Even een vraagje: Hebben jullie je kind voor een reis laten vaccineren door de GGD of je huisarts/assistente? Gaan naar Turkije dus hep a junior is de enige nodige wat ik begreep.. Bedankt!
Mijn zoon is inmiddels 8x in turkije geweest maar heb hem nog nooit laten vaccineren tegen hep. A. Ik ben zelf ondertussen >25 keer geweest en heb 1 malig (22 jaar geleden) een hep.A vaccinatie gehad daarna niet meer. Ik vind het overbodig.
Bedankt voor je reactie maar ik vroeg niet of ik wel/niet moet vaccineren. Dat staat niet der discussie bij mij.. Wij laten ons kind wel vaccineren en zijn het zelf ook. Ik vraag waar ik voor mijn kind het beste heen kan gaan..
Voorheen kon dit bij de ggd maar nu moesten wij hiervoor naar een speciaal vaccinatiebureau dat in het ziekenhuis ligt. Tenminste bij ons ligt het in het ziekenhuis.
Ik ben zelf dokters-assistente en wij doen de reisadviezen omdat we een gecertificeerd centrum zijn, Houd er wel rekening mee dat we ook een advies maken en dit moet je ook betalen.
Wij hebben voor ons zelf een aantal jaren terug laten vaccineren door de huisarts. Werd toen nietvolledig vergoed, ggd wel. Maar daar moesten we een afspraak maken, huisarts kon tussendoor en daarhoefden we niet voor te reizen. Ik zou zeggen: kijk wat de verschillen zijn en wat voor jou belangrijk is. De toediening zelf is niet verschild naar mijn weten niet
Kijk ook even naar je zorgverzekering. Ik wilde ze bij de huisarts halen, maar die verwees me door naar een andere locatie waar de zorgverzekeraar de inentingen vergoed. Mijn dochter kreeg hep a en b en ik volgens mij dtp en we hebben geen cent hoeven te betalen, ook niet het consult of het inentingenpaspoort.
Wij hebben ons laten vaccineren en hier altijd baat bij gehad. Ik vind het geen overbodige luxe. Wat ik begrepen heb is dat wanneer je kindje nog in het vaccinatie programma zit het niet nodig is.
Bedankt! Ga ik eerst even nakijken waar ik het vergoed krijg en waar niet. Ben aanvullend verzekerd dus krijg inderdaad een groot deel vergoed. Jammer als ik dat dus misloop!
Thuisvaccinatie.nl heb ik het laten doen. Die komen gewoon bij je thuis vaccineren en het word gewoon vergoed, je kan op hun site kijken wat je precies vergoed krijgt als je aangeeft welke zorgverzekering je hebt. Echt superrelaxed!
Ik vroeg die vraag laatst aan de verpleegkundige van het consultatiebureau. Ze zei dat het niet hoeft. Ik ga volgende maand ook naar Turkije
Onze dochter hoefde 2 jaar terug niet gevaccineerd te worden. Ze was toen wij naar Turkije gingen 2.7 jaar. Ik heb het na gevraagd bij de apotheek en die heeft voor ons een advies op maat gemaakt. Moesten allemaal papieren invullen en alle vaccinaties die zij en wij gehad hebben daar ook op invullen. Wij moesten wel en zij dus niet. Ik kreeg de spuiten mee en kon het doen bij de huisarts of ggd. Als ik het vergoed wou hebben van het ziekenfonds moest ik het bij een ggd arts doen. Deed ik het bij de huisarts dan kreeg ik 80% vergoed. Dus idd even je verzekering vragen/nakijken. Fijne vakantie alvast. Turkije is erg leuk, mensen zijn erg vriendelijk ook naar kleine kinderen toe zijn ze heel vriendelijk.
Hier net terug uit Turkije en beide kindjes hebben hier hep a vaccinatie gehad onze dochter de 2e en zoon 1 e. Hebben dit gewoon bij de huisarts gedaan en alles vergoed gekregen
Vreemd he die verschillende adviezen? Ik had juist van de huisarts begrepen dat hij wel moest.. bel de ggd straks wel even.. ja turkije super! Ik ga voor de 5de keer maar voor het eerst met onze zoon. Afgelopen jaren binnen europa gevlogen dus toen is het niet aan de orde geweest. Heb er zin in! Bedankt!