Bij die 2 van mij, doe ik met dit koude weer. Een maillotje aan, met een sokbroekje. Of een maillotje met een spijkerbroek/normale broek en sokjes.
Op het cb, en volgens mij ook in het groeiboekje, werd aangegeven dat 18 a 19 graden de ideale temeratuur voor baby's is. Met die temperatuur voorkom je dat de slijmvliezen uitdrogen en ze dus verkouden worden. Nu vind ik 18 graden voor mezelf met dit weer net te koud, dus de verwarming staat hier op 19 a 20 graden. Maar verder heeft mijn mannetje geen extra dikke kleren aan hoor. Alleen met dit koude weer als we ons dagelijkse wandelingetje maken een dik jasje.
hoeveel dekens hebben jullie in het ledikantje. ik heb er nu twee in gelegd. allbei dubbel.. of is dat nu teveel. wat doen jullie?
Ik heb zo'n dekentje die je aan elkaar kan maken met klittenband. Van de babydump, zo'n zomer-winterdekentje in 1. Maar meestal slaapt ze bij ons in bed, hihi.
Ik heb twee dekens maar niet dubbel dat is wel veel. en dan heeft ze een gewone slaapzak en pyama aan
Ik heb ook 2 dekentjes,ook die met klitteband,maar niet dubbel gevouwen dat vind ik erg warn want jaimy heeft ook nog ene trappelzakje aan
Het blijft moeilijk vind ik, wat je zo'n kleintje aan moet trekken en hoeveel dekentjes. Vooral de 1e weken. Onze dochter heeft in bed nu 3 katoenen dekentjes over (2 dekentjes, waarvan 1 dubbelgeslagen) en dan gewoon kleertjes eronder, geen slaapzak ofzo. We verwarmen haar bedje eerst voor met een kruik. Overdag gewone kleding. Of een spijkerbroekje, of een dun broekje, maar geen extra maillot. Ik had er vroeger zelf zo'n hekel aan, kriebelde zo. Ik heb 2 paar gebreide slofjes en die doe ik over haar sokjes aan, zodat ze niet steeds blote voetjes heeft. Ze voelt altijd lekker warm in haar nek. Bij echt koude dagen heb ik haar lekker in een fleece omslagdoek bij me en in de box ligt ze nauwelijks. Maar als ze er wat langer ligt, dan een dekentje over. In de kinderwagen een jasje, mutsje, dubbelgeslagen dekentje en een dekje. In de winkel dekje af en kap naar beneden. Ze heeft het heel snel warm, en krijgt gelijk een rode kleur. Ik vind het zelf veel enger als ze het te warm heeft dan iets aan de koude kant.