kreeg net dit mailtje van de ábn' binnen ik vertrouw het niet meerdere mensen dit mailtje gehad?? Afdeling Online bankieren 0024917 Amsterdam, 16 Februari 2011 Ongelezen bericht ABN AMRO Bank Geachte heer/mevrouw, U moet u reader herstellen wegens een storing via de onderstaande link https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007/readerherstel.nl Let op ! Het kan zijn dat sommige computers het moeilijk hebben met de capaciteit van de website/brief en niet alles meer zichtbaar is. Bedankt voor uw medewerking. Hoogachtend, ABN AMRO Bank N.V. Afdeling Online Bankieren - Deze e-mail kan niet beantwoord worden. - Dit e- mailbericht is alleen bestemd voor de geadresseerden. - Indien dit bericht niet voor u is bedoeld, wordt u verzocht de afzender hiervan op de hoogte te stellen door het bericht te retourneren en de inhoud niet te gebruiken. - Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend
De bank doet nooit iets via de mail Als er iets is doen ze dit wel via post of nodigen ze je uit op kantoor Ik zou er in ieder geval nooit intrappen, je weet maar nooit
Niet te vertrouwen inderdaad! Vaak kun je dit soort berichten ook naar hen doorsturen, dan kunnen ze de website blokkeren.
Dit is gewoon de zoveelste poging om mensen zo gek te krijgen in te loggen via een niet-beveiligde site, zodat ze jouw gegevens kunnen pakken.... endaarmee je rekening leeghalen etc. Direct wegflikkeren die zooi!
Ook staat er in de mail dat de reader herstelt moet worden, maar het heet volgens ABN een identifier ipv een reader Bij Rabobank noemen ze het wel een random reader
Niet op reageren! Op mijn werk kregen we ook steeds een mail dat we opnieuw onze inlogggegevens moesten invoeren via de website omdat het allemaal vernieuwd was o.i.d. In de kleine lettertjes las ik een vreemd lopende zin, ik vermoedde toen al dat het geen officiele mail was. Al leek het wel heel echt, met logo en zo. Maar ik ben thuis ook bij de ABN en heb geen mail ontvangen. En alles werkt nog op mijn werk. Rotzooi dus. Ik denk dat er echt een bende actief is...
ABN doet dit soort dingen niet via de mail, ik heb ook veel van deze berichten in mijn ongewenste post staan. Niks mee doen gewoon verwijderen
By the way: in de mail die je ontvangen hebt staat een spelfout: u moet u reader herstellen. Het moet zijn uw. ABN zou nooit een mail versturen met een spelfout erin.
De link is wel echt van de ABN volgens mij...en is ook met een veiligheidscertificaat beveiligd. Ik zeg niet dat je er zomaar op moet klikken maar ik zou het niet direct spam willen noemen want je komt wel op de officiële site.
dit is puur fishing weggooien idd direct. Staat ook nergens je naam en adres enzo dan zou ik het soweiso niet vertrouwen
Je moet gewoon even boven die link in je mail hangen en dan zie je onderin je statusbalk waar hij *echt* naartoe zal gaan. Als dat niet de site van ABN amro is niet klikken. Ik krijg regelmatig van die mails van Facebook en Twitter dat er notifications openstaan ofzo.
Op de facebook pagina van abn staan meer mensen met zo'n mailtje en het is een fake mailtje... Abn heeft bij mij niet eens me mail adres...
Heb ook Abn. En als ik inlog bij hun staat er altijd boven in een zinnetje . Wij van de bank corresponderen nooit via de mail. Denk dus dat het mailtje niet echt kan zijn. Ze kunnen natuurlijk wel altijd een link maken naar de Abn toe die oplichters zo dat het lijkt als of het echt is. Niet op in gaan is mijn advies en de Abn raadplegen. Je kunt ze dacht ik 24 uur per dag bellen. Via de saldo en transactie lijn. Dus niks doen. En voor al geen gegevens invullen en idd het inlog apparaat heet e dentifier2 staat er op dat ding.
en als het echt de ABN AMRO zou zijn, zou het niet zo´n lullig kort mailtje zijn, maar eentje met een gedegen uitleg. Daar komt bij dat je altijd een brief thuis zou krijgen. En het is inderdaad een identifier, dus ik zeg ook fake, 100 %