Vrees dat ze dat toch al moeten voor heeeeuuul veeeull mensen die het verrekken hun kat te laten helpen. Meestal mensen in de minder bedeelde wijken
Maar het gaat mij ook om de argumentatie van TS. Die is feitelijk onjuist. Als je dat al niet helder hebt, moet je imho niet aan een nestje gaan beginnen. Dan is er vast nog veel meer verkeerde informatie. Daarnaast wil ze willens en wetens het contract van de cattery naast zich neerleggen. Oké, ik ben het met je eens dat je nog maar moet afwachten of zo'n contract standhoudt in de rechtbank, maar waarom ga je er dan mee akkoord? Koop dan een poes waar wél mee gefokt mag worden. Die zijn er ook. Maarja, die zijn duurder en het onderhoud (testen) kost meer geld en dát zal wel niet de bedoeling zijn.... En ja, wij hebben, naast een raskat, ook een kat uit het asiel
Wat een poeha zeg! Als fokkers niet willen dat er met hun kittens gefokt wordt, dan moeten ze die maar gesteriliseerd af leveren bij de nieuwe baasjes, en een stamboom hoort idd bij de kat en niet bij de fokker waar het beestje vandaan komt. Vind het echt onzin dat ts nu helemaal afgebrand wordt omdat ze graag 1 nestje wil waarvoor ze al baasjes heeft een waarvoor ze alles uitzoekt en er voor over heeft om het zo goed mogelijk te laten verlopen. Daarna laat ze de poes ook nog eens steriliseren, dus geen broodfok in mijn ogen.
Zij verbreekt willens en wetens een afspraak met de fokker, dat vind ik kwalijk. Maar waar staat dat zij de middelen heeft? Een keizersnede in weekend of avond tarief kost al snel 400. Dat zijn kosten waar je niet bij stilstaat, maar het gebeurt...
Heeft je poes een stamboom? Heb je een dekkater voor ogen? En heb je je aangemeld bij een kattenvereniging? Ik raad je aan alleen te gaan fokken, zoals het hoort. met stambomen, testen, kijken of je poes uberhaubt wel geschikt is, e.d. Doe het niet inpulsief maar doordacht. Rijk wordt je er ook niet van als je poes een keijzersnede krijgt of als je kittens moet gaan flessen. Als je poes geen stamboom heeft, laat haar dan alsjeblieft helpen. Er lopen al genoeg kittens rond.
Naja het feit dat castreren na een nestje beter is is natuurlijk onzin maar goed iedereen maakt wel is een foutje. Of ze de financiële middelen heeft... ik zeg niet van wel maar ook niet van niet. .. wij kunnen niet in haar portemonnee kijken. Als ik een dier aan wil schaffen en ben dr helemaal gek van en hoor later dat ik een contract moet tekenen dat ik er niet mee mag fokken zou ik dat ondanks dat ik dat niet aan hun vind denk ik ook ondertekenen... En als je echt zo gigantisch tegen bent en dan roept dat asiels al vol genoeg zitten vind ik ook dat je zelf alleen maar asiel dieren in huis moet hebben anders is het wel de pot verwijt de ketel. En ja ik ben voorstander van asiel en hulpbehoevende dieren en nee geen voorstander van "oeps" nestjes... maar liever dat iemand er heel goed over na denkt en een goed baasje vind dan dat dat baasje anders bij een broodfokker terecht komt.
Dan verschillen we hierover van mening. Door dit soort dingen gebeurt het steeds meer dat cattery-houders gaan kijken naar vroegcastratie. Waarbij je dus inderdaad je kitten gesteriliseerd thuis krijgt. En terecht, in mijn ogen.
Vrees wel eigenlijk over de houding van TS in sommige comments die ik heb gelezen.. meer een nou dus ik doe wel wat ik wil en het zal wel, niet echt het gevoel dat je zo een dier goed behandeld in mijn ogen (zeg ook niet dat ze er niet voor zorgt!) Ik vind wel overigens dat als je een contract hebt getekend dat je niet gaat fokken, dat je ook niet gaat fokken. Dan had je er niet voor moeten tekenen, vaak zijn niet-fok poezen/katers ook wat goedkoper juist om die reden. Een nestje is ook al fokken! TS heeft wel aangegeven dat de contractuele ex eigenaren het misschien niet erg vonden om een nestje te doen (buiten de broodfok). Ik weet zelf niet hoe ze dat hebben afgesproken, dat is hun ding. Om te roepen "het is mijn eigendom" als je wel een contract hebt getekend waar expliciet zegt dat je er niet mee gaat fokken, dan is het ook belachelijk dat je dat contract verbreekt. Een contract hou je aan. Intenties hou je je aan lijkt me. Dit is wat mij soms zo teleur kan stellen in de wereld.. Overigens: Als het een goed wettelijk contract is kan na contractbreuk het contract worden ONTBINDEN. Dat is tweemaal gebeurd in de cattery waar ik mijn vrouwtjes poes vandaan heb.
Duh die beestjes worden niet voor niets op niet-fokken contract verkocht.. Het draagt dus niets bij om ermee te fokken. Wellicht zitten er zelfs fouten in het dna. Hier een coon die morgen gedekt word toevallig. (met toestemming op contact, tests en hopelijk een mooie bijdrage in t ras )
Jep 3 vuilnisbakken uit het asiel en 1 raskat uit een cattery. En ja alles zelf laten helpen 2 x sterilisatie en 2 keer castratie.
Eén Coon hier en verder allemaal katten die een nieuw thuis nodig hadden. Ik zou heel graag meerdere Coons hebben, maar op dit moment geven we liever een thuis aan katten die nergens anders naar toe kunnen.
ten eerste hebben we onze poes goed verzekerd... en ten tweede zal het aan het geld niet liggen als er complicaties zouden optreden... dan krijgt ze de beste zorg die er is...!
maar van te voren ga je niet bedenken dat je ooit graag een nestje wilt mt je eigen poes.. wij hadden daar nooit over nagedacht toen we haar kochten.. en ze was 600 euro... vind ik best een groot bedrag, maar als we voor haar meer moesten betalen hadden we het ook gedaan. we hebben haar gevolgd vanaf ze geboren was en met 14 weken mocht ze met ons mee naar huis. het onderhoud en de kosten vd dierenarts e.d is hier echt geen probleem hoor... anders schaf je zo'n poes ook niet aan lijkt me! een kat uit het asiel kan ook maar dat willen wij gewoon liever niet... wie weet wat er met ze gebeurd is. nee wij hebben liever een nestje van onze eigen lieve poezebeestje. is dat nou zo'n ramp? de kittens komen bij familie en vrienden te wonen... weet dan 100% zeker dat ze een goed leven zullen hebben en we zien ze dan ook nog eens opgroeien... mooier kan het niet en sorry maar ik heb echt lak aan een contract of wat dan ook. is onze poes, onze zorg, ons geld, onze verantwoordelijkheid! en meer zeg ik er niet meer over... wat een gezeik zeg!
onze poes heeft een stamboom, haar ouders ook.. ze heeft een gezondheidsverklaring en de testen die ze moet hebben heeft ze gehad evenals alle entingen e.d. impulsief wil ik zeker niet handelen het gaat hier wel om onze poes waar we vreselijk dol op zijn allemaal... ik ben gewoon een beetje aan het inlezen en zou graag ervaringen uitwisselen met mensen die hetzelfde hebben gedaan...
Wat een bizar overdreven reacties hier zeg....mijn hemel!!! Zij wil een nestje van haar eigen poes, heeft er over nagedacht en heeft er ook al mensen voor in haar eigen familie. Ze gaat er verder niet mee fokken. Fokken is iets heel anders dan een keer een nestje. Fokken heeft volgens mij het doel het ras te verbeteren of in stand te houden. Dat is ze verder niet van plan, dus kan er ook geen onzuiver ras komen. Waar ik meer moeite mee heb is zogenaamde fokkers die zeggen dat ze fokkers zijn en waar het ras dus echt door verziekt wordt. Daarvan is hier toch helemaal geen sprake...kom op zeg!
Tja. Als je toezegt niet te gaan fokken met je kat moet je dat dus ook gewoon niet doen. Maar goed, dit is tegen dovemansoren. Fijne avond allemaal.