lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wappelke, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Even een vraagje. Ieder doet dat natuurlijk op zijn eigen tempo, ik ben nieuwsgierig wanneer jullie kindjes begonnen met lopen. Hier een meisje van bijna 15 maanden die er nog geen zin in heeft. Ze beweegt zich voort d.m.v. kontschuiven en optrekken of vanuit lig gaan zitten zit er nog niet bij. Ze neemt wel houdingen aan om te kruipen maar heeft schijnbaar liever haar handen vrij.

Groetjes N

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze oudste was ook wat later, dat had wel een oorzaak. Ze heeft een tijdje in een spreidbroek gezeten en daardoor stond die ontwikkeling natuurlijk stil. Ze ging met 14 maanden voor het eerst in de box staan. Daarna duurde het nog een dikke maand voordat ze het weer deed. Toen ze 1,5 was liep ze zomaar ineens weg, ook dit deed ze 1x en daarna 2 weken niet meer.

3. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Hier was ze ook wat "later".
    Met ruim 17 maanden liep ze los.
    Alles tussen 9 mnd en 1,5 is normaal volgens mij!

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze oudste op zijn eerste verjaardag
    De tweede met 16 maand en 8 dagen
    De derde 2 weken na haar eerste verjaardag
    de vierde met 14 maand en 6 dagen

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.171
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Optrekken met 9 maanden, toen al snel langs tafel enzo stappen. Los lopen met 13 maanden.

6. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Optrekken nu sinds 3 weken en wat stapjes langs de bank. Geen idee wanneer hij daadwerkelijk los gaat lopen ;)

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Oudste met 10 maanden overal langs en met 13 maanden loslopen.
    Tweede liep volgens mij ruim na haar 1e verjaardag pas overal langs, en liep los met 15 maanden.
    De jongste liep met 10 maanden zijn eerste losse stapjes en met 11 maanden helemaal los.

het verschilt zo per kind.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    mijn "randprematuurtje" (37+1 maar organen niet goed "gerijpt" in de bm, dus feitelijk iets jonger) liep met 15 maanden. vanaf 13 maanden soms stapjes los.

Maar het "vriendje" van mijn zoontje is een maandje jonger (en wel op tijd geboren) en die loopt met 17mnd nog steeds niet. maar zijn fijne motoriek is wel veel verder ontwikkeld dan bij mijn zoontje

ieder kind doet het in zn eigen tempo.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mijn oudste met 18 maanden (die rende gelijk).
    De middelste met 14 maanden
    De jongste met 12 maanden.

10. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Oh wat kan je daar als ouder onzeker van worden he... zelfs als je tegen jezelf zegt: wees maar niet bang, ze doen alles op hun eigen moment. En hoewel dat ook zo is, stelt het je niet altijd gerust.

Mijn oudste liep ook pas de eerste stapjes los met 18 maanden, gekropen heeft hij sowieso nooit. Hij durfde pas met 3 jaar een stoepje af te stappen en durft pas sinds een maand van de glijbaan (hij is nu 4,5) Er is echt niks mis met hem, hij kan het allemaal, maar is gewoon erg voorzichtig van aard. Het komt echt goed hoor!

11. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Mijn dochter liep met 8 maanden langs stoelen en tafels. Deed ook 'stapjes' los om zich vervolgens op te vangen (van tafel naar bank) en als ze stond en aan het dromen was wilde zog wel eens losse stapjes zetten. Uiteindelijk liep ze pas een dag voor haar verjaardag echt los!
    Lekker haar eigen gangetje laten gaan! Heel de tijd achter een eigenwijze dreumes aanrennen is ook niet alles 😂

12. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties:)
    Het loopt echt heel erg uit elkaar he.
    Hier is inderdaad de fijne motoriek al flink ontwikkeld en zegt ze al een flink aantal woordjes heel duidelijk. Ach de rust van het niet hoeven rennen is ook fijn. Maar toch benieuwd wanneer ik er achteraan moet gaan hihi;)

we zullen zien nu nog lekker genieten van wat ze nu allemaal doet en kan:D

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ze kunnen soms onverwachte sprongen maken ;)...

Mijn oudste ging tijgeren bij 11 mnd, kruipen bij 13 mnd en los lopen bij 19 mnd. Hij was iets aan de late kant, maar achteraf dus te verklaren door zijn diagnoses.

Mijn middelste ging billenschuiven bij 11 mnd, heeft nooit gekropen, en liep los bij 15 mnd (racete vanaf 12 mnd achter zo'n babywalker ;))

Mijn jongste ging kruipen bij 12 mnd, optrekken tot staan bij 14 mnd dus ik dacht... nou dat duurt wel even. Een paar weken later liep ze al los :$:D...

Mijn schoonmoeder vertelt overigens graag het verhaal hoe mijn man pas met 2 jaar los durfde te lopen (wel al heel lang aan de hand en langs meubels). Met hem is het ook goed gekomen :p ha ha!

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Onze puk trok zich met 10 maanden op en liep net na z'n verjaardag.
    Maar ieder kind in eigen tempo. Voor taal had ons meneertje weer meer tijd nodig!

15. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn dochter liep met 11 maanden los, maar bleef vervolgens wel een tijdje 'bambi op het ijs'. Mijn neefjes en nichtjes liepen een stuk later, maar ook meteen veel beter. Verschilt echt zo per kind :)

16. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje liep los met 18 mnd (randprematuur en dysmatuur) en ook nog eens hypermobiel.
    Optrekken met 15 maanden, kruipen met 12 maanden.

Mijn dochter inmiddels al 8,
    kruipen met 7 maanden, optrekken 8 maanden, langs meubels lopen 9 maanden,
    echt goed los lopen 12 maanden.

17. LianneE

LianneE Niet meer actief

Mijn dochter is nu 16 maanden en loopt sinds paar weken achter de "babyrollator" en stapt in goed tempo aan je handen mee. Ze kan denken wij prima lopen maar durft nog niet. Net als met kruipen en alle motorische dingen kijkt en denkt ze lang en zodra ze 100% zeker weet hoe het moet doet ze het (en dan gelijk heel snel/goed).

Maakte me eerst ook zorgen hoor maar probeer het nu beetje los te laten. Ze is sterk in fijne motoriek en begrijpt veel. Dus ik denk dan maar: ze shopt in een andere winkel (om even in oei ik groei termen te blijven :))

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Eerste rond 12 maanden rond tafels etc lopen en met zon 14-15 maanden los. Jongste is nu 10 maanden en loopt al langs tafels en de bank af, hij wil ook niet meer kruipen alleen maar staan nog.

19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Pas als ze met 2 jaar niet lopen word er verder gekeken. Dus dat duurt nog even verder verschilt het gewoon per kind. De een loopt met 9 maanden los mijn dochter nog steeds niet(chromosoomafwijking) ze gaat je vast verrassen met opeens een sprong dat ze motorisch weer veel meer kan

20. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    10 maanden langslopen. Met 16 maanden los, maar wel gelijk heel stabiel.

Deel Deze Pagina