mailtje abn

Discussie in 'De lounge' gestart door veghelsemeid, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Die krijgen wij op het werk dagelijks...op de site van abn staat een mailadres waar je dit soort mailtjes naar door kan sturen.

Dan gaan zij erachteraan, ik zou ze niet bellen want als iedereen hier om gaat bellen zullen ze wel gek worden bij abn.

ABN stuurt nooit dit soort mail, die bellen eerder

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oh sorry, val in herhaling, het is nu wel duidelijk dat het een identifier is :D

3. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ojee, ik heb uit nieuwsgierigheid nu wel op de link geklikt. Dit zou toch geen kwaad kunnen? Je komt trouwens volgens mij wel op de officiele website terecht.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zolang je verder niets hebt ingevuld oid, kan er niet veel mee gebeuren.
    Het ziet er idd redelijk vertrouwd uit, maar zoals gezegd een bank zal NOOIT via de mail dit soort gegevens van je vragen!

5. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij internet criminelen zie je wel de site maar bij hun zien ze wat jij invoert...dus het lijkt alsof het de site is maar in werkelijkheid niet.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Ik dacht even dat je een mailtje had ontvangen over Algemeen Beschaafd Nederlands. Ik ontdekte ook een foutje. Er staat u reader ipv uw reader. Idd even contact opnemen met je bank en niet op het mailtje reageren.

7. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Niet om je bang te maken, hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk, maar als je wel op de link hebt geklikt, kan het zijn dat je daardoor een virus binnen haalt op je computer, waardoor internetcriminelen alsnog geld van je rekening af kunnen halen. Als je contact opneemt met ABN AMRO en aangeeft dat je op een link in een phishingmail hebt geklikt, zorgen zij er voor dat je verdere instructies krijgt.

Zulke mails komen echt niet van ABN AMRO zelf af en ABN AMRO zal nooit vragen om inlogcodes/pincodes etc.

Dus mensen, niet ingaan op die mailtjes, direct verwijderen (ook uit je prullenbak!!)

(werk bij de afdeling IB van ABN AMRO:))

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Idemvhier in Belgie, krijg zelf regelmatig post van mijn banken (zit er bij een hele hoop). Dat er weer een of ander spammer de ronde doet en bij alle banken is het steeds hetzelfde zinnetje in de brief.
    De bank vraagt NOOIT om persoonlijke gegevens via e-mail.
    Dus weggooien die handel.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik snap niet dat mensen daar nog altijd intrappen?! Het is toch wel algemeen bekend dat geen enkele bank vraagt om inloggegeven of resetten van gegeven over de mail?? Nooit op een link klikken. Het kan software installeren waar je nooit meer met goed fatsoen vanaf komt.

En mensen die een beetje handig zijn met internet kunnen pagina's maken (fronts dus) die bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Logo's linken e.d. kunnen prima van het internet gehaald worden en in een fake pagina gezet worden. Het is wat daar achter zit wat niet pluis is.

Weggooien en je bank informeren dus

10. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend werkt bij de abn en heeft ook al eens van een klant te horen gekregen dat hij een dergelijk mailtje kreeg. Niet op reageren, want het is niet van de abn!

Deel Deze Pagina