Deze Pagina