Wij gaan bij ons het zolder verbouwen zodat we straks ruimte hebben voor een tweede kindje als ons dat gegund is Nu hebben we een tekening gemaakt van het zolder en we hebben een kamertje weten te creeeren van ongeveer 7m2. Nu vroeg ik me af of dat groot genoeg is voor een kinderkamer?
Voor een babykamer zou het misschien wel gaan, maar wanneer een kindje wat ouder wordt en in een groot bed gaat slapen dan houd je niet zoveel ruimte over voor een kast, bureau, etc, zeker als een gedeelte van de kamer evt ook nog schuin dak heeft.
Nee, we hebben geen schuin dak maar een dakkapel. Verder is de ruimte haast vierkant wat t qua indeling ook wel wat makkelijker maakt. Ik heb er ook al aan zitten denken dat t misschien wat krap wordt naarmate de kleine ouder wordt, maar zou een hoogslaper dan niet een oplossing kunnen zijn?
Als de slaapkamer met name gebruikt wordt om te slapen, en spelen en later leren gewoon beneden/aan de eettafel gedaan kunnen worden waarom zou je dan een grotere kamer nodig hebben? Zeker omdat het een vierkante ruimte zonder schuin dak is moet je die toch op vrij efficiënte wijze in kunnen richten?
een eigen kamertje vind ik veel belangrijker dan het formaat. hier spelen de jongens beneden.... en huiswerk ( vd oudste) word aan de keukentafel gemaakt zodat wij mee kunnen kijken. als hij even rust wil trekt ie zich met een computerspelletje terug op zn kamer... en daar is een kamertje voor vind ik.. om te slapen en rust te vinden.
Mijn kleine begint in een klein knus kamertje.Geloof dat het iets van 2,7 bij 2,6 is. Als hij groter is heb ik nog 2 andere kamers waar hij uit kan kiezen waarvan de ene 12m2 is en de andere 20m2.
ik denk dat 7m prima kan als baby en kinderkamer. zeker als er een hoogslaper in kan. wat heeft een kind nu nodig? bed kast en bureau (als hij naar middelbaar gaat) dat past al snel lijkt mij.
7m2 is echt niet te klein hoor. Zeker wanneer er geen schuine wanden zijn en je de boel slim indeeld. Hoogslaper, tafeltje er onder, manden op en onder de kasten... Wat heeft een kind nou allemaal nodig?
Lisa's kamer is 3,5 bij 1,6 meter, met voor de helft 2 schuine wanden en nog een inbouwkastje. Denk dat de kamer dus 4,5 vierkante meter is wat te gebruiken is . Haar kleding hangt nu in het inbouwkastje en zit in de laden onder haar bed. Straks gaat haar kleding in Eva's kast, past er namelijk makkelijk bij. Huiswerk enzo zien we later wel, ik denk Eva op haar kamer en Lisa dan beneden, of andersom, of allebei beneden. Komt wel goed
Ja, ik had t kamertje ook liever wat groter gehad maar helaas is dit bij ons op zolder niet echt mogelijk dus ben ik bang dat we het er maar mee moeten doen... Maar in ieder geval fijn te horen dat de meeste van jullie denken dat t goed te doen is
Zo klein is het toch niet.. Alles past er niet in, maar soms hebt je het ook niet voor het kiezen. Onze zoon heeft ook een kamertje waar een 1-persoonsbed (of hoogslaper) in past en aan de andere kant van de muur nog een commode of kast. Ik vind het niet erg . Beneden is speel-ruimte zat .
We hebben een heel klein kamertje voor de baby, 2x2,5. Mijn andere dochter is bijna 12, die zit heel veel op haar kamer. Vanaf 10/11 jaar is het omslagpunt. We hebben al gezegd, mocht het nodig zijn, dan verhuizen we naar de kleinste kamer, het bed past precies. En dan gaat de jongste in onze slpkmr. Probleem opgelost.
Mijn stiefzoontjes slapen samen op 10m2 Is een lange smalle kamer. En er staat echt veel in: Stapelbed, Ikea kast met bakken voor kleren en speelgoed, Bureautje voor de oudste, Tv op een tafeltje. Voor extra opbergruimte hebben we een lade onder het stapelbed, gaat prima! Ze kunnen zelfs nog spelen op een speelmat. En uit ervaring: ze spelen toch liever waar jij ook bent. Vriendlief had vroeger met zijn ex, 3 grote slaapkamers en 1 kleine en toen sliepen ze ook liever samen op die kleine.
Ons kamertje is 2m75 x 2m20. Ook niet waanzinnig groot dus. Kijk goed welke meubeltjes je neemt. Er zijn kasten van minder dan 1 meter breed, terwijl andere juist weer ruim 1m10 zijn. Je kunt ook een grotere commode nemen en geen kledingkast enzovoorts. Bij ons is dit kamertje wel bedoeld als babykamer. Hopelijk hierna ook voor een tweede. Dan wordt de huidige studeerkamer de kamer voor deze uk. Nog een paar jaar verder maken we dan een kamer op zolder en kunnen beide kids een kamertje doorschuiven. Dit kleine kamertje wordt dan de logeerkamer met een bureau voor de naaimachine of laptop (om even ongestoord te zitten). En wat diverse mensen in mijn omgeving al zeiden: een klein kamertje is niet zo erg, ook niet als je uk op de grond gaat spelen. Wie zegt namelijk dat ie dat altijd in zijn eigen kamertje moet doen? En je kindje went aan de ruimte die hij heeft. En zelf issie ook nog niet zo groot natuurlijk
Onze babykamer is ook zoiets. Het kan wel hoor, wij hebben er een vrij forse commode, kast en ledikant in, maar meer past ook niet. Als je wat meer op afmetingen let, misschien nog wel. Toch, als je de mogelijkheid hebt om hem iets groter te maken, dan zou ik dat wel doen, vooral wanneer het kind wat groter wordt. Maar als de mogelijkheid er niet is, gaat je kind daar ook echt niet dood aan
Je kan later altijd voor een hoogslaper gaan bijvoorbeeld, met een bureautje eronder. Er zijn heel veel slimme oplossingen om bergruimte te creeren, dus dat komt vast ook wel goed. Zelf vind ik het wel belangrijk dat oudere kinderen een eigen plek hebben om huiswerk te maken; prima als ze dat aan de keukentafel kunnen, maar ik heb wat dat betreft juist een slechte ervaring (veel te veel afleiding beneden, ik wou zó graag een eigen bureautje!). Maar pff, ik heb op een studentenkamer van 7m2 gezeten, dus een babykamer komt dan echt wel goed joh!
Mijn dochtertje had ook een kleine babykamer met deels nog een schuin dak ook. Paste allemaal wel hoor, alleen hebben we toen wel voor een wat lagere kledingkast gekozen in verband met het dak.
Hello Lady, Als slaapkamertje is dit wel voldoende denk ik. Heb je een dressingkamer ook waar je de kleerkast in kwijt kan? Of is het echt de bedoeling te slapen, kleren op te bergen en spelen in deze kamer? De babykamer van mijn dochter was ongeveer 9m², dit was een zeer knus kamertje met een groot raam, een babybedje, een zeteltje voor de nachtvoedingen en een ladenkast. Ze heeft tot haar 3 jaar hier geslapen. Toen het bedje te klein werd is ze naar een grotere kamer verhuisd (dit was ook makkelijker om de kleren op te bergen enzo ) een tip, door krantenpapier op de grond te leggen op ware grootte van de meubeltjes kan je exact zien hoeveel ruimte ertussen blijft en of het manouvreerbaar is. Lieve groetjes, Sofie