Wat doen jullie overdag met je baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lot1909, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lot1909

Lot1909 Actief lid

Nov 3, 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 9 weken slaapt overdag steeds korter. Ik volg nu een aantal weken het ritme van: slapen - verschonen - fles- knuffelen -spelen- naar bed. Maar sinds kort slaapt hij steeds vaker maar een, hooguit 2 uurtjes tussen de voedingen door. Hij krijgt nu 5 x 150 ml en soms nog een 6e fles van 100 ml.
    Vandaag was dit tot nu toe zijn ritme:
    8:00 wakker - fles
    9:00 slapen
    10:15 wassen aankleden
    10:30 fles
    11:30 slapen
    12:30 wakker (maar nog lang geen tijd voor de fles!!)
    Tijd rekken met spelen, knuffelen, speentje: weer beetje ingedud
    14:30 fles
    15:30 slapen
    En nu begint hij weer wakker te worden (16:45)
    Maar hij mag pas rond 18:30 weer een fles

Volgens het 'schema' van ritme en regelmaat moet je hem steeds na het wakker worden voeden. Maar hoe doen jullie dat als hij/zij maar een uurtje slaapt?
    Als ik dat 'ritme' zou volgen, kom ik op veel te veel flessen. Moet ik terug naar 6-7 kleinere flessen per dag?
    Maar ik lees overal dat je kindje steeds langer wakker is tussen de voedingen door, maar hij houdt het steeds maar 60 tot 75 min vol. Moet ik hem nog lager wakker houden? En wat doen jullie met jullie baby's in die tijd? Ik zing met hem, praat veel tegen hem, loopt met hem door de kamer en kijken overal naar, spelen in de box (muziek mobiel) en dan heeft hij het echt wel weer gehad...

Nogmaals de vraag dus:
    Hoe doen jullie dat, met 5 voedingen per dag, als je kindje steeds langer / vaker wakker is tussen de voedingen door?

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Met 9 weken lukte dat hier echt nog niet om op 5 flessen te zitten. Daar zaten we pas op toen ze 3, 4 maanden was denk ik. Ik volgde meer haar ritme en gaf gewoon nog 6, 7 flesjes als ze daar behoefte aan had (wel kleinere dan hè). Het komt vanzelf dat er langer tussen de flesjes gaat zitten!

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ivan slaapt sowieso overdag niet langer dan 1-2 uurtjes. Hij ligt dan gewoon in de box en vermaakt zich prima :D En anders speel ik lekker met hem! Tussendoor doet hij soms nog wat korte slaapjes van 20 min ofzo.

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zitten we ook pas net sinds 3 weken op 5 flesjes. Tot die tijd 6 flesjes en dan 4 slaapjes overdag.
    Hier slaapt ze het ochtend slaapje tot de volgende fles maar de andere keren niet. Ze is nu ook vaak na fles 3 wakker tot fles 4. Dan is ze de eerste tijd vrolijk en vermaakt ze zich, maar dan moet ik haar ook echt bezig houden.

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje is 10 weken (bijna 11) en is ook maximaal een uur wakker na haar fles. Ze zit nu in een sprongetje en het verschilt een beetje hoe lang ze slaapt.

Het valt me trouwens dat je na de fles van 08.00 na 2,5 weer een fles geeft en de rest vd dag 4 uur er tussen houdt? En je zoontje slaapt al lekker door?

Mijn schema van vandaag was:
    08.10 fles
    09.00 slapen
    12.20 wakker en fles
    13.30 slapen
    16.40 wakker gemaakt en fles
    Daarna erg onrustig en uiteindelijk om 19.20 in slaap gevallen. Ze zal rond 20.30 wel komen voor de fles.

Ze slaapt trouwens niet door, dus ik zit nog op 6 flessen.

Als ze wakker is, dan speelt ze altijd even in haar wippertje en even in de box. Verder klets in met haar en zing ik. Dan is het uur alweer om haha.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje is 10 weken (bijna 11) en is ook maximaal een uur wakker na haar fles. Ze zit nu in een sprongetje en het verschilt een beetje hoe lang ze slaapt.

Het valt me trouwens dat je na de fles van 08.00 na 2,5 weer een fles geeft en de rest vd dag 4 uur er tussen houdt? En je zoontje slaapt al lekker door?

Mijn schema van vandaag was:
    08.10 fles
    09.00 slapen
    12.20 wakker en fles
    13.30 slapen
    16.40 wakker gemaakt en fles
    Daarna erg onrustig en uiteindelijk om 19.20 in slaap gevallen. Ze zal rond 20.30 wel komen voor de fles.

Ze slaapt trouwens niet door, dus ik zit nog op 6 flessen.

Als ze wakker is, dan speelt ze altijd even in haar wippertje en even in de box. Verder klets in met haar en zing ik. Dan is het uur alweer om haha.

7. Lot1909

Lot1909 Actief lid

Nov 3, 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Dat klopt. Komt omdat hij na de eerste fles meestal maar een uurtje slaapt. Dan rek ik het met wassen en aankleden etc. Maar dan wil hij toch echt weer een fles.
    Sinds een weekje maakt hij nachten van 23/24 tot 6/7/8 uur! Heel fijn dus!

8. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Hier ziet het er meestal als volgt uit:

07.30/08.00 uur wakker&fles
    En daarna speelt ze in de box +- 30 a 45 min,daarna meestal wassen of in bad en dan aankleden
    09.30 uur slapen meestal 2 uurtjes ongeveer
    12.00 uur fles, daarna in de box spelen 30 a 45 min, en daarna in de draagzak mee de honden uitlaten, soms doen we ook wel eens voor de fles de honden uitlaten en dan gaat ze daarna de box in
    13.30/14.00 uur slapen
    15.45 uur de fles en dan weer in de box totdat ze moe is, als ze moe wordt leg ik haar in bed maar rond deze tijd wisselt het of ze er zin in heeft om in bed gelegd te worden..
    19.15 de fles en na deze fles blijft ze tot nu toe nog altijd beneden de rest vd avond en dan krijgt ze rond 22.45 uur de laatste fles en dan bed in.. Soms slaapt ze door en soms niet..

Qua tijden kan het wel eens een half uurtje schommelen maar meestal houdt ik deze tijden wel aan..

Na iedere fles doen we altijd even 15 min lekker knuffelen met elkaar en lachen/praten.. Zo leuk

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier gaat het ongeveer zo

4.00 borst, gelijk weer slapen
    8.00 borst, gelijk weer slapen
    12.00 borst, aankleden, knuffelen, spelen in de box
    13.30 dutje
    14.15 wakker, knuffelen
    15.00 borst, knuffelen, spelen in box
    16.30 dutje
    17.30 wakker in de box of in de wipper (etenstijd van ons)
    18.00 borst, knuffelen, spelen, meestal wat jengelig maar niet willen inslapen, dus soms dutje in kinderwagen in de woonkamer soms lekker bij ons liggen
    21.30 bad, fles gekolfde melk en rond 22.30 in bed

Soms is het een half uur later of eerder, wisselt omdat ik voed op verzoek

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou niet rekken (las het ergens) !!! Honger = honger. En 8 weken is echt sprongentijd. Komt vanzelf weer in orde :)
    Ik droeg haar vaak rond in de anti-kramp houding en dan ging ik stoffen, lopen, ed

11. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Voor J. had ik toen zo'n activity center, daar kon hij gemakkelijk een halfuurtje in liggen klooien en lachen. Vond hij heerlijk. En anders ging ik een wandelingetje doen, of naar de winkel ofzo.
    Hij sliep vanzelf wel als hij moe was en anders kon hij zijn ogen gewoon flink de kost geven.

Share This Page