Wij hebben ook een Maine Coon gehad maar ze is helaas met 4 jr al overleden aan plotselinge hartklachten. Een Maine Coon is hier wel gevoeliger voor als andere kattenrassen en het komt bij dit ras helaas ook vaker voor... Wij hebben onze Maine Coon ook bij een betrouwbare fokker gehaald met stamboom etc etc en zij had ook 1 van haar Coons al met 3 jr moeten afstaan. Google er in elk geval maar eens op want je zou ze hier wel op kunnen laten testen elk half jaar. Qua karakter zijn ze geweldig, superlief en ik vind het verharen reuze meevallen en makkelijk schoon te krijgen.
oh wat naar!! ik heb me erover laten informeren en idd ze zijn gevoelig voor bepaalde ziektes.. de ouders zijn getest en hebben alles doorstaan.. ook heeft ze een stamboom en entingen... de eerste enting krijgt ze vandaag... de tweede 3 weken later... daarna mag ze bij ons komen wonen... blijft altijd een gok... hoop dat je lang en gelukkig en gezond mag blijven bij ons! lijkt me vreselijk als ze zoiets zou krijgen..
Hier ook een maine coon kater. Nou ja ex kater. Fluffer. Echt superleuke en lieve katten. Hij komt bij ons wel buiten en iedereen kent hem ook in de buurt.Voor niks en niemand bang.Loopt altijd mee rondje met de hond uitlaten. Wij hebben een vaalrode. Klitten vallen hier wel mee,lijkt meer een beetje gladde vacht. en haren tja idd wel elke dag stofzuigen. Wij hebben hem (2e hands gekocht ) wel met stamboom en zou hierna graag weer een coon maar vind ze als kitten enkel zo enorm duur.