Hallo dames, Ik heb mijn vriendinnen voor as zondag uitgenodigd voor een high tea bij mij thuis. Ik heb al 4 soorten losse thee, Luxe bonbons, afbak saucijzen broodjes afbak kaas broodjes, wraps en gerookte zalm. Maar wat smeer ik op de wrap bij de gerookte zalm? Ook ga ik brownies, mini cupcakejes en scones maken. Maar hoe kom ik aan clotted cream voor bij de scones. Zal ik het zo laten of zal ik er nog een sandwich bij maken..maar wat is geschikt voor bij de high tea? Heb al leuk servies en een mooi tafelkleed.
Voor clotted cream: Ingrediënten voor 8 personen 1 bekertje slagroom (125 ml)* 1/2 bak mascarpone (à 250 g)* 4x Smult + 24-delige BK bestekset Nu voor 39,95 (normaal 117,70) Bestel nu » Hulpmiddelen Mixer Bereidingswijze Slagroom met mixer lobbig kloppen. Mascarpone in gedeelten toevoegen en room verder stijf kloppen. Is niet hetzelfde maar komt aardig in de buurt
Clotted cream voor de scones hebben ze tegenwoordig in het verse gebakschap van de jumbo staan. Maar ik gebruik gewoon slagroom met een klein beetje suiker en jam. Verder: slagroomsoesjes miniquiches (kun je maken in een muffinvorm) fruit op een stokje kleine gehaktballetjes lekkere sandwiches verse jus (ik hou zelf bv niet van thee )
clotted cream (en scones) verkopen ze bij de jumbo. Bij de verse kazen. Ik had idd ook een quiche erbij gemaakt en cherry tomaat met mozzeralabol en bassilicum. Sandwiches met zalm en roomkaas of met coburgerham en lenteui ofzo. zelf had ik ook pasteitjes. succes
Low-tea bedoel je? . "High-tea" is vleesch, vleespasteitjes, vleesquiches, de wat zwaardere geschut . Maar wij hadden bij onze high-tea: Petit fours Brownies Scones naturel en krenten Kleine sandwiches (komkommer, en een zalm variant) Slagroomtaart en kwarktaart En niet te vergeten, thee!
Kleine puntjes van een hartige taart. Is dan misschien wat meer als je het voor je familie doet ivm de grote
Je kunt ook bij verschillende restaurants die high-tea aanbieden op de websites kijken voor ideetjes.
Ananas flappen. Bladerdeeg besmeren met ananasjam dan dichtvouwen. wat suikerwater erover heen en dan in de oven. Hartstikke lekker en snel gemaakt Je kan natuurlijk ook andere soorten vruchten jams gebruiken. Het is net wat je zelf lekker vindt.
Wij hebben op het werk high tea! Wij hebben er sandwiches met wasabimayo (gewoon wasabi met mayo mengen) sla, zalm, komkommer en kappertjes Sandwiches met gegrilde paprika, sla roomkaas, pijnboompitjes en zontomaatjes Sandwiches met gegrilde kipfilet, mosterdmayo (mosterd met zaadjes mengen met mayo) en komkommer Bladerdeeg gevuld met gehakt mrt kruiden enzo Quiche met prei Scones met clotted cream, orange marmelade en lemon curd (clotted cream komt het meest in de buurt als je 50 gram mascarpone en 25 gram creme fraiche doet! Muffins Stukje cheesecake Brownie Slagroomsoesje Petit fours