Voor het eerst naar de peuterspeelzaal

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Vlinderbloem, Sep 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Vanochtend hebben wij onze dochter van twee jaar en drie maanden voor het eerst naar de peuterspeelzaal gebracht. Ze is hiervoor niet naar een kinderdagverblijf geweest ofzo, dus wij hebben altijd behoorlijk op elkaars lip gezeten. Het viel me zwaar. Nu is het in ons geval nog eens extra moeilijk omdat ze 10 weken te vroeg is geboren en ze nog twee en een halve maand in het ziekenhuis heeft gelegen. We moesten haar dus twee keer per dag achterlaten en die herinnering kwam best hard terug net. Ik moest dus ook huilen. Ik schaam me er best voor want ik huil helemaal niet snel, maar ik kon het gewoon niet tegenhouden. Nu ben ik ook zwanger, dus dan is het helemaal zo lekker terugdringen die tranen.. ;)
    Ben ik de enige, of zijn er nog meer huilende emo-moeders geweest, die eerste dag? :rolleyes:

Oh, by the way... dochter zelf vond het allemaal prachtig en zag ons na een minuut al niet meer staan. Dappere meid! :D

2. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Hier niet gehuild, maar wel een verloren gevoel, leeg. Heel raar, wist de eerste ochtend ook niet wat ik aan moest met mijn vrije tijd, was steeds met mijn gedachten daar, maar het went. Bij mijn 2e kon ik het ook makkelijker loslaten, en straks gaat mijn derde ook weer, en zie daar nu niet meer tegen op.

Mijn eerste was trouwens ook tevroeg geboren en had veel opstart problemen, en nog altijd kan ik haar minder goed loslaten dan bv onze 2e dochter. Als kim huilt vind ik dat ook erger dan als tessa huilt, bij kim gaan er allerlei lampjes branden, en doet een heel beroep op mijn gevoel, en bij tessa heb ik gewoon meer het gevoel dat ze het wel aankan, dat het goedkomt, raar maar waar.

Maar je hebt indd. een dapper meisje!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ja dat lege gevoel heb ik ook gehad, we zijn maar gaan schoonmaken en we hebben bij de hema maar een rugtasje voor haar gekocht. Toen had ik wel even van: hmmmmmm toch wel lekker om ongestoord door de hema te lopen! :)

Maar we hebben haar inmiddels opgehaald en ze heeft het fantastisch gedaan. Ze heeft gewoon lekker vrij gespeeld en zelfs met een groepje een plakwerkje gemaakt.. [​IMG]
    Nu is ze doodop, dus ze gaat zo lekker naar bed.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Nou wat goed van haar zeg! En het is indd. ook fijn om gewoon eens lekker wat tijd voor je zelf te hebben, geniet er maar van ;)

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    goed zeg dat ze het zo naar haar zin heeft gehad!

hier ook een verloren mama hoor, de eerste keer.
    En mijn dochter vond het ook super maar ik liep dus ook met tranen in mijn ogen weg omdat mijn oh zo kleine meisje helemaal niet meer klein was en gewoon een paar uurtjes zonder mij iets ging doen bij compleet vreemden voor haar...
    MAar ze deed het super (ze was trouwens ook net 2 geworden toen)
    Inmiddels is ze dus pas 3 en gaat ze echt met zo veel plezier en breng ik haar ook met heeel veel plezier ;). Ze gaat vier dagdelen, 2x een ochtend en 2x een middag behalve op woensdag dan heeft ze vrij.
    Maar nu vind ik het echt heerlijk! vooral nu ik zwanger ben en haar ff weg kan brengen zodat ik even tijd heb om een dutje te doen enzo..
    het is ff doorbijten, maar het komt vast goed!

6. Ik heb iris ook opgegeven voor psz maar denk dat ik het volgend jaar ook best moeilijk krijg ben altijd alleen met haar en ja dan wordt het wel moeilijk voor mij weet niet of iris het erg gaat vinden want nu als ze op een verjaardag is met veel kinderen hoor je haar echt de hele dag niet

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik moet Iman dinsdag de eerste keer daar laten, ben benieuwd, maar denk dat ik ook wel bij de emo-mama's hoor...

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Succes Sweetangel en Irisnaomi!
    Ik heb haar inmiddels voor de tweede keer gebracht en dat ging al een stuk makkelijker. Vooral ook omdat ze het zelf zo naar haar zin heeft daar. De juffen hebben wel gewaarschuwd dat dit nog kan veranderen, maar dat zien we dan wel weer. Ik hoefde in iedergeval niet weer te huilen, dat is al vooruitgang toch? :)

9. sweetangel100

Hahaha ja dat zeker!

Hier ook een slechte start (te vroeg geboren en huilbaby) en daardoor ook veel moeite met haar los laten...

Vorige week het proefspelen vond ze leuk, maar ja toen was ik erbij :)

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    haha, ja dat scheelt natuurlijk! Maar misschien verrast ze je nog. Dat is toch best een trots gevoel hoor, als je kleintje het "alleen" redt in de grote boze buitenwereld, dan heb je toch iets goed gedaan! ;)

11. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    o zo spannend, hier in april volgend jaar pas..maar kan er soms nu al beetje tegenop zien..en zal ook heel hard moeten huilen denk ik...

vriendin had haar kleine van 2,5 gebracht, ging de eerste 2x super maar daarna helemaal niet meer (leidster moest haar echt snikkend uit de armen van mama trekken...) en dat lijkt me echt vreselijk!

gelukkig is het hier zo, dat als blijkt dat t nog wat te vroeg is vr je kindje, dat je dan een paar maanden pauze mag nemen..
    sterkte dames!

12. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Ik heb kaye afgelopen vrijdag erheen gebracht!
    Wat een ramp!
    Opzich niet eens heel erg voor me zelf maar kaye heeft gewoon een uur lang alleen maar gehuilt.
    Na het uurtje bleef die ups en downs houden dus heb hem maar wel wat eerder opgehaald.
    Hij heeft die middag helemaal niks gegeten en alleen maar naar het raampje gekeken waar mama hem uitzaaide :(
    Ik hoop dat het snel beter gaat anders hou ik het zelf niet lang uit!
    Ik ben ook altijd thuis gebleven dus het viel best zwaar!

Nou morgen weer een nieuwe poging
    Nou dames sterkte ermee hebben we denk ik wel even nodig :)

13. sweetangel100

Ohh Stef, dat lijkt me een nachtmerrie :(
    Veel sterkte morgen...

Ik zie er ook wel tegenop nu het steeds dichter bij komt... Ik hoop idd dat ze me verrast en dat het hartstikke goed gaat.

Hebben jullie er een limiet voor jezelf aan gesteld? Zo van: zo en zo lang probeer ik, werkt t dan nog niet, dan stoppen we (tijdelijk)?

14. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Het lijkt me heerlijk als Fien in Januari mag. Maar misschien kom ik daar nog wel op terug! Ik denk dat Fienne er geen moeite mee gaat krijgen.. Maarja je weet het nooit...

15. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    alle dames succes met wegbrengen, ik leef met jullie mee
    een juf van de peuterzaal

16. sweetangel100

Morgen is het zover... haha

Ben benieuwd hoe het morgenochtend gaat, normaal slaapt ze tot een uur of 9, nu moet ze om 9 uur al op de PSZ zijn...

17. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Nou vandaag kaye weer weg gebracht en nu na 45 min ging die ophouden met huilen!

Pfff als ik dan na een half uur bel hoe het gaat hoor je eigen kind gewoon huilen op de achtergrond nou dacht dat ik brak zo erg vond ik het!
    Maar daarna nog eens bellen en het leek klaar te zijn.
    Weer ups en downs zeiden ze.

sweetangel@ veel succes morgen! ik hoop dat iman gewoon lekker gaat spelen na een beetje huilen want dan ga je ook veel relaxster weg!
    Ik mag vrijdag gelukkig pas weer ff time out voor 3 dagen nu.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Succes morgen sweetangel, het gaat vast goed!

Och stef, ik kan me voorstellen dat je moederhart dan breekt. Nouja, weer even drie dagen rust en dan weer proberen. het is ook niet nisk voor zo'n hummeltje natuurlijk!

19. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Maar Kaye is ook pas 2! Hier gaan ze met 2 en half. Mischien is het voor Kaye nog iets te vroeg en is hij er nog niet aan toe..

20. sweetangel100

Hier ben ik dan...

Ze ging vanmorgen gelijk spelen, maar toen ik afscheid nam ging ze heel hard huilen :(
    Ik ben toch gewoon weggegaan en toen ik haar ging ophalen zei de juf dat ze 10 minuten een uitweg gezocht heeft, deuren open wilde doen enz, en toen hebben ze haar kunnen afleiden. Daarna heeft ze heel leuk gespeeld en was met de kindjes gaan kijken op de wc bij de kindjes die al zindelijk zijn. Op het laatst doen ze kringgesprek en toen de juf toen zei dat mama op de gang stond begon ze weer te brullen :)

Dus voor mij leek het dat ze de hele ochtend gehuild heeft, maar dat was dus niet zo! Gelukkig...

Eigenlijk mag ze morgen weer, maar ze moet naar het CB dus denk neit dat ik haar nog breng, even kijken... Anders mag ze dinsdag weer.

Share This Page