Mail versturen naar meerdere mensen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik wil graag een mail versturen met hotmail, naar meerdere personen, maar vind het niet nodig als iedereen elkaars email-adres ziet. Ik heb nog nooit gesnapt hoe dit moet. Is dat niet met bbc of zo? Wie kan me even simpel uitleggen wat ik moet doen?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als je bcc gebruikt, dan ziet normaal gezien enkel degene naar wie je de mail stuurt zijn e-mailadres staan.

Je kan ook een groep aanmaken en dan staat enkel de naam van de groep bij 'aan'.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Maar als diegene als je BCC op reply to all doet ziet hij wel alle emailadressen..

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah, dat wist ik niet...

Dan kan je misschien toch beter een groep maken, dan zie je de emailadressen ook niet staan.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankjullie wel voor de antwoorden. Hoe kan ik die groep dan maken?

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, da's al effe geleden dat ik dat nog gedaan heb ik hotmail.

Ik denk dat je naar contacten moet gaan. Bovenaan staat dan Categorieën (links van het printertje), dan nieuwe categorie. Daar kan je dan alle personen inzetten en je categorie (= groep) een naam geven, bv. familie Barbara.

Als je dan een mail stuurt, klik je op 'aan' en dan kan je daar ook op categorieën klikken en dan staat de naam van je categorie bij 'aan'.

Snap je? ;)

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

#7 Dahlia, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    Dankjewel Nijntje, de uitleg was duidelijk.

De groepen zijn gemaakt en de mail is verstuurd, alleen ontdekte ik na die tijd dat iedereen elkaars mailadres nu wel kan zien. Maar dat is dan maar niet anders. ;)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oei...

Ik gebruik op m'n werk regelmatig groepen (wel via Outlook) en daar heb ik dat nog niet ondervonden... Ofwel ben ik gewoon nog steeds een computerleek :D

9. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Volgens mij zie je bij reply ook de bcc niet...
    Ik stuur op die manier een mailing en nog nooit klachten gehoord...

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat dacht ik dus ook, maar omdat hier iemand zei dat je dat wel zag begon ik te twijfelen.

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Door bcc te gebruiken zien de ontvangers nooit de overige e-mail adressen. Door een groep te gebruiken wel.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hahaha grappig, ik had zojuist namelijk dezelfde discussie met mijn collega.

Hij beweert dat dat echt niet waar is hoor. Ook als je bij BBC reply't, zie je de andere e-mailadressen niet.

13. Tink

Tink Niet meer actief

Nee, die zie je dan juist NIET :). Bcc betekent Blind Carbon Copy, je stuurt een 'blinde kopie' zegt mijn man altijd. Je eigen adres even in de 'to' zetten (anders werkt het bij sommige mailprogramma's niet) en alle andere adressen in de bcc.

Deel Deze Pagina