Uitkering zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door babymaart, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymaart

babymaart Lid

28 jun 2008
    43
    0
    0
    Hallo!

Op 31 oktober loopt mijn contract af en ik ga even van het ergste uit, dus dat ze mijn contract niet verlengen. Ik heb wel vorige maand een gesprek gehad waaruit bleek dat ze me een fijne collega vinden en dat ze me graag willen houden. (dit staat op papier met handtekening) Maar goed mijn baas kennende zal hij niet blij zijn als ik vertel dat ik zwanger ben. Half september heb ik een gesprek maar ik wil een week daarvoor zeggen dat ik zwanger ben want dan ben ik 13 weken.

Maar nu mijn vraag: stel 31 oktober loopt mijn contract af dan weet ik dat ik 2 maanden 75% loon krijg en daarna 1 maand 70%, de volgende maand zou ik volgens mij met verlof gaan, krijg ik dan wel 100% betaald? Dus het gemiddelde van het laatste jaar dat ik heb gewerkt? (ik werk daar nu 1,5 jaar)

Op internet kon ik dit niet vinden en het uwv bellen is lastig om dat ik 40 uur per week op kantoortijden werk!

Ik hoop dat iemand hier wat van weet!

2. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Mijn contract wordt niet verlengd en ik moet dus via het uwv mijn zwangerschapsverlof krijgen en dan krijg je gewoon 100% van je laatst verdiende loon... :)

Op www.uwv.nl staat wel wat informatie en anders kun je ook even bij het cwi binnenlopen als je een keer vrij bent natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina