Maine coon

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja dat zal dan wel, is altijd nog onze poes... niet vd fokker... wat wil die doen dan? is ons eigendom... we hebben ook een eigendoms bewijs... dus tja... dat vind ik namelijk een beetje vreemd dat een fokker dit bepaald..

2. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja zielig, in de eerste plaats omdat je je niet houdt aan de afspraken met de fokker over voortplanten. Omdat jij graag je zin door dramt en zo graag een nestje wil. En in de tweede plaats omdat je over de mensen hier zegt er geen verstand van te hebben.

Daarnaast zou ik dit eens doorlezen:

Wat kan er allemaal misgaan bij het fokken van een nestje?

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik dram mijn zin door? nee dat zeg je verkeerd... als wij een nestje willen met onze poes dan doen we dat gewoon... heeft niemand wat over te zeggen... dusss

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en ja geen een zwangerschap is zonder risico's he... dat snap ik echt wel hoor... en heb ik allang doorgelezen dat stukje op het forum...

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Je dramt wel je zin door er staat in een goed contract dat je a niet mag fokken.
    Ja eigendomspapieren die heb ik ook van mijn straatkat uit het asiel dat zegt niets.
    Het gaat om stamboompapieren en zolang jij geen sterilisatie uit heb laten voeren heb jij die niet.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou die hebben we wel hoor.... we mochten haar niet gebruiken voor nesten fokken en alles doorverkopen... als we zelf een nestje wilden kon dat gewoon.... ik zal haar eens bellen... want wat jullie zeggen slaat echt nergens op...;)

7. paula1984

8. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    vergeet je ff niet dat JIJ contractbreuk pleegt, als het in je papieren staat.

jammer he, als mensen je niet naar jou zin praten,:$ beetje gaan zeggen dat hier geen kenners zitten, jij scoort punten, maar niet heus!

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Dan is degene die jou jouw poes heeft verkocht ook een f*cker, een goede fokker zal dit nooit toestaan bij een liefhebberskat.

En wat wij zeggen slaat wel degelijk ergens op, het past alleen niet in jouw straatje dus dan klopt het volgens jou niet.

10. paula1984

Dat heb ik dus ook al duidelijk willen maken maar ja;)
    Ik denk dat ze mss had gehoopt dat iemand hier zijn kater aan zou bieden

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Officieel mag een fokker de stamboompapieren niet achter houden, doe horen bij de kat en moeten bij overdracht van de kat ook gegeven worden.

Maar ik snap zo goed dat fokker dit doen!! Dan weer je mensen zoals TS die "voor de leuk" een nestje willen.

12. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik bied 1 van mijn 8 katers wel aan hoor! (Dan duurt het nog wel even voor ze een nestje heeft :D:D:D)

13. paula1984

Okee bij onze raggdoll wel zo gegaan en idd begrijp ik dat erg goed van een fokker dat voorkomt dus dit soort nesten.
    Wij hebben nooit willen fokken gewoon een mooie zuivere kat.
    We kregen ook een nette korting ondat we geen fokkers zijn en die papieren vinden wij niet interessant een lieve kroelkont wel

14. paula1984

Gezelligheid kent geen tijd he;)

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou van jullie hoef ik zowiezo al geen kater.. ;) die zoeken we liever zelf uit... maar echt het boeit me vrij weinig wat jullie van me vinden want ken jullie niet... en daarbij ik hoef ook ECHT geen punten te scoren bij mensen zoals jullie dusss... sluiten maar dit topic want dit gaat echt nergens over.. wat een bullshit,,, ongelovelijk hey...

16. Username

Username Niet meer actief

Ik had een heel verhaal getypt. Volkomen zinloos. Dus ik houd het bij 'sommige mensen, zucht.........'.

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh..ik ook.. Had het gene willen vertellen wat heel veel meiden hier al verteld hebben..maar oke..je weet t al..

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Onze reacties lagen niet in de lijn der verwachting, begrijp ik?

Neem eens een kijkje in het asiel, voordat je aan het vermeerderen (goede benaming!) slaat, want daar zitten genoeg leuke en lieve kittens en katten van mensen die een "oh-wat-leuk!-nestje" genomen hebben. Het lijkt me veel waardevoller om die eerst een gouden mandje te bieden...

Zoals iemand eerder al zei: heb je al wel over de financiƫle consequenties nagedacht? Wat als de poes een keizersnede nodig heeft? Weet je wel wat dat kost? Of ander medisch ingrijpen? Nou, grijp de portemonnee maar vast.....

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja ik ben van mening dat als je een dier aanschaft jij er verantwoordelijk voor bent. Het is aan de fokker de persoon erop uit te zoeken.

Ik begrijp waar een fok verbod voor is en als grote dierenliefhebber ben ik tegen broodfok en "oeps" nestjes.

Maar... nergens staat dat zon contract geldig is. Wet overstemd dit.

Ook vind ik er niks mis mee als iemand graag 1x een nestje zou willen en er zelfs al toekomstige baasjes voor heeft en de middelen heeft om het goed te laten verlopen.

Kunnen meer mensen een voorbeeld aan nemen...

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vraag me ook af of iedereen hier zn dier uit het asiel heeft. .. want ja... er zitten er genoeg. Dan moet je ook niet naar een fokker gaan als je dat zo belangrijk vind.

Deel Deze Pagina