Ik zit nu in mijn zwangerschapsverlof. Maar na mijn verlof wil ik niet meer gaan werken. Althans totdat de jongste op school zit blijf ik thuis bij de kids. Dit is nu in elk geval goedkoper voor ons. We zouden voor 3 kids aan kdv, vso/bso en taxi zelf 600 euro pm moeten gaan betalen. Dat is mij echt te veel. Maar kan ik nu al mijn ontslagbrief schrijven om per 1 april ontslag te nemen? Ik moest nu namelijk al wel de kdv en bso stoppen ivm het termijn. Omdat ik kdv al per 1 febr stop. Ook kunnen we 1 auto eruit doen. Ik wil dit soort dingen gewoon vast regelen. Maar kan ik dat gewoon zo doen of is het zo als je je ontslagbrief schrijft dat je dan de maand erop al ontslag moet nemen. Anders laat ik die brief nog wel ff zitten hoor.
het klinkt misschien akelig, maar ik zou pas opzeggen ná de bevalling. ik hoop van harte dat er zometeen een gezond, lief kleintje geboren gaat worden, maar ik heb het in mijn werk al weleens meegemaakt dat er toch nog iets mis ging. als je je baan dan al hebt opgezegd kun je niet meer terug! je hebt ws een opzegtermijn van een maand en zou dus ook niet eerder een ontslagbrief sturen.
Ik zou gewoon pas opzeggen na je bevalling, en de opzegtermijn die voor jou geldt in acht nemen en niet meer dan dat. Het is niet gebruikelijk om zo vroeg al op te zeggen. Hangt natuurlijk ook van de relatie met je werkgever af...
Nee ook ik zou in ieder geval nog wachten met opzeggen tot na de bevalling en kijk dan ook even je herstel aan... Ik bedoel er zal maar iets gebeuren met jou of je kindje en dan zit je zonder werk. Check even wat je opzegtermijn is en zorg er voor dat je op tijd die brief verstuurd. Dus bij opzeggen per 1 april, en een opzegtermijn van 1 (kalender)maand, dan moet je uiterlijk je brief 25 februari wel hebben verstuurd. De opzegging moet nl voor 1 maart dan binnen zijn bij je werkgever. Owh en mbt je vraag... nee het is niet zo dat je bijv nu al je opzegging doet, dat je dan per 1 februari al ontslag hebt. Je geeft nl zelf aan dat je het per 1-4-13 zou willen.
Hoi, ik heb ooit een baan opgezegd die me erg aan het hart lag. Ik heb toen een opzegtermijn van 4 maanden gehanteerd, zodat zij iemand konden zoeken, en ik nog iemand kon inwerken. Niet gebruikelijk, maar je kan er iig in vermelden dat je je contract per 1 april wilt opzeggen. Groetjes!