Baby 11 weken en ritme

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bloem89, Aug 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een zoontje van 11 weken die tot voorkort op 6 voedingen zat en om 23u naar z'n bedje ging. Dan kwam hij 3 of 4 uur en sliep door tot half 7 a half 8. Nu wil ik niet elke avond tot 23u met een kind beneden zitten. En omdat ik straks weer aan het werk moet probeer ik hier al twee dagen meneer half 8 naar bed te doen, om 22:45 slapend uit bed te halen en fles erin te doen en weer terug te leggen. Maar meneer is vervolgens 's nachts bijna elk uur wakker pff.. Doe steeds een speen erin maar dat helpt meestal niet waardoor ik na vele speenpogingen de fles geef. Ik probeer een ritme erin te brengen maar ben geneigd te zeggen doe hem wel gewoon pas 23u erin.. Ze zeggen ff volhouden en aanhouder wint maar dit is slopend!!

Herkenbaar? En volhouden of om 23u naar bed doen?

Overdag slaapt ie 2x 2u.

2. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Je probeert er een ritme in te brengen, maar zoals ik begrijp heeft hij al een goed ritme. Ik snap heel goed dat je graag de avond weer terugkrijgt, maar op dit moment denk ik dat je het beste gewoon je zoontje kan volgen. Blijkbaar heeft hij die avond bij jou beneden gewoon nog nodig.

Bij onze beide kinderen hebben we gewoon goed naar ze gekeken, waardoor opviel dat ze ook steeds eerder moe werden 's avonds. Als we zagen dat ze moe werden,kregen ze gelijk een voeding en brachten we ze naar bed. Mijn zoontje wilde graag de hele avond clusteren, dus bracht ik die avonden met hem op de bank door. En zo viel hij steeds eerder als een blok in slaap.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Onze zoon lag de eerste periode ook veel beneden, rond de 3 maanden konden we hem, zonder problemen of oefenen of doorzetten zo rond 7 uur naar bed brengen en laten liggen (tot hij voor de fles kwam). Ik heb hem dan ook nooit laten huilen.

Hier komt het zoals het gaat en meestal vinden ze zelf er een ritme in. Mijn jongste sliep dan gewoon bij ons of in de box. Terwijl hij overdag wel altijd in bed sliep ;)

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Bij mij zei het cb dat zodra de nachten rond de 3 maanden onrustig werden, de fles van 23 uur kon vervallen. Dan is de baby waarschijnlijk net in zijn diepe slaapfase. Als hij dan wakker wordt gemaakt komt hij niet meer in een goede slaapcyclus. Ik zou hem die fles van 23 uur dus niet geven, alleen als hij er zelf wakker voor wordt.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Hier ging ze ook altijd pas rond 22u of 23u slapen.
    Pas sinds ze naar de opvang gaat (ze was toen net 4 maanden), gaat ze vroeger slapen!

Nu slaapt ze vaak om 19u of 20u al.

Ik zou niet proberen om zijn ritme te verschuiven, volgens mij lukt dit bij de meeste kindjes toch niet.

Share This Page