Wanneer 2 dekentjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by BuffySummers, Nov 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik vroeg mij af wanneer ik 2 dekentjes op het bedje moet doen. Het wordt steeds kouder nu en ik vraag me dus vanaf wanneer dat is.
    Mijn zoontje heeft een slaapzakje van de Hema niet speciaal een winterslaapzak volgens mij. Het is er 1 waarvan je de mouwtjes erop en eraf kan doen (turquoise met auto'tjes erop). Die zitten er nu nog niet aan.
    Maar ik ben te bang dat ik mijn zoontje te warm aan kleed dat is niet goed toch? Hij kan beter te koud zijn geloof ik he?
    Hij heeft verder een romper aan met lange mouwen en een pyjama lange mouwen en lange broek.
    Het dekentje heb ik 1x dubbel gevouwen en zit in een dunne dekbedhoes.

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik heb dezelfde slaapzak en heb ook nu de mouwen er nog niet aan.
    Danian heeft ook een romper met lange mouw en een pyjama aan.
    Er ligt nu een laken en een dunne deken overheen, maar meestal is de deken wat dikker.
    Volgens mij heeft hij het nog warm genoeg, dus zolang het zulk weer blijft hou ik het zo.
    Ik denk als het 's nachts gaat vriezen ik de mouwen er aan doe en een extra deken als het nodig is.
    Je kindje geeft het wel aan denk ik als hij het koud heeft.
    Het blijft proberen denk ik.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Je kunt achter in het nekje voelen als je kindje slaapt of ie het warm genoeg heeft. Voelt het koud aan, dan mag er iets bij.

Hier heeft ze een romper, pyama met lange mouw + broek en dan een zomerslaapzak. Hierop een dekentje. Op de kamer is het 17 graden. Is het kouder dan nog een dekentje erbij.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hangt van je kindje af. Mijn zoontje slaapt in een pyjama (geen romper) en in het badstoffen slaapzakje van de Hema (geen mouwen of wattering) en begint onder een laken en een winterdeken. Hij kruipt er zelf onderuit maar is nog nooit wakker geworden omdat hij het koud heeft. Het is ongeveer 20 graden in het kamertje op dit moment. Hier dus geen extra dekens e.d.

5. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Bij ons wordt het nu s 'nachts best koud op zijn kamer, ookal staat de verwarming op 18 graden.. Dus hij heeft een romper + pyama en slaapzak aan en dan een laken met 2 dekentjes (van de hema, zijn niet heel dik) en dan heeft hij het niet koud, maar ook niet te warm. Als het echt gaat vriezen krijgt hij zijn winterslaapzak aan!

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Bedankt voor jullie antwoorden. Hij slaapt bij ons op de kamer dus kamertje is niet koud (hebben blokverwarming dus ook nooit verwarming aan op de slaapkamer.)
    Als het gaat vriezen doe ik wel 2 dekentjes denk ik.

Share This Page