Ik vroeg mij af of jullie exclusief verzendkosten bieden of inclusief. Ik vind het zelf nogal logisch dat je biedt zonder verzendkosten en dat die voor rekening koper komen. Dat is ten eerste in het maatschappelijk verkeer overal zo. Prijs is altijd zonder verzendkosten. Kijk maar naar webwinkels, AH bezorgkosten etc. Ten tweede is het niet mijn probleem dat een koper te ver weg woont om te komen halen, dan wacht ik wel op koper in de regio of iemand die wel kosten voor zijn rekening neemt (zoals het ook hoort volgens mij). Het verbaast mij dat ik wel eens biedingen krijg van marktplaats waarbij mensen de verzendkosten als onderdeel van hun bod zien. Kom maar halen dan, denk ik dan. En als dat te ver is, bied dan alleen op dingen uit je eigen regio. Dus brand maar los. Wat doen jullie en wat vinden jullie normaal? En dan gaat het mij om biedingen op kleding en speelgoed etc. Grote dure dingen (maar die verkoop of koop ik zelf nooit op marktplaats) of een koop van meerdere dingen voor een hoog bedrag, zou ik mij eventueel van kunnen voorstellen dat verkoper verzendkosten op zich neemt, dat is bij webwinkels ook zo. Ik weet dat ik bij mijn advertenties kan zetten dat verzendkosten voor rekening koper zijn en dat ga ik dan misschien ook maar voortaan doen. Maar ik vind het eigenlijk de omgekeerde wereld.
Ik bied altijd zonder verzendkosten. Maar voor de dombo's die er rondlopen zet ik er altijd bij dat de verzendkosten voor eigen rekening van de koper zijn.
Ik bied exclusief verzendkosten, hoewel dat maar zelden voorkomt aangezien ik liever op een item bied wat ik makkelijk op kan komen halen.
ben het helemaal met je eens kosten zijn voor de koper. ik bied dan ook altijd zonder verzendkosten. of biedde eigenlijk heb van dat hele marktplaats wel een beetje mn buik vol zo langzamerhand dus zoek alleen dingetjes in de buurt. ik heb een x gehad dat mensen een tentje wouden overnemen maar ze moesten er 50 km voor rijden heen en 50 km terug dus er moest wel wat van de prijs af. anders hadden ze zulke hoge benzine kosten. heb ze even heel duidelijk uitgelegd dat dat niet mijn probleem is, en dat ze dan maar een tentje in hun eigen omgeving moeten zoeken, ik ga zeker niet voor de vervoerkosten van een ander opdraaien ben je gek. werden ze me toch pissig van!! kreeg ik allemaal mailtjes dat ik blij moest wezen dat er iemand was die dat tentje over wou nemen en dat ik nooit weer iemand zou vinden die helemaal naar friesland wou rijden om dat tentje op te halen. uiteindelijk heb ik het tentje 3 dagen later verkocht aan iemand uit amsterdam hahaha dat is 120 km heen en 120 km terug en die bood wat ik ervoor wou hebben. alsof ik zo iets dan nog zou gaan verkopen nadat ze me zulke mailtjes sturen........ daarom voor mij is tegenwoordig mp verleden tijd. leverd alleen maar frustraties op
Ik bied meestal incl verzendkosten maar niet omdat ik dan de verzendkosten niet meereken. Ik bied dan gewoon wat ik er incl verzenden voor over heb, en het is dan aan de verkoper of hij met dat bod akkoord gaat. Merk heel vaak dat vooral met pakjes verzenden de verzendkosten fluctueren, tussen postnl, kiala, dhl, dus vind dit voor mezelf juist makkelijker.
Ik bied ook altijd exclusief verzendkosten. Als ik een advertentie plaats op mp zet ik het er wel altijd bij dat de verzendkosten voor de koper zijn. Eigenlijk niet meer dan logisch lijkt mij.
Het is toch altijd exclusief verzenden. Voor hetzelfde geld wil je het op komen halen en dan heb je er niets mee te maken.. Als iemand een bod doet inclusief verzenden dan stuurt diegene dat via de mail en dan kan je er onderling overuit komen.
Aha, dat zit er dus achter. Maar de verzendkosten staan als het goed is toch bij de advertentie. Ik weeg kleding altijd en zet dan exact bedrag van verzendkosten erbij via post.nl
Dat vermoedde ik al . Maar doe je dat dan ook als er bij advertentie staat dat verzendkosten voor rekening koper zijn?
ik bied als ik het niet zelf ophaal met verzendkosten. ik stuur dan een mailtje met bv. ik bied 15 euro inclusief verzendkosten
ik bied met en zonder verzendkosten.. als iemand bijv. 25 euro wil hebben voor iets en ik niet meer dan 30 wil betalen (incl. verzenden) dan zeg ik als tegenbod 30 incl verzenden ipv 31,75. dat is nou toch juist waar marktplaats om gaat? je koopt iets (gebruikts) over van een particulier, dan mag je proberen af te dingen.. het is aan de verkoper om te zeggen of die ermee akkoord gaat. bij handelaren met nieuwe producten ding ik (meestal) niet af. dat vind ik anders
Ik bied in principe zonder de verzendkosten. Wel stuur ik soms een mail waarbij ik aangeef dat ik interesse heb in item A, D, F, Y en dat ik dan X biedt evt inclusief of exclusief verzendkosten. Het is dan aan de verkoper om dit te accepteren of met een tegenbod te komen. Wanneer ik een bod ontvang en daarmee akkoord ben, dan stuur ik bericht terug dat ik akkoord ben met Bod Y exclusief verzendkosten ad Z. En vraag dan of ze het totaalbedrag willen overmaken.
Precies dit. Ik vind het ook een beetje een 'sport' om iets goedkoper te krijgen. Niet irreëel ofzo, maar idd net zoals jouw voorbeeld afgerond naar onderen ipv gevraagde bedrag plus verzendkosten.
OK, nou ik vind het dus vervelend en onoverzichtelijk als mensen gaan afdingen via verzendkosten. Ik heb liever dat ze een bod doen en dan het bedrag zonder verzendkosten noemen. Ik zit gewoon niet op dat soort gedoe te wachten. Bied wat je ervoor wil betalen (of eigenlijk net iets minder natuurlijk als onderdeel van het onderhandelingsspel) maar laat die verzendkosten erbuiten. Het is gewoon appels met peren vergelijken omdat verzendkosten samenhangen met gewicht en niet met waarde van het voorwerp. Om die "truc" te vermijden ga ik nu denk ik voortaan iets erbij ga zetten als "verzendkosten zijn voor koper, bij uw bod worden door mij altijd de verzendkosten erbij opgeteld voor het bedrag dat u bij akkoord dient te betalen" . Of zou dat geen zin hebben, omdat je dan altijd toch mensen houdt die inclusief bieden (al dan niet via de mail) ? Wat doe jij nou, Meril (en anderen die inclusief bieden), bied je evengoed inclusief als mensen bij advertentie zetten dat verzendkosten voor koper zijn?
Dat is heel goed mogelijk, dat ligt gewoon aan het artikel waarop je biedt. Maar dan nog zal ik altijd een mail sturen met daarin mn bod met de vermelding dat het een "bod incl verzendkosten" is. Bied ik gewoon, dan gebruik ik de "bieden" knop