Stomme vraag misschien..

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik had een hele tijd lang een openstaande vordering staan bij een deurwaarderskantoor. (was een heel lang verhaal, rekening op mijn naam van mijn vader die nooit betaald heeft blablabla, uit 2007 dus flink opgelopen in die tijd en uiteindelijk loonbeslag gelegd en dus afbetaald)

Nu was de hoofdsom van deze vordering ongv. 700 euro.
    Uiteindelijk is dit bedrag (JAJA hou je vast) 4000 euro geworden.

2010 heb ik nog gebeld wat het bedrag was en is mij toen verteld dat het nog 1700 euro was. Uiteindelijk elke maand ongv. 100 euro ofzo afbetaalt. Belde ik in mei 2011 weer en volgens mijn eigen berekeningen met wat ik elke maand afbetaald zou hebben had het bedrag net 500 euro moeten zijn.
    Neeee ik moest dus nog zeker 1500 euro betalen:$. Het kwam er op neer dat ik dus ongv. 1400 euro betaald heb, maar dat ik uiteindelijk daar maar een klein bedrag van mee heb afgelost. Derest was dus rente ofzo??? Heel apart.
    Kan dit zomaar? Heb al eerder een betalingsregeling gehad, maar op het moment dat er toen betaald werd is er geen rente meer bijgekomen.

Met loonbeslag hoeft het incassobureau ook niks meer te doen, want de werkgever maakt alles over.
    Heb ook al meerdere malen om een compleet overzicht (alle betalingen etc.etc.), maar dit krijg ik gewoon niet toegestuurd. Ja alleen de mededeling dat ik dat overzicht kan vinden op al mijn loonstrookjes :(.
    Ik kreeg alleen een brief met de hoofdsom, openstaand bedrag, rente, incassokosten, overige kosten etc.etc.

Klopt dit wel of is het maar een beetje een raar verhaal allemaal?

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Als je een schuld had van 1700 euro en je moet bijv 5% rente betalen is dat elke keer 85 euro rente per maand (ik weet niet hoeveel rente je moet betalen) Dus zou je elke maand maar 15 euro aflossen...
    Dus zou je maar in een jaar 180 euro hebben afgelost...

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Er is al eens beslag gelegd, dus er moet een vonnis zijn. Als de rente wordt gehanteerd die in t vonnis is toegewezen, dan mag dit idd. De rente wordt altijd toegewezen tot de dag der algehele voldoening en is soms zo hoog dat de vordering op blijft lopen ondanks day je afbetaalt. Je zou een rentestop kunnen vragen, maar zolang de hele vordering nog niet is voldaan, mag er rente berekend worden

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probeer in ieder geval een rentestop aan te vragen. In het vonnis staat een rente vermeld en die is vaak niet mals! Kan wel oplopen tot 25% :$ En die loopt dus gewoon door totdat je de laatste cent hebt betaald! en die rente is eigenlijk altijd over de hoofdsom!!!

Daarnaast loopt er al vrij lang een loonbeslag, dus op zich zou het wel redelijk zijn om een rentestop te krijgen.

Ik heb het vorig jaar ook bij de kop gehad en dacht ook allang en breed klaar te zijn of in ieder geval bijna.... bleek dus inderdaad ook een rente van 23% te zijn. Van mijn loonbeslag was dus steeds 300 euro rente en 100 tot 150 euro aflossing. Rentestop aangevraagd, die is toegekend en toen was het met een maand of drie ook bekeken.

Wel is de deurwaarder waar het loopt verplicht je een overzicht te geven van de totale vordering, wat er is afgelost en wat je aan rente hebt betaald. En wat je dus nog schuldig bent.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Weet niet of ze moeten laten zien welke betalingen zijn geboekt.

6. Partyrocker

Nou gelukkig is het al afbetaald, wou er zo snel mogelijk vanaf. Vooral toen ik achter de extreem hoge rente kwam. Overigens zeiden ze dat ik maar 500 euro rente had betaalt??? Dus vraag me af waar al dat andere geld voor was zo ongv.

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    heb je geen ovezicht gekregen ofzo?

8. Partyrocker

Wacht zal hem er even bij zoeken, heb er zelf echt totaaaaaaaal geen verstand van!

Ben allang blij dat het bedrag gewoon netjes is afbetaalt en ik dus niet meer voor nare verassingen kom te staan, maar toch. Vind het allemaal zoooo vreemd.

9. Partyrocker

Hebbes! Van 29-12-2011

Hoofdsom veroordeling 855.16
    Proces/Gerechtelijke kosten 342.20
    Betekening en bevel 81.71
    Executiekosten 2057.18
    Rente 169.50

Subtotaal 3505.75
    Ontvangen en overgebleven bedrag blablabla...

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Die executiekosten doen het hem dus! Maar dat is nogal een bedrag hoor! Ik zou daar wel een uitleg over willen hebben!

11. Partyrocker

Ja vond het ook wel een heeeeeeeel klein beetje raar...
    Maar zoals ik al zei, ik heb er totaal geen kaas van gegeten.

Heb eerst alles netjes afbetaald, klagen kan altijd nog, zolang ze maar geen geld meer van mij kunnen vragen.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Holy #$%$ wat een hoog bedrag.
    Heb er geen ervaring mee maar het klinkt niet logisch

13. Partyrocker

Wat houden de executiekosten eigenlijk in?
    Dit bedrag stond al open sinds 2007, maar mijn vader verzuimde te betalen, dus vandaar dat het zo lang is opgelopen en uiteindelijk bij mij werd verhaald omdat het simpelweg op mijn naam staat.

(uiteindelijk heb ik alle betaalde centjes wel netjes teruggekregen van papa hoor :))

14. Partyrocker

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dat zijn gemaakte kosten van bijvoorbeeld de deurwaarder.
    Die mensen moeten ook betaald worden..

Fijn dat je vader je terugbetaald heeft, maar in het vervolg beter meteen die 700 overmaken.. ;)

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dat lijkt ook zo wanneer je er geen verstand van hebt of niet met dit soort dingen te maken krijgt.

Wij hebben zelf een bedrijf en moeten regelmatig iets uit handen geven aan een incassobureau.
    Soms dragen die het dan weer over aan het deurwaarderskantoor.

Niet vergeten dat al die mensen die zich over de zaak buigen ook betaald moeten worden, en het werk dat er in gaat zitten is niet mis!

17. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Oh ja, je wordt er ook voor gewaarschuwd hè.. op de betalingsherinneringen en later de aanmaningen staat dat wanneer je niet betaald de zaak uit handen gegeven wordt, waarbij de incassokosten "voor uw rekening" zijn.

Deel Deze Pagina