Maine coon

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ach wat een gezeik... maak ik echt zelf wel uit, die fokker kan zoveel willen... het is en blijft nu onze poes... sleep me maar voor de rechter, die zal zich rotlachen... :D

2. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    En daar kan je je dus nog weleens in gaan vergissen... Maar goed, je hebt je besluit toch al genomen, dus ik zou zeggen, gewoon lekker doen en vooral nooit luisteren naar andere mensen ;)

Ik heb trouwens helemaal niks met katten, dus met dit ras, maar heb er gewoon in het algemeen een hekel aan als mensen te lichtzinnig denken over nestjes. Zowel bij katten als bij honden. Dus doe alsjeblieft dan wel echt wat je zegt en verdiep je er echt nog even goed in!

Ik vind het gewoon echt niet netjes dat jij een afspraak hebt met een fokker, waar die fokker ook de prijs waarschijnlijk op gebaseerd heeft, en dan gewoon nu schijt hebt aan zo'n afspraak. Nogmaals, die afspraken zijn er echt niet zonder reden.

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee

Nogmaals, 1 nestje is ook fokken. Fokken is idd met het doel het ras te verbeteren. Wat TS wil doen heeft niks met verbeteren te maken, dit noemen we f*cken.

Maar TS heeft haar beslissing al genomen. Zij heeft zich al zo goed ingelezen, ze denkt dat een poes eerst een nestje gekregen moet hebben om haar te kunnen steriliseren... Sjongejonge, als dat je basis kennis is, dan hoop ik voor de moederpoes dat alles goed gaat...

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Jeetje, wat een heftige reakties zeg... Ik vraag me af hoe de tegenstanders hier zouden reageren als hun ouders ze met een 'fokverbod' opgezadeld zouden hebben... (stel je voor: 'Ja, meneer toekomstige echtgenoot, je mag haar van ons overnemen, maaaaaar: er mag niet gefokt worden, want we willen ons ras niet verdunnen...)

Doet me overigens denken aan een bepaald voorstander van blonde haren en blauwe ogen....

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nogmaals, de poes voor de fok genruiken was ze op tegen..... niet een eigen nestje die je zelf houd en bij familie onderbrengt... en ja ookal wilde zij dat niet dan zou ik nog getekend hebben en dan alsnog een nestje nemen... maar die intentie hadden wij niet.. al haar poesjes en katers waren dezelfde prijs, met stamboom... geen een die duurder was zonder fokverbod hoor... en we hebben af en toe nog steeds contact dus zal haar eens vragen...

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ach mens, wie dramt er hier nu dan? wat gaat jou het aan! ik vraag om ervaringen niet om deze BS van jou.... onze poes is in goede handen;) ik zeg niet dat het een feit is dat ze eerst een nestje moet hebben, zelf lijkt me dat gewoon beter... bedoel jij laat je toch ook niet al sterilisseren als je net geboren bent? komop zeg en dan heb jij het over respect voor dieren? ik vind het gewoon zielig om zo'n jong poesje meteen te laten helpen en het moederschap te ontnemen. jij denkt dat zo'n poes daar niks om geeft zeker?

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hahahaha:D

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Helemaal mee eens. Mijn ogen staan ook :$ Ik weet wel dat er niet gefokt mag worden met kattenrassen maar ik keur het eigenlijk alleen maar goed. Tenminste geen Persen meer met verstopte traanklieren en neusjes. Afschaffen die handel! Kruis een Pers met een EK en het is afgelopen. Eigenlijk ben ik alleen tegen nestjes omdat de asielen vol zitten met katten.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    goh gelukkig ook nog mensen die er anders over denken....

10. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dan is er toch geen probleem?
    Maar vraag het inderdaad eens na. En als zij het geen probleem vind, dan kan ze jou misschien ook helpen met het hoe of wat en zo?

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat een overdreven reacties!
    Ts wil een weloverwogen keuze maken om een nestje te nemen en vraagt daarom.om informatie. Vervolgens krijgt ze de wind van voren? Snap het niet helemaal.
    Ts ik vind het super dat je juist uitzoekt hoe en wat en niet zomaar klakkeloos een nestje neemt.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Eeuuhh....? Beetje appels en peren dit....;)

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dan zou ik maar eens heeeeeeeel goed de kleine lettertjes nalezen, want dit soort dingen worden over het algemeen niet vergoed.

Maar goed, jij hebt je keuze al gemaakt. Jammer.

14. Username

Username Niet meer actief

Tja Mora, jij hebt het duidelijk niet begrepen... Maar als je maar hard genoeg roept dat iedereen die niet zegt wat jij wilt horen stom is, raak je vanzelf overtuigd van je "gelijk" ;)

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit is echt grote onzin!!

Over het feit dat je met je Main Coon gaat fokken ondanks dat er door de fokkers expliciet verteld is dat je dit niet mag doen is al genoeg gezegd... maar netjes vind ik het in ieder geval niet!

16. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor dames. Ik had geen flauw idee wat een main coon is, ik heb helemaal geen verstand van poezen. Maar voor een buitenstaander is dit echt een hilarische topic om te lezen. Wat een reacties zeg, bloedlijn, stamboom, fokverbod. En dan de emoties die helemaal oplopen....., om een poezenras! Echt, waar een mens zich druk om kan maken.

Mensen, adem in, adem uit! Er gaan mensen dood van de honger aan de andere kant van de wereld. Wtf gewoon....

Sorry hoor, wil niemand beledigen. Maar ff de beentjes weer op de grond graag. Moest er even uit.

17. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Toen ik de titel zag dacht ik dat het om een of ander concert ging van een rockband :)

Weer wat geleerd vandaag...

18. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik dacht iets van anime of sushi of zo...... :cool:

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Zoooooo....

Kunnen jullie wel lezen???

Ts zegt; dat er NIET mee gefokt mag worden maar dat ze van de fokker WEL een EIGEN NESTJE mag... zucht.. wat een zeikerds zeg!!

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wow.. ik heb hem even gegoogled! Wat een gigantische poes!

Deel Deze Pagina