Eindelijk, het mysterie van de blauwe muisjes is duidelijk

Discussion in 'De lounge' started by Kiki, Jul 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Natuurlijk wist iedereen het al, maar ik nog niet :)
    Hoe zat het nu ook al weer met die beschuit met muizen, het gebruik in Nederland om te vieren dat er weer een spruit geboren is. Voorheen alleen wit/roze, later zelfs wit/blauw (ja echt waar, ze bestaan nog niet eens zo lang... die blauwe dan he ;) )

Nou goed, om een lang verhaal iets korter te maken, ik was tijden verwikkeld in een welles-nietes discussie met een vriend, hij zei dat er al blauwe muizen zijn zolang hij zich kan herinneren (ook 33 net als ik) en ik ben eigenwijs genoeg om te zeggen: Nee hoor, blauw-witte muizen bestaan pas 10 tot 15 jaar. En zo begon ons blauw-wit welles nietes discussie...

En eigenlijk per toeval heb ik nu het juiste antwoord, ik heb de vraag over de blauwe muizen gesteld bij de klantenservice van de Koninklijke De Ruijter B.V. en dit was (een deel van) het antwoord:

...De Rose en Witte Muisjes zijn in 1860 voor het eerst gemaakt (in 1860 werd roze met een s geschreven en dit hebben wij altijd zo gehouden). De Blauwe en Witte Muisjes zijn pas later gemaakt, namelijk in 1994. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u een fijne tijd toe.

Met vriendelijke groet,
    KONINKLIJKE DE RUIJTER B.V.

Zo, ik ben weer een feitje rijker, voortaan zal ik dus te pas en te onpas een ander met de blauwe muizen kennis opzadelen ;) :)

Groetjes van Kiki

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    :) Wat een discussie zeg, wij kunnen ook wel eens onzinnig bezig zijn, maar deze vind ik wel heel grappig :)

Ik kan me trouwens herinneren dat ik bij m'n broertjes geboorte in 1985 ook beschuit met rose muisjes tracteerde op school. Man wat was ik toen trots :D

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ajoh... :) wat grappig! Heb ik ook weer wat geleerd...
    Lekker he soms, die onzinnige discussies :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat goed dat je gemaild hebt zeg!
    Wat moesten wij nou, op zp, zonder deze info!

Kiki, jij bent echt een aanvulling (bijna je functioneringsgesprek zeker!).

Elmo

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Kiki, er zijn volgens mij al wel langer blauwe muisjes (ff lekker de discussie aanzwengelen ;) ), maar die waren niet van De Ruiter, maar werden verkocht als taartversiering. Je kon ze krijgen bij speciale winkeltje die ook van die leuke Oud-Hollandse snoep verkochten. Je kocht de dan gewoon per ons geloof ik.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hebben ze dan toch beide gelijk....?

7. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Hahaha wat een discussie... maar wel leuk!

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ghahahahah wij hebben ook wel eens van die overbodige discussies hahahah

9. Niet meer actief

Oh heerlijk zulke discussies!
    Mijn vriend en ik hebben al bijna 2 jaar een discussie of de paardenbloem nou een 'bloem' is of onkruid. Boeken/site's spreken elkaar tegen dus ben benieuwd of wij ooit het juiste antwoord krijgen haha.

10. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Volgens de Van Dale:

on·kruid (het)
    1 alle planten die de mens op de een of andere wijze schade of last bezorgen

Dus zelfs een rozenstruik op de verkeerde plek is onkruid. :)

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahah...mag hier manlief niet meer klagen dat ik het verkeerde uit de tuin trek.
    Het staat gewoon op een onkruidplek, zal mijn reactie in het vervolg zijn!

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    He, nu niet weer gaan beginnen over de muizen, ik heb al genoeg muizenissen ;)

Er is maar een echte leverancier en dat is de enige echte Koninklijke De Ruijter! En al sinds 1860! ! !
    (moest ik niet van hun zeggen hoor, maar ik heb graag gelijk ;) )

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, heb jij graag gelijk joh? hihihi

Ik vind het super dat je er een mail tegenaan gegooid hebt!

Wat vond vriend er eigenlijk van?

Share This Page