maine coon

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wie van jullie heeft er een maine coon kater?
    wij zijn ons aan het orienteren om zo'n prachtige kater aan te schaffen... uiteraard met stamboom en al die dingen... maar wat ik graag zou willen weten is hoe de verzorging is van deze katers/poezen? en hoegroot is jouw poes/kater dan? ze worden namelijk erg groot... mijn man wilde er altijd al zo eentje.... sinds onze kater overleden is... nu zijn we verhuisd, en zijn we op zoek! zo spannend!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had er een, en vier poezen. Hij is overleden met anderhalf jaar aan fip.

Hij woog 9 kilo toen hij 1 was, helemaal zwart. Verzorging is een keer p.w. goed borstelen.

Ze verharen wel veel. Wij hebben hem laten castreren toen hij 13 maanden was, als je ze te vroeg castreert groeit de plasbuis niet goed uit waardoor ze plasproblemen kunnen krijgen aangezien ze tot hun derde blijven groeien.

3. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Main coons zijn super. We hebben laatst een bank gekocht via marktplaats bij toevallig een achterneef van mijn man. Hun fokken main coons. Prachtige katten, ook waren ze zeer lief naar ons zoontje toe. Heel voorzichtig snuffelen. Ik wil er ooit ook een hebben.

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik heb geen Maine coon maar een Britse korthaar (whiskas poes) maar men die haren zijn al verschrikkelijk! Ik vind Maine coons ook prachtig maar die haren zijn nog erger...

5. daaniejj

daaniejj Actief lid

19 feb 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Wij fokken ze.. Het verharen vind ik zelf wel mee vallen en ik vind die kleinere stuggere haren van kortharen veel vervelender. Maar wij stofzuigen wel iedere dag.
    Gecastreerde katers worden toch wel minimaal 6,5 kg maar gaan eerder richting de 8 a 9 kg en dan heb ik het niet over mega dikke katten.
    Het is gewoon een super mooi en lief ras en ik zou niet meer anders willen! :)

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.672
    1.429
    113
    Een van de weinige kattenrassen die ik echt mooi en super vind. Ze zijn groot en qua karakter vind ik ze meer lijken ip een hond dan een kat dus pracht beesten. En inderdaad 1x per week goed borstelen maar ze verharen natuurlijk wel ;)

7. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij hebben een maine coon en een britse korthaar.
    De coon is heel rustig. Als het hem te druk wordt, gaat ie weg. Zijn haren zijn vlokjes. De brit laat overal korte haartjes na. Die vind ik lastiger schoon krijgen.

8. MLkids

MLkids Niet meer actief

Een goede vriend van mij is begonnen als fokker en geeft heel eerlijke en oprechte informatie.

Even googlen op wabanaki, hij is iedere dag gewoon bereikbaar op het telefoonnummer wat op de site staat.

Wij wilden een kitten aanschaffen via hem maar Maar na veel overleg met hem kwamen we erachter dat onze hond dus nog een beetje te jong en te wild is om de kitten een stabiele en rustige basis te geven (zodat hij niet achterna gesjeesd wordt door een grote hond). Dus om deze reden hebben we een kitten uit het nest afgeslagen en wachten we tot onze grote lobbes rustiger is.

9. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Vind ik leuk. (maar ik heb er geen, nu ff de ruimte niet voor)

10. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben er 2, een kater en een poes. Ze zijn echt super lief ook naar de kleine lekker knuffelig. Het verharen valt wel mee, die van mij verharen meer in plukjes...

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Je mag bob wel lenen om te oefenen.. Hij kan wel een maine immiteren :D

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Maine coons zijn echt heel leuke katten.
    Het is jammer dat ik zo allergisch ben anders hadden wij er vast wel 1 gehad.
    ( al gaat het qua allergie beter met een coon dan een britse korthaar. Daarbij houd ik het amper een uurtje in huis vol)

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Maine coons zijn geweldig!
    Heb er ook 1 gehad Roderick, super lief voor kinderen en eigenlijk best rustig.
    Ik vind het verharen wel meevallen, maar stofzuig toch wel minimaal 1 maal per dag. Dat weet je van te voren vind ik.
    Borstelen 1 keer per week goed en niet te vroeg laten castreren.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    geweldige reacties! wij zijn eruit... we hebben een poesje gevonden... januari komt ze bij ons!!!

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oh wat leuk zeg...*jaloers*...Weet je al hoe ze gaat heten?

16. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ik heb Coons gefokt en kan je daarom ook vertellen dat ze werkelijk geweldig zijn! Eens een coon, altijd een coon! De zilveren klitten sneller en verharen meer. Ik had zelf wel eens het idee dat de verdunde kleuren meer verharen. Wit verhaart het meest:) maar goed, goed voer is erg belangrijk hierin, zo ook zich fijn en gelukkig voelen. Veel plezier met je à.s. Kitten!

17. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk voor je! Spannend hoor. wat mij betreft 1 van de mooiste kattenrassen. Wij hebben 2 maine coon katers, broertjes van nu 6,5 jaar. Niet overdreven zwaar, rond de 6 kilo. Daarbij ook nog een brits korthaar poesje van 5. Ik moet zeggen dat ons britje wel iets makkelijker is wat betreft onderhoud en karakter :). Zij verhaard nauwelijks, is rustig en lief. Die mannen zijn soms verschrikkelijk haha. Ze worden nu wat rustiger maar ze hebben af en toe de tent afgebroken hier. We hadden niet voor niks kindersloten op de keuken kastjes (en nee, toen hadden we nog geen kind ;)) Wij brengen ze 1 a 2 keer per jaar naar de trimsalon om te laten plukken. 1 van de twee heeft een moeilijke vacht en hij is een ramp om te kammen, met gevaar voor eigen leven zeg maar. Ook elke dag stofzuigen is zeker nodig, anders ben je aan het haren happen en zit alles onder. Maar het zijn vooral pluizen dus wel wat makkelijker te verwijderen.

in ieder geval veel plezier met je kleine coon straks!

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dankjewel... dat verharen hoor ik meer... dat word an maar wat extra stofzuigen en dweilen... heb ik er wel voor over :p en kleding rollers haha... ze gaat Tabby heten...

19. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Toppie! Leuke naam ook!! Veel plezier met jullie coontje :D...

20. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hahaha mag jij Billy buiktas lenen :p

Deel Deze Pagina