cv verzekering, welke raden jullie aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavd, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    #1 mamavd, 11 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2014
    onze cv was van het weekend kapot, werd gemaakt bleek dat we alleen verzekerd waren voor de man uren...kost 300 euro :O

welke verzerkering hebben jullie? en waar? word tijd voor een andere denk ik..of vergoeden ze dat nergens? nu zitten we bij energiewacht

2. Delta

Delta Niet meer actief

Volgens mij vergoeden ze dat bij geen 1. Of je moet een ketel hebben van nog geen 2 jaar oud en garantie bij degene waar je hem gekocht hebt.
    Wij hebben net een koophuis en zit ook te kijken welk contract we afsluiten. Maar ik zie dat er bij elk bedrijf alleen uurloon en voorrijkosten in zo een pakket zitten.. Materiaal enzo moet je vaak inderdaad zelf betalen!

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ben Belgje. Maar hier nog nooit gehoord dat er ook maar 1 cent van zo'n dingen vergoed wordt door een verzekering. Ook geen werkuren.
    (Tenzij het een garantiegeval is en dan weten ze het meestal wel zo te draaien dat het toch nog je eigen schuld zou zijn en je dus toch nog mag betalen.)

Da's helaas gewoon "brute pech" vrees ik :(.

Ik zie zo'n onderhouden en dergelijke eigenlijk als een vaste kost. Elk jaar wel iets waarvoor we een technieker nodig hebben. Is 't niet de CV, dan is 't wel de wasmachine. En is 't dat niet, dan is 't wel de elektriciteit of de vaatwas of een kraan of ...

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Je kunt ook vragen of ze gereviseerde ondetdelen hebben,scheelt de helft

5. Delta

Delta Niet meer actief

Wat zijn dat? 2e hands?

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

Ja die gemaakt zijn door hun,met garantie

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    [QUOTEDelta]Volgens mij vergoeden ze dat bij geen 1. Of je moet een ketel hebben van nog geen 2 jaar oud en garantie bij degene waar je hem gekocht hebt.
    Wij hebben net een koophuis en zit ook te kijken welk contract we afsluiten. Maar ik zie dat er bij elk bedrijf alleen uurloon en voorrijkosten in zo een pakket zitten.. Materiaal enzo moet je vaak inderdaad zelf betalen![/QUOTE]
    Klopt inderdaad is overal zo

8. Delta

Delta Niet meer actief

Oh oké! Wist ik niet Diaan1982! Handig om te weten.

Ja denk het ook zonnebloem

9. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ohh wist ik niet dankje!

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier toen we nieuwe ketel kochten hebben we garantie afgekocht voor 10 jaar. wat betekende dat alles aan de ketel gratis word vervangen. en de manuren hoefden wij ook nooit te betalen.

enigste voorwaarde was dat het jaarlijkse onderhoud bij hun moest blijven.

dit kon toentertijd alleen maar bij bosch en atag voor zover ze mij verteld hebben. en kan denk ik alleen bij een nieuwe ketel. wij betaalden er toen 200 euro voor (ketel was 2600) in de tussentijd zijn ze 2x geweest dus we hebben het er aan manuren en voorrijkosten al uit

maar ik geloof dat wij daar dus erg goed aan hebben gedaan

11. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een onderhoudscontract voor mijn cv ketel, per maand betaal ik ongeveer 16 euro.1 keer per 2 jaar word de ketel helemaal gecontroleerd,als er iets vervangen moet worden zitren daar voor mij geen kosten aan,ook geen arbeid of voorrijkosten.Als er iets is word dat ook kostenloos opgelost.
    Verschillende bedrijven bieden zulke contracten aan, er loopt ook een topic over dit onderwerp,anders even kijken op websites van energie aanbieders of vereniging eigen huis.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

De truc is (begreep ik later) dat je een onderhoudscontract afsluit vlak voordat hij 5 jaar oud is.
    Dan zijn onderdelen ook inbegrepen. (Willekeurig hoelang je dat contract dus houdt)
    Na die 5 jaar vallen meestal alleen de manuren er onder en kost het je dus veel meer als er iets stuk is.

Onze ging heel toevallig stuk na 4,5 jaar dus meteen onderhoudscontract afgesloten dus.
    Gaa ie stuk... Komen ze "meteen".
    Wij hebben echter nu 2x een kapotte cv gehad en beide keren in het weekend en dan betaal je dus fikse voorrijkosten als ze meteen moeten komen.
    Gelukkig is ons huis zeer goed geïsoleerd :)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier 65€ per jaar en dan jaarlijks onderhoud.

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dat vind ik erg duur en ook nog eens 1x per 2 jaar zeer ongebruikelijk.

Deel Deze Pagina