Hallo, Ik ben er net achter dat ik waarschijnlijk ongeveer 4 weken zwanger ben. Weet nog niet precies hoe ver ik ben (vandaar geen banner nog). Maar goed mijn vraag... Ik heb ontzettend last van hooikoorts. Mag je als je zwanger ben hooikoorts medicijnen gebruiken? Normaal heb ik altijd van Dr Vogel. Ik slik nu namelijk ook elke dag Gravitamon. Alvast bedankt, Tinkerbel.
geen idee ik heb ook hooikoorts maar wonder boven wonder heb ik er nu geen last van terwijl de pollen me om de oren vlogen hahah zou je kunnen navragen bij de apotheek meis
Ik ben allergieconsulente en ik weet dat je geen medicatie mag gebruiken tegen hooikoorts, en dan heb ik het over anti-histaminica. Deze medicatie kun je bij de drogist kopen en via de huisarts op recept krijgen. Wat je wel in mag nemen kun je het beste even navragen bij je huisarts / doktersassistente. En anders inderdaad bij de apotheek. Succes met snotteren.. vervelend voor je!
ik heb het bij de apotheek nagevraagd, want ik was het gesnotter en de rode oogjes wel weer beu. ik heb nou een homeopatisch middeltje gekregen, tabletjes. deze mag je tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding gewoon gebruiken. best prijzig, maar als het helpt. het heet: pollinosan van dr. Vogel. ik heb de forte variant maar je hebt ook de gewone maar dan moet je meer tabletjes slikken
Ik heb ook bij de apotheek gevraagd, en ik heb iets meegekregen wat Prevalin heet. Niet zo duur (flesje 6 euro geloof ik) en je moet het in je neus spuiten 3 a 4 keer per dag. Ik doe er nu al ruim 2 weken mee. Je mag inderdaad geen tabletjes (antihistaminica) slikken.
ik heb dan huisstofmijt, katten en honden allergie. wordt daar benauwd vban. en vooral in het begin had ik erg veel last van benauwdheid. ik mocht mijn reguliere medicijnen inderdaad niet slikken. mijn schoonzus is apothekersassistente en vertelde me dat er een anti histamine medicijn is wat wel mag tijdens de zwangerschap. dat heet cetricine. maar of dit ook gebruikt kan worden bij hooikoorts weet ik niet. vraag het eens na. ennuh gefeliciteerd he
Dr vogel is helemààl geen probleem, alles op basis van de natuur, mag je gewoon blijven nemen. Jammergenoeg helpt het bij mij niet echt meer. Wat ik doe tegen pollen die m'n neus insluipen, is een klein beetje vaseline vooraan in m'n neusgaten wrijven, blijven die minuscule ondingen aan kleven, met als resultaat géén niesbuien meer. M'n ogen en longen zijn een andere zaak... Nog niets tegen gevonden (kan moeilijk m'n keelgat en ogen gaan volsmeren met vaseline hé )
Ik heb rhinallergy, ook homeopathisch vanbij de apotheker. Dit middel mag ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden, en werkt voor mij goed! (Weet wel niet of het in Nederland verkrijgbaar is)
Als je echt veel last hebt, even aan de huisarts vragen. De meeste middelen mogen idd niet tijdens de zwangerschap. Er zijn enkele relatief veilige middelen, die je op recept kan krijgen: claritine tabletjes, cromoglicaat oogdruppels en beconase neusspray. Deze zijn al jaren in de handel en door de ervaring blijken ze tijdens de zwangerschap relatief veilig te zijn. En hopen dat het gaat regenen... [-o<
Voor mij is het zwanger zijn het medicijn... hahaha Dit jaar helemaal geen last van de hooikoorts. Lang leve de hormonen! Veel succes met je gesnotter!
Claritine mag niet. Cromoglicaat wordt bij de drogist verkocht onder de naam Prevalin. Je kunt ook kijken op: http://www.farmacotherapeutischkompas.nl/