Maine coon kitten aanschaffen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kelly19, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ik heb dus 6 coons, ze eten hier hun brokjes, eten wat mijn dochter uit de kinderstoel mikt en hondenbrokjes. Wel staat de coon erom bekend dat ze er nieuwsgierig zijn en dus ook graag alles willen proeven en dan vooral van jou bord:) Ze zijn tot op hoge leeftijd speels en beginnen pas volwassen te worden rond hun derde, ook is de groei dan pas klaar al zwaren ze nog wel wat uit tot hun 5de. Mijn grootste kater zal rond de 10 kilo zitten en de kleinste poes rond de 5 kilo. 2 van mijn coons zijn enorme klittenbalen en rond de rui periode ineens ook in de klit en vervilting, deze twee worden jaarlijk geschoren de andere vvier hoef ik zelf niet te kammen. Het is ook een natuurras dus eigenlijk zou dit ook niet nodig moeten zijn. 6 coons en alle 6 zeer verschillend. Ondanks hun speelse en nieuwsgierige karakter is het goed te doen zoveel coons.
    Afzetten van de tuin, houdt er rekening mee dat het meesterlijke klimmers zijn en een stroomdraadje doet ze weinig, ze zijn zo slim om zich daarom heen te manovreren:) Wij hebben onze tuin afgezet met net www.nettenlijn.nl Veel plezier met je knappe mini!

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb totaal geen verstand van katten dus had even afbeeldingen gegoogled. Zijn die maine coon katten allemaal zo reusachtig? :$

3. Siri1981

Siri1981 Actief lid

4 jun 2011
    130
    0
    0
    reisagent
    Wat een schatje zeg!!!
    Ik heb zelf een Noorse Boskat met Stamboom van ruim 3 jaar lopen.
    Het is een heerlijke ex kater.
    Boskatten zijn iets minder groot en grof.
    Cream tabby Mackerel White.
    Wij hebben hem van een erkende cattery in noord Antwerpen.
    Het zijn echt dieren met karakter, maar ongelooflijk nieuwsgierig en knuffelig.
    Hij zit nu ook tussen mn armen op schoot terwijl ik tik hahaha

Veel geluk met jullie aanwinst!

Groetjes Siri1981

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #24 lovewinnie, 6 jun 2011
    Laatst bewerkt: 6 jun 2011
    wij hebben een maine coon gehad en moeder was dus een maine coon en vader een boskat. het was een erkende fokker die normaal alleen volle rassen fokte maar dit was een ongelukje :). ouders waren bijde gezond en kitten waren erg mooi. ze waren tussen de 150,- en 200,-. geent, onwormt, ontvlooit en kregen voeding mee. er was geen stamboom maar had er wel de 150,- voor over. de kitten werd een prachtige poes en helaas hebben we hem weg moeten doen. niet omdat hij lastig was of iets dergelijks want het zijn zulke lieve beestjes maar een maine coon is erg gehecht aan zijn baasje en is geen poes die je moet nemen als bijde werken want dan kan je beter een straatkat pakken. ze vragen veel zorg een aandacht en dat had ik er niet meer voor. gelukkig heb ik nog regelmatig contact met zijn nieuwe baasjes en heeft nu een leuk gezin met een flinke lap grond (boederij) en 2 kinderen en andere huisdieren.

als je dus geen stamboom hebt dan zou ik wel vragen of je de papieren van de ouders mag zien. of ze kwa gezondheid etc in orde zijn. onze kitten was gekeurd bij het enten en dingen zoals het hartje etc waren gecontroleerd. (hartjes mankeren nog we is wat als een ras met ander ras is gekruist)

dit was onze maine coon/boskat

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    en ja maine coon katten zijn na mijn idee allemaal erg groot. op deze foto was onze maine coon nog geen jaar maar al wel heel erg groot

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

Mooie poezels! :D

Deel Deze Pagina