Wanneer begon jullie kindje gericht een eerste woordje te zeggen naast papa en mama? Onze dochter zegt al een tijdje gericht mama maar nu lijkt het sinds een paar dagen of ze lief probeert te zeggen. Dat kan toch niet? Ze is bijna 8 maanden. Of waren er meerdere kindjes hier zo vroeg?
Wow, nu al gericht mama. Nou dat doen die van mij nog niet hoor. Tsja, hier tot nu toe alleen nog maar gebrabbel.
Mijn dochter zei al heel vroeg mama, maar vergat dat ook vlot weer . Wel zei ze echt al heel vroeg eten, met een maand of 8 ook. Daar bleef het overigens toen wel heel lang bij. En nu kletst ze de oren van ons hoofd en leert elke dag nieuwe woorden.
Sara is echt al heel veel bezig met kletsen. Vooral veel dadadada, bababababa, mamamamama maar als ze ons nodig heeft is het duidelijk hard MAMA! Bijvoorbeeld als ze wakker is en uit bed gehaald wil worden of zoals vanmorgen toen ze me ineens kwijt was en me ging zoeken. Normaal gesproken stopt het brabbelen geen seconde als ze wakker is. Behalve dan voor eten en drinken . Als ik haar oppak en met haar knuffel zeg ik vaak tegen haar dat ze zo lief is. Het woordje lief noem ik dan dus vaak. En nu lijkt ze dat na te doen want zodra ik haar oppak zegt zij LIE! Ik dacht eerst aan gewoon een willekeurige klank die ze aan het proberen is maar ze blijft het doen. En dan glunderen als ik zeg dat ze inderdaad lief is .
Sinds een aantal dagen zegt mijn zoontje : haiii en dan zwaait hij er bij (soms, niet altijd) maar hij zegt het zooo lief Hij brabbelt echt enorm! Hij zegt ook wel papa en mama en ummmma (oma), maar om nou te zeggen dat het gericht is... nee dat denk ik nog niet.
Mijn dochter is een echte tante kwebbel en kent al ruim 40 woorden. maar dat is wel veel voor haar leeftijd hoor!
Wat een snelle kindjes allemaal. Luc is 13 maanden en kent maar 1 woordje. Dat is geen papa of mama, maar kijk. Hij wijst de hele dag alles aan en zegt dan kijk. Blijkbaar doen wij dat ook veel Ik hoop dat er snel woordjes bijkomen, want het is wel een beetje saai zo haha
Hier met 14 maanden alleen maar mama tegen alles en iedereen. Inmiddels gaat het met sprongen! Sta er af en toe versteld van wat hij allemaal zegt.. Nou schijnen jongens vaker trager te zijn met taal, maar volgens het cb "moest" hij met 14 maanden toch wel 2 woordjes kunnen zeggen..
Eerste woordjes gericht rond 10 maaanden. Nu dit met bijna 13 mnd: - papa - mama - bah (als ik naar de wc loop ) - koek - oooooo - op - ja - nee
Met 7 mnd ofzo.. met 6 maanden zei ze gericht papa.. en tijdje later eten. En.toen ging het heel snel!!